Uncle Ben's: Ακούμε τους καταναλωτές - Εργαζόμαστε για τον τερματισμό των φυλετικών αδικιών

Ο χαρακτήρας του «θείου Μπεν» χρησιμοποιείται από το 1946. Η εταιρεία διαβεβαιώνει ότι δείχνει διαχρονικά ευαισθησία και συμμετέχει στη μάχη κατά των φυλετικών διακρίσεων.
Ιστορική φιγούρα και ιστορικό brand το Uncle Ben's...ξαφνικά
Ιστορική φιγούρα και ιστορικό brand το Uncle Ben's...ξαφνικά
EVA HAMBACH via Getty Images

Η κριτική είναι άδικη, ωστόσο προϊόντα με μακρά ιστορία έγιναν ξαφνικά αντικείμενο σχολιασμού, σχετικά με το εάν υποκρύπτεται κάποιο ίχνος ρατσισμού πίσω από εμπορικές καμπάνιες ή φιγούρες που εμφανίζονται σε συσκευασίες.

Μετά την ανακοίνωση της Quaker Foods την Τετάρτη ότι θα αποσύρει την επωνυμία της «Aunt Jemima», που βρίσκεται στα ράφια της αγοράς για περισσότερα από 130 χρόνια, ορισμένοι έφτασαν στο σημείο να ζητήσουν να διακοπεί η κυκλοφορία δύο άλλων τεράστιων brands.

Το ένα είναι το «Uncle Ben’s», γνωστό και στην Ελλάδα και το άλλο το «Mrs. Butterworth’s».

Η Mars Inc., η εταιρεία που παράγει το γνωστό και στην Ελλάδα ρύζι του Uncle Ben’s, άκουσε με προσοχή τα σχόλια των επικριτών και αντέδρασε άμεσα με ανακοίνωσή της ξεκαθαρίζοντας τη θέση της και διευκρινίζοτας ότι πάντως βρίσκεται σε εξέλιξη μία μελέτη για αλλαγή του συγκεκριμένου λογοτύπου - χωρίς αυτό σε καμία περίπτωση να σημαίνει ότι αποτελεί σύμβολο ρατσισμού.

Η επίσημη τοποθέτηση της εταιρείας στα Social Media

«Ως παγκόσμια μάρκα, γνωρίζουμε ότι έχουμε ευθύνη να βοηθήσουμε στον τερματισμό των φυλετικών αδικιών. Ένας τρόπος που μπορούμε να το κάνουμε αυτό είναι να εξελίσσουμε την μάρκα και την οπτική ταυτότητα του Uncle Ben, κάτι που θα κάνουμε. Ακούμε τις φωνές των καταναλωτών, ειδικά στη Μαύρη κοινότητα, και τους συνεργάτες μας σε όλο τον κόσμο. Δεν γνωρίζουμε ακόμη ποιες θα είναι οι ακριβείς αλλαγές ή το χρονοδιάγραμμα, αλλά αξιολογούμε όλες τις δυνατότητες», ανέφερε εκπρόσωπός της.

Justin Sullivan via Getty Images

Ο συμπαθέστατος χαρακτήρας του «θείου Μπεν» χρησιμοποιείται από το 1946 και κατά καιρούς έχει επικριθεί ότι προβάλλει ρατσιστικό στερεότυπο, ωστόσο ποτέ δεν αποδείχθηκε κάτι τέτοιο με πραγματικά στοιχεία. Στην πραγματικότητα, η εταιρεία διαμηνύει ότι συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο...

Πολλοί ζητούν επίσης την αλλαγή λογοτύπου του σιροπιού της «Mrs. Butterworth». Το σιρόπι, που πωλείται σε ένα μπουκάλι που σχηματίζει γυναικείο σώμα, κατηγορείται ότι προβάλλει ρατσιστικά πρότυπα της δουλεμπορείας και η έμπνευση προήλθε από το σώμα της Thelma “Butterfly” McQueen, της μαύρης ηθοποιού που έπαιξε την Prissy στο «Όσα παίρνει ο άνεμος». Με αυτό τον τρόπο, σύμφωνα με τους επικριτές, θεωρείται ότι προβάλλουν μια μαύρη μαμά που είναι ευτυχισμένη να δουλεύει στα νοικοκυριά λευκών πλουσίων.

ASSOCIATED PRESS

Από την πλευρά της, η εταιρεία δεσμεύτηκε να επανεξετάσει το ζήτημα του λογοτύπου της αν και σε επίσημη ανακοίνωσή της, αναφέρει ότι δεν υπάρχει ουδεμία σύγκριση με ρατσιστικά πρότυπα παλαιότερων εποχών.

Δημοφιλή