ΤΟ BLOG
12/09/2018 14:39 EEST | Updated 12/09/2018 14:40 EEST

H Βιβή από τη Δράμα δημιουργεί το πρώτο brand στην Ελλάδα με θήκες βιβλίων και «κατακτά» το Instagram

Vasilis Kovlakas - Korbee Photography.
Βιβή Χατζηκυριάκου

Μια ιδέα που έγινε πράξη και αποτελεί πηγή έμπνευσης για όλες τις γυναίκες που νιώθουν δημιουργικές, όμως, οι υποχρεώσεις δεν τις επιτρέπουν να κυνηγήσουν αυτά που αγαπούν.

Στα πιο απίθανα μέρη συναντάς τους πιο απίθανους ανθρώπους. Κάπως έτσι συνάντησα τη Βιβή Χατζηκυριάκου και εντυπωσιάστηκα με τη δημιουργικότητα της. Κατά καιρούς ως φίλος του βιβλίου, έβλεπα την αρχική μου στο Instagram να γεμίζει με εντυπωσιακές θήκες βιβλίων που ντύνουν γνωστούς λογοτεχνικούς τίτλους. Είχε γίνει πλέον τάση και ίσως κρυφός πόθος πολλών βιβλιόφιλων. Η ίδια χρησιμοποιεί άψογα τα κοινωνικά δίκτυα και εμπλέκει τους χρήστες πρώτα ξεκινώντας με ένα απλό blog με απόψεις για βιβλία ξένης λογοτεχνίας και συνεχίζοντας με ένα e-shop με θήκες που η ίδια ράβει και διακοσμεί.

«Τα τελευταία πέντε χρόνια η κύρια απασχόλησή μου ήταν το νοικοκυριό και το μεγάλωμα των παιδιών με ότι αυτό συνεπάγεται. Περίπου τόσων χρόνων είναι και το blog που διατηρώ και αναρτώ τις προσωπικές μου κριτικές σε βιβλία ξένων συγγραφέων. Αυτή η ασχολία ήταν για μένα, αυτά τα χρόνια, η ψυχοθεραπεία μου μα όταν οι ανάγκες μέσα στην οικογένεια μεγάλωσαν, έγινε η πόρτα που μου άνοιξε νέους ορίζοντες και ιδέες. Ήταν το έναυσμα για τη δημιουργία του Fancy Owl Creations» μου εκμυστηρεύεται η ίδια.

Vasilis Kovlakas - Korbee Photography.
Στη ραπτομηχανή

Ναι, ξέχασα να σας πω ότι όλες οι θήκες της έχουν όμορφες κεντημένες κουκουβάγιες ως το σήμα κατατεθέν του brand της. Την ρωτάω γιατί οι κουκουβάγιες, γιατί ο τίτλος Fancy Owl Creations; «Προσωπικά, I fancy the whole owl thing. Σε διάφορες γωνίτσες του σπιτιού μου θα ανακαλύψετε και μία κουκουβάγια. Σε μία από αυτές ήταν που έπεσε το βλέμμα μου όταν έσπαγα το κεφάλι μου να σκεφτεί ένα όνομα για το ηλεκτρονικό μαγαζάκι μου. Υποσυνείδητα, πάντα τραβούσαν τη προσοχή μου οι κουκουβάγιες. Πρώτα ως σύμβολο της σοφίας κι έπειτα και για την ασυνήθιστη ομορφιά της μορφής τους. Τώρα όμως, αυτό που πραγματικά συμβολίζει για μένα είναι η έναρξη μιας νέας σελίδας, μιας εμπειρίας μέσα από την οποία θα δημιουργήσω ξανά και θα μάθω ακόμη περισσότερα» αναφέρει γεμάτη ενέργεια.

Πώς, όμως, φτάνει κάποιος στο σημείο να διοχετεύσει την ενέργεια του σε μια τόσο πρωτότυπη ιδέα; Είναι εύκολη η υλοποίηση της; Η Βιβή όπως μας λέει σε αυτό το κομμάτι ήταν πολύ τυχερή: «Όπως και στην πρώτη μου γνωριμία με τη ραπτομηχανή, έτσι και για τα υλικά που χρειάστηκα είχα δίπλα μου τη νονά μου. Διατηρεί κατάστημα με υφάσματα και κουμπιά, κοντά σαράντα χρόνια και έχει, επίσης, εμπειρία ως μοδίστρα. Οι συμβουλές και οι παρατηρήσεις της μου είναι απίστευτα πολύτιμες μιας και κάθε φορά όλο και κάτι νέο μαθαίνω από εκείνη».

Vasilis Kovlakas - Korbee Photography.
Κατά τη δημιουργία των θηκών

Ωστόσο, η Βιβή δεν μένει εκεί. Προσπαθεί, μας αναφέρει, να στηρίζει την τοπική αγορά της Δράμας αφού επιλέγει και από άλλα καταστήματα πρώτες ύλες, ενώ στην προσπάθεια της να είναι όσο πιο δημιουργική γίνεται ανοίγει πόρτες στο εξωτερικό και συγκεκριμένα την Ευρώπη.

Πιο πολύ απόφαση ήταν παρά ιδέα

Την ρωτάω πώς προέκυψε η ιδέα να ξεκινήσει μια επιχείρηση με θήκες βιβλίων και μου απαντά ότι «πιο πολύ απόφαση ήταν παρά ιδέα. Η ιδέα, ως πρωτότυπη, ανήκει σε μία κοπέλα από την Αμερική η οποία, βλέποντας το αγαπημένο της βιβλίο να καταστρέφεται σιγά σιγά, κάθε φορά που το έβαζε στη τσάντα της, αποφάσισε να το προστατέψει φτιάχνοντάς του μια ειδική θήκη. Ξεκίνησε, έτσι, δειλά-δειλά το δικό της book sleeve brand που στη συνέχεια εξελίχθηκε σε αυτό που είναι τώρα, ένα παγκοσμίως γνωστό κατάστημα».

Η ίδια δηλώνει πως δεν είχε σκοπό να μιμηθεί τη δουλειά της: «Μέσα από τον κύκλο που δημιούργησα μέσω του blog είδα τις δουλειές της και το μόνο που ήθελα ήταν να αγοράσω δύο book sleeves από εκείνη. Εμπόδιο μεγάλο για μένα όμως τα έξοδα αποστολής τους. Και όταν δε περισσεύει για να κάνεις περιττά έξοδα τότε τα σκέφτεσαι όλα. Εκεί ήταν που γεννήθηκε η ερώτηση ‘Γιατί να μη τα έχουμε κι εδώ στην Ελλάδα;’ Να ράβω δε ξέρω, από υφάσματα κάτι λίγο κατέχω, πόσο δύσκολο μπορεί να είναι να τα φτιάξω μόνη μου;». Και κάπως έτσι ξεκίνησε η όμορφη ιδέα που λίγο αργότερα αγαπήθηκε από το Instagram.

Vasilis Kovlakas - Korbee Photography.
Δημιουργία θηκών

Ο ρόλος των Social Media

Καλώς ή κακώς ζούμε στην εποχή των κοινωνικών δικτύων και αρκεί μια πολύ καλή εικόνα εκεί για να φέρει τους πρώτους πελάτες. Πώς η ίδια τα αξιοποίησε για να κάνει γνωστή την πρωτότυπη ιδέα της; Η Βιβή ομολογεί πως «ο τρόπος που πρωτο-ενημέρωσα το κοινό για αυτό που ξεκινούσα ήταν με τη μορφή story. Καμία σχέση με το είδος των αναρτήσεων που παρουσίαζα μέχρι τότε, οπότε οι περισσότεροι απορούσαν για το τι ακριβώς είναι αυτό που ετοιμάζω. Όταν άνοιξα το προφίλ του Fancy Owl Creations στο instagram, και μετά ως σελίδα στο Facebook, έκανα αυτό που θα έκανε ο καθένας. Έναν διαγωνισμό. Μέσω αυτού του διαγωνισμού κατάφερα να συστηθώ επίσημα στο κοινό και να γίνει το Fancy Owl Creations σιγά σιγά πιο γνωστό».

Το κοινό άρχισε να ανταποκρίνεται θετικά και σήμερα η Βιβή δηλώνει παραπάνω από εντυπωσιασμένη: «Είμαι απίστευτα χαρούμενη και ευγνώμων για την θετική ανταπόκριση του κόσμου. Όταν βλέπω τις αναρτήσεις ατόμων που απόκτησαν κάποια ή κάποιες από τις θήκες Fancy Owl και μοιράζονται τις εντυπώσεις τους για αυτές, νοιώθω παράξενα πρέπει να ομολογήσω. Κάτι μεταξύ συγκίνησης και περηφάνιας. Μα μέσα από αυτές τις αναρτήσεις καταλαβαίνω ότι δημιουργώ κάτι αξιόλογο και πως ο κόσμος πραγματικά είναι ικανοποιημένος. Τι καλύτερο από αυτό! Μου δίνει έτσι την ώθηση να συνεχίσω και δώσω ακόμη περισσότερα στο μέλλον που ακολουθεί».

Σχέδια με φιλανθρωπικά κίνητρα

Όλος αυτός ο ενθουσιασμός με οδηγεί στην ερώτηση για τα μελλοντικά της σχέδια. Έχει δώσει όλα όσα ήθελε να δώσει; Κανένας άνθρωπος τόσο δημιουργικός δεν σταματά να στοχεύει. Και πάντα έχει στο μυαλό της και τους συνανθρώπους της. «ο πίνακας ‘’Ιδέες για το προσεχές μέλλον’’ δε σταματάει να γεμίζει! Μαζί σας, όμως, θα μοιραστώ μόνο δύο. Το πρώτο είναι η απόκτηση θέσης σε περίπτερο έκθεσης βιβλίου ανά την Ελλάδα. Εκτός από το νεανικό κοινό που ξέρει να ενημερώνεται μέσα από τα social media, υπάρχει κι εκείνο το κοινό που ζητάει να βλέπει από κοντά και να αισθάνεται οτιδήποτε επιθυμεί να αποκτήσει (...)Το δεύτερο σχέδιο, που θα μπει σε εφαρμογή σύντομα, είναι η δημιουργία ενός secret book box. Ένα κουτί με διαφορετική θεματολογία κάθε φορά, με επιλεγμένα είδη μέσα, όλα σε άμεση σχέση με το βιβλίο που θα τα συνοδεύει. Κοινό σημείο των δύο αυτών μελλοντικών σχεδίων μου είναι πως ένα μέρος των εσόδων τους θα δίνεται πάντα σε, επιλεγμένες κάθε φορά, μη κερδοσκοπικές οργανώσεις ανά την Ελλάδα. Η υποστήριξη και η στήριξη είναι δύο δυνάμεις, οι οποίες μπορούν να νικήσουν πολλές δυσκολίες στη ζωή. Χωρίς αυτές δεν θα ξεκινούσα τίποτα, μαζί με αυτές έχω πλέον την ικανότητα να προσφέρω και την δική μου σε αυτούς που το έχουν ανάγκη».

Η Βιβή είναι παράδειγμα προς μίμηση για όλες τις γυναίκες που ψάχνουν τρόπο να διοχετεύσουν κάπου τη δημιουργικότητα τους και μπορούν εύκολα να μετατρέψουν ένα χόμπι τους σε μια ηλεκτρονική επιχείρηση που θα συμπληρώνει το εισόδημα του νοικοκυριού τους. Τελικά είχε δίκιο η γιαγιά της που της είπε: «Τι να σού πω παιδάκι μου, κυνήγα αυτό που θέλεις. Προσπάθησε για το καλύτερο ακόμη κι αν στο τέλος φας τα μούτρα σου», «Αυτό ήταν, το κυνήγησα» μου λέει.