Εξι (αποτελεσματικοί) τρόποι για να κάνουμε «συνειδητή κατανάλωση αλκοόλ»

Γιατί το να μην πίνουμε καθόλου είναι, απλά, πάρα πολύ δύσκολο.
Copa
Copa

Η συγγραφέας Ρούμπι Ουόρινγκτον στο βιβλίο της Sober Curious περιγράφει ακριβώς αυτό: όλους τους τρόπους που ανακάλυψε για να πιστοποιήσει το ότι το αλκοόλ παίζει έναν πολύ μικρότερο ρόλο (απ′ ότι νομίζουμε) για μια χαρούμενη και γεμάτη ζωή. Η ίδια δημιούργησε τα χωρίς αλκοόλ πάρτι ClubSÖDA στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα της ίδιας, το «ασθενές» φύλο της γενιάς της μεγάλωσε με πρότυπα γυναικών που έπιναν όπως η Κάρι Μπράντσο κι η παρέα της στο Sex and the City κι η Κέιτ Μος. «Το να μπορεί η κάθε γυναίκα να πίνει σαν άντρας ήταν ένα από τα γεγονότα που την καθιστούσαν καλή φεμινίστρια», αναφέρει χαρακτηριστικά

Μ′ αρέσει να χρησιμοποιώ την έκφραση «συνειδητός καταναλωτής αλκοόλ», λέει η ίδια. «Εάν το σκεφτούμε, το υπερβολικό αλκοόλ μας κάνει κυριολεκτικά ασυνείδητους, οπότε η συνειδητή κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να αναφερθεί στην κατανάλωση αλκοόλ σε ένα επίπεδο όπου ποτέ δεν είμαστε πραγματικά έξω από αυτό», αναφέρει στο Insider.

Η συμβουλή που δίνει στο SoberCurious για το πώς μπορούμε να πίνουμε λιγότερο έρχεται από «οποιονδήποτε για τον οποίο έχω μαρτυρία (ότι βρίσκεται) σ′ αυτό το μονοπάτι της μετριοπαθούς κατανάλωσης αλκοόλ», λέει. Η ίδια το 2018 ήπιε τρεις φορές. «Και μόνο σε μια από αυτές τις τρεις περιπτώσεις μέθυσε».

toasting with sparkling wine at sunset
toasting with sparkling wine at sunset

Αν θέλουμε η «συνειδητή κατανάλωση αλκοόλ» να γίνει η νέα μας κανονικότητα θα πρέπει:

Να σκεφτόμαστε τους εαυτούς μας ως μη πότες

Να θεωρήσουμε τους εαυτούς μας ως μη πότες και να πίνουμε αλκοόλ συνειδητά. Να κάνουμε την αλλαγή ώστε η μη κατανάλωση αλκοόλ να γίνει η προεπιλογή μας - κι όχι η κατανάλωση αλκοόλ.

Cocktail with pineapple
Cocktail with pineapple

Να επανα-κατατάξουμε το αλκοόλ ως ναρκωτικό

Μόνο όταν σταματήσουμε να πίνουμε για δύο έως τρεις μήνες, λέει η Ουόρινγκτον θα συνειδητοποιήσουμε πόσο ισχυρό είναι το αλκοόλ. «Θα παρατηρήσετε πραγματικά ότι μόνο μια γουλιά μπορεί να αλλάξει εντελώς την κατάστασή σας. Το αλκοόλ είναι ένα πολύ ισχυρό ψυχοδραστικό ποτό που μπορεί να αντιμετωπιστεί με προσοχή, όπως θα αντιμετωπίζατε οποιοδήποτε άλλο φάρμακο».

Τρομακτικό γεγονός σύμφωνα με την ίδια είναι ότι το αλκοόλ είναι μία από τις πέντε πιο εθιστικές ουσίες στον άνθρωπο.

Οι νύχτες έξω μπορεί να είναι διασκεδαστικές

Μόλις μας επιτραπεί να κοινωνικοποιηθούμε, το να παραμένουμε νηφάλιοι μπορεί να αποτελέσει πρόκληση. Το να έχουμε μαζί μας κάποιους συναδέλφους που δεν πίνουν, αυτό μπορεί να βοηθάει - αν και είναι πολύ διασκεδαστικό να βγαίνουμε και με πότες, λέει η ίδια. Συμβουλεύει να μην λέμε δικαιολογίες για το ότι δεν πίνουμε, αλλά να πούμε «απλώς δεν πίνω απόψε». Ας γνωρίσουμε τι μπορούμε να απολαμβάνουμε πραγματικά ενώ είμαστε νηφάλιοι - μπορεί να εκπλαγούμε. Η ίδια έχει ανακαλύψει ξανά το κλάμπινγκ - κατά προτίμηση τα απογεύματα.

Η σύνδεση με τους άλλους θα είναι πιο βαθιά

«Όταν είπα στο σύζυγό μου ότι σκέφτομαι να σταματήσω να πίνω, έμοιαζε να του είπαν ότι ο καλύτερος φίλος του μετακόμισε σε άλλη χώρα», λέει η Ουόρινγκτον. «Είναι αναμφισβήτητα μια προσαρμογή για φίλους και αγαπημένους» λέει. «Όλοι χρησιμοποιούμε αλκοόλ για να επιταχύνουμε την αίσθηση της σύνδεσης», αλλά αυτό μπορεί να γίνει και χωρίς αλκοόλ - στην πραγματικότητα είναι καλύτερο, λέει η ίδια. «Η επικοινωνία μου είτε με φίλους ή με τον σύζυγό μου έγινε πολύ πιο βαθιά. Υπάρχει ένα βαθύτερο επίπεδο οικειότητας, σύνδεσης, αποδοχής».

detail of popping champagne on black background
detail of popping champagne on black background

Ας προσβλέπουμε στα πρωινά

Αυτό, ίσως, είναι το μεγαλύτερο κίνητρο για να μην πιούμε: καθόλου χαγκόβερ. Ακόμα καλύτερα, κανένα συναισθηματικό χαγκόβερ. Από την εμπειρία της Ουόρινγκτον αυτό σημαίνει (όχι πια) άγχος, κατάθλιψη, έλλειψη εμπιστοσύνης... Οσο περνάει ο χρόνος, θα παρατηρούμε ολοένα και περισσότερη σαφήνεια κι εστίαση.

Παρακολούθηση γουλιά με γουλιά

Η Ουόρινγκτον παρακολουθεί γουλιά με γουλιά πώς το ποτό την κάνει να νιώθει: «Τότε γνωρίζω πότε φθάνω σε ένα σημείο που δεν υπάρχει χαρά πια... Είναι να νιώθω ικανή να αναγνωρίζω το συναίσθημα στο σώμα μου ότι αν πιώ κι άλλο θα αρχίσω να αισθάνομαι κουρασμένη, δεν θα επικοινωνώ σωστά και σίγουρα θα έχω χαγκόβερ την επόμενη μέρα».

ΠΗΓΗ: redonline.co.uk