ΔΙΕΘΝΕΣ
20/06/2019 07:13 EEST | Updated 20/06/2019 07:14 EEST

Ηττα της Αdidas για τις τρεις ρίγες στον δικαστικό «πόλεμο των σημάτων» (to be continued)

Πάνάκριβες δικαστικές αποφάσεις: Εκατομμύρια παίζονται πάνω στα σήματα των εταιρειών αθλητικών ειδών

ilbusca via Getty Images

Η Adidas απέτυχε σε μια προσπάθεια διεύρυνσης της προστασίας των εμπορικών σημάτων στην Ευρωπαϊκή Ενωση - ειδικότερα για το σύμβολό της με τις τρεις χαρακτηριστικές λωρίδες - καθώς ανησυχεί για το ενδεχόμενο να εισάγουν στην αγορά ριγέ παπούτσια και ρούχα ορισμένοι από τους ανταγωνιστές της.

Η Adidas επιχείρησε να κατοχυρώσει ένα ευρύτερο σήμα κατατεθέν με «τρεις παράλληλες λωρίδες ίσου πλάτους, που εφαρμόζονται στο προϊόν σε οποιαδήποτε κατεύθυνση».

Η γερμανική εταιρία αθλητικών ειδών έχει ήδη διασφαλίσει προστασία εμπορικού σήματος για το λογότυπό της με τις τρεις λωρίδες.

Hamad I Mohammed / Reuters

 

«Σχετική» κάλυψη;

Η Adidas υποστηρίζει ότι η απόφαση επηρεάζει μόνο ορισμένες χρήσεις του εμπορικού σήματος των τριών λωρίδων. «Η ετυμηγορία δεν επηρεάζει την ικανότητά μας να χρησιμοποιούμε και να προστατεύουμε τις τρεις λωρίδες», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.

Οι υποθέσεις προστασίας εμπορικών σημάτων και διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας έχουν πολλαπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια, καθώς στην βιομηχανία αθλητικών ειδών οι μεγαλύτεροι παίκτες προσπαθούν να διαφοροποιήσουν τα προϊόντα τους και να δικαιολογήσουν τις ακριβότερες τιμές, έναντι μικρότερων ανταγωνιστών τους.

Τέτοιες υποθέσεις που προκάλεσαν θόρυβο ήταν ενδεικτικά η διαφωνία της Adidas με την Skechers USA, καθώς η υπόθετη της Nike απέναντι στην Puma.

FREDERIC J. BROWN via Getty Images

Η νέα δικαστική απόφαση θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά την αξία της μάρκας Adidas, η οποία σήμερα ανέρχεται στα 14,3 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τον Ντέιβιντ Χέι, διευθύνοντα σύμβουλο της Brand Finance.

«Το όνομα είναι πιο σημαντικό, αλλά οι αναγνωρίσιμες τρεις ρίγες είναι επίσης σημαντικό στοιχείο για την αναγνώριση των προϊόντων», δήλωσε.

Οι μετοχές της Adidas υποχώρησαν στα χρηματιστήρια υπό το φως της δικαστικής απόφασης.

Το Γενικό Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης δήλωσε ότι είχε αποδεχθεί απόφαση του Ευρωπαϊκού Γραφείου Πνευματικής Ιδιοκτησίας (EUIPO) το 2016, να ακυρώσει προηγούμενη αποδοχή του εμπορικού σήματος, το οποίο η Adidas κατέγραψε το 2014 για ενδύματα, υποδήματα και καπέλα.

SOPA Images via Getty Images

 

Κόντρα για τις ρίγες

Το εμπορικό σήμα με τις τρεις ρίγες αμφισβητήθηκε από την εταιρία Shoe Branding Europe του Βελγίου μέσα από μία δεκαετή διαμάχη με την Adidas.

Το δικαστήριο της ΕΕ είχε καταστήσει άκυρο το εμπορικό σήμα με δύο ρίγες της Shoe Branding πέρυσι, λέγοντας ότι οι λωρίδες έμοιαζαν πολύ με εκείνες της Adidas.

Η Branding αγόρασε την εταιρεία Patrick, που ιδρύθηκε το 1892 και υποστηρίζει ότι αυτή είναι η παλαιότερη αθλητική φίρμα στην Ευρώπη. Η Patrick διαθέτει σήμα με δύο ρίγες στα παπούτσια και τα ρούχα της, αν και αυτές οι ρίγες έχουν «φορά» προς την αντίθετη κατεύθυνση από εκείνη των παπουτσιών της Adidas.
Η Adidas χρειάστηκε να αποδείξει ότι οι τρεις παράλληλες ρίγες, ανεξάρτητα από την κατεύθυνση του προϊόντος, έχουνν αποκτήσει «διακριτό χαρακτήρα» σε ολόκληρη την ΕΕ με βάση τη χρήση τους, έτσι ώστε οι καταναλωτές γνωρίζουν πότε ένα προϊόν προέρχεται από την Adidas και μπορούν να το διακρίνουν από προϊόντα άλλης εταιρείας. Το δικαστήριο δεν δέχθηκε αυτά τα επιχειρήματα ως απολύτως επαρκή. 

ASSOCIATED PRESS

Από την πλευρά της η Adidas, η οποία μπορεί να προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, δήλωσε ότι η απόφαση δεν επηρεάζει άλλες προστατευόμενες χρήσεις του εμπορικού σήματος στην Ευρώπη.

«Ενώ είμαστε απογοητευμένοι από την απόφαση, την αξιολογούμε περαιτέρω και χαιρετίζουμε τη χρήσιμη καθοδήγηση που θα μας δώσει το δικαστήριο για την προστασία του σήματος τριών λωρίδων, το οποίο εφαρμόζεται στα προϊόντα μας, σε οποιαδήποτε κατεύθυνση στο μέλλον», ανέφερε η εταιρεία. 

Και ο πόλεμος των σημάτων συνεχίζεται...