Αντιδράσεις από την Αριστερά στη Γερμανία για τις ιδιωτικοποιήσεις και τo «άνοιγμα» της Fraport

Αντιδράσεις από την Αριστερά στη Γερμανία για τις ιδιωτικοποιήσεις και τo «άνοιγμα» της Fraport
SANTORINI, GREECE - JUNE 10: People leave a parked airbus A320 from the flight company Aegean at the Santorini Airport field on June 10, 2015 in Santorini, Greece. Santorini is an island in the southern Argon Sea, about 200ÃÂ km southeast of Greece's mainland and forms the southernmost member of the Cyclades group of islands. Santorini was ranked the world's top island for many other magazines and travel sites, including the Travel+Leisure Magazine,the BBC, as well as the US News. (Photo by Christian Marquardt/Getty Images)
SANTORINI, GREECE - JUNE 10: People leave a parked airbus A320 from the flight company Aegean at the Santorini Airport field on June 10, 2015 in Santorini, Greece. Santorini is an island in the southern Argon Sea, about 200ÃÂ km southeast of Greece's mainland and forms the southernmost member of the Cyclades group of islands. Santorini was ranked the world's top island for many other magazines and travel sites, including the Travel+Leisure Magazine,the BBC, as well as the US News. (Photo by Christian Marquardt/Getty Images)
Christian Marquardt via Getty Images

Αντιδράσεις υπάρχουν στη Γερμανία όσον αφορά στο θέμα της ταχείας ιδιωτικοποίησης μέρους της κρατικής περιουσίας από την Ελλάδα, με παραχώρηση 14 αεροδρομίων στη Fraport.

Αναλυτικότερα, σε δημοσίευμα της Deutsche Welle αναφέρεται ότι η Fraport βρίσκεται πίσω από κάθε πτυχή της λειτουργίας του διεθνούς αεροδρομίου της Φρανκφούρτης στο κρατίδιο της Έσσης.

Ο χριστιανοδημοκράτης πρωθυπουργός του κρατιδίου της Έσσης, Φόλκερ Μπούφιερ, χαιρετίζει το άνοιγμα της Fraport στην Ελλάδα, διότι, όπως αναφέρει, μια τέτοια κίνηση ενισχύει τη θέση και του ίδιου του γερμανικού αερολιμένα διεθνώς. Ομοίως βλέπει το όλο θέμα και ο επικεφαλής των Σοσιαλδημοκρατών στην τοπική βουλή, Τόρστεν Σέφερ Γκούμπελ.

Οι εκπρόσωποι των Πρασίνων στο κοινοβούλιο της Έσσης βλέπουν το θέμα από μία κάπως διαφορετική σκοπιά, καταλήγοντας όμως στο συμπέρασμα ότι οι επενδυτικές δραστηριότητες της Fraport στην Ελλάδα συμφέρουν εν τέλει και την τοπική κοινωνία της Έσσης και για έναν επιπρόσθετο λόγο. Σύμφωνα με τον βουλευτή των Πρασίνων Φρανκ Κάουφμαν το επενδυτικό άνοιγμα της Fraport θα οδηγήσει στην αποσυμφόρηση της εναέριας κυκλοφορίας πάνω από το γερμανικό κρατίδιο και ειδικότερα πάνω από την πόλη της Φραγκφούρτης, που επιβαρύνεται ήδη αρκετά.

Από την άλλη πλευρά επικριτική στάση τηρεί το κόμμα της Αριστεράς, το οποίο τίθεται ανοιχτά κατά μιας μακροχρόνιας επενδυτικής συμφωνίας μεταξύ Fraport και ελληνικής κυβέρνησης για την παραχώρηση των συγκεκριμένων 14 ελληνικών αεροδρομίων. Σύμφωνα με τους βουλευτές του κόμματος δεν είναι σωστό μία γερμανική κρατική εταιρεία να αντλεί οφέλη από την «ελληνική μιζέρια». Τα ελληνικά αεροδρόμια θα μπορούσαν κάλλιστα να λειτουργήσουν επικερδώς υπό τη διαχείριση του ελληνικού δημοσίου. Σύμφωνα με τον Χέρμαν Σάους, επικεφαλής της τοπικής Κ.Ο. της Αριστεράς: «Πρώτα απ´όλα η Ελλάδα έχει πολλά περισσότερα αεροδρόμια. Εκτός από τα προσοδοφόρα 14, τα υπόλοιπα 30 που είναι ζημιογόνα θα παραμείνουν στο ελληνικό δημόσιο».

Για τον Γερμανό πολιτικό πρόκειται για ένα αντιπαραγωγικό επενδυτικό μοντέλο, που εν τέλει ζημιώνει το ελληνικό κράτος αντί να το βοηθά να ορθοποδήσει και να αποπληρώσει τα χρέη του.

Δημοφιλή