CULTURE
12/07/2019 07:16 EEST | Updated 12/07/2019 07:16 EEST

HuffPost Weekend: «Οιδίπους Τύραννος» στην Επίδαυρο και Tindersticks στο Ηρώδειο

Μία επιλογή από τα σημαντικά του τριημέρου.

Φωτογραφία: Πάτροκλος Σκαφίδας

Δεύτερο Σαββατοκύριακο του Ιουλίου και τα μεγάλα ραντεβού είναι στο Φεστιβάλ Αθηνών -Επίδαυρος, Ηρώδειο, αλλά και Μέγαρο Μουσικής. 

 

Παρασκευή 12 Ιουλίου

«Οιδίπους Τύραννος» στην Επίδαυρο

Η τραγωδία του Σοφοκλή στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, Παρασκευή 12 και Σάββατο 13 Ιουλίου, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη

Στον ρόλο του Οιδίποδα ο Δημήτρης Λιγνάδης, Ιοκάστη η Αμαλία Μουτούση, Κρέων ο Νίκος Χατζόπουλος, Τειρεσίας ο Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Άγγελος ο Γιώργος Ζιόβας, Θεράπων ο Γιώργος Ψυχογιός, Εξάγγελος ο Νικόλας Χανακούλας. 

«Kaos» στην Μικρή Επίδαυρο

Η χορογράφος Ιωάννα Πορτολού και η ομάδα χορού Griffόn παρουσιάζουν την Παρασκευή 12 και το Σάββατο 13 Ιουλίου την νέα τους εκρηκτική παράσταση σε μουσική Αντώνη Παλάσκα.

Ερμηνεύουν οι Ιωάννα Αποστόλου, Σεσίλ Μικρούτσικου, Γιάννης Νικολαΐδης, Ηλίας Χατζηγεωργίου.

«infini» (άπειρο) στην Πειραιώς 260 - Χώρος Δ

Το νέο έργο του κορυφαίου γάλλου χορογράφου Μπορίς Σαρμάτς που κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Αθηνών, παρουσιάζεται στο χώρο Δ της Πειραιώς 260 έως και την Δευτέρα 14 Ιουλίου.

 

«Alcina» στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού

 Οι Μουσικοί της Καμεράτας και ο Γιώργος Πέτρου επιστρέφουν στο Φεστιβάλ Αθηνών για μία δεύτερη παράσταση της όπερας  Αλτσίνα (Alcina) του Χαίντελ, την Παρασκευή 12, Ιουλίου, μετά την επιτυχημένη πρώτη παράσταση, που δόθηκε στις 6 Ιουλίου.

Στο ρόλο της Alcina, η διάσημη σοπράνο Μυρτώ Παπαθανασίου, Ruggiero η Μαίρη Ελεν Νέζη, Morgana η Μυρσίνη Μαργαρίτη, Bradamante η Angelique Noldus, Oronte ο Γιάννης Καλύβας, Oberto η Δώρα Μπάκα και Melisso ο Πέτρος Μαγουλάς.

 

«Ξένες Πόρτες» του Μάνου Ελευθερίου στην Πειραιώς 260

 Η θεατρική παράσταση με χαρακτηριστικές μελωδίες και ποιήματα που έχουν συνδεθεί με τον Μάνο Ελευθερίου και την ιδιαίτερη πατρίδα του, Σύρο, ξεκινάει την Πέμπτη 11 και ολοκληρώνεται την Δευτέρα 15 Ιουλίου στην Πειραιώς 260, σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη.

Τον ρόλο της γιαγιάς - Ευαγγελίας Διγενή ερμηνεύει η Νένα Μεντή.

 

Σάββατο 13 Ιουλίου 

 

«Tindersticks» στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού

Οι Βρετανοί Tindersticks παίζουν «Live at the Acropolis», το Σάββατο 13 Ιουλίου στο Ηρώδειο. 

Σ’ αυτή την πρώτη τους εμφάνιση στο Ηρώδειο, αποτίουν φόρο τιμής στην αγαπημένη τους soul, αυτοσχεδιάζοντας πάνω σε αισθησιακά jazz μοτίβα.  

O frontman της μπάντας, Stuart A. Staples αναγνωρίζοντας τη μοναδικότητα του χώρου και αυτής της συναυλίας, κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης, χωρίς να αποκαλύπτει το set list της βραδιάς, υπόσχεται μία βραδιά- αναδρομή σε όλα τα χρόνια της 27χρονης πορείας τους

Tindersticks

«...Δεν θα παίζαμε πουθενά φέτος, αν δεν είχαμε την πρόταση να έρθουμε στην Ελλάδα και να παίξουμε στο Ηρώδειο ...αναγνωρίζουμε ότι είναι μεγάλο προνόμιο και τιμή για κάθε καλλιτέχνη ...θέλουμε να είναι μια πολύ ξεχωριστή βραδιά...

Έτσι στο Ηρώδειο θα παίξουμε τραγούδια από τα 27 χρόνια της πορείας μας και σίγουρα μερικά από το πρώτο άλμπουμ. Δεν μπορώ να είμαι πιο συγκεκριμένος αυτή τη στιγμή, καθώς πρέπει να χτίσουμε ένα set list που θα μας ικανοποιεί, στις πρόβες που θα προηγηθούν της παράστασης, αλλά και θα δομηθεί από τη σχέση που θα δημιουργηθεί τη δεδομένη στιγμή με το κοινό...».

Oι πόρτες θα ανοίξουν στις 20:00 και οι Tindersticks θα ανέβουν στην σκηνή στις 21:00.

Το Ταμείο στον προαύλιο χώρο του Ηρωδείου θα λειτουργεί από τις,

10:00 - 14:00 & 18:00 21:00

Τιμές εισιτηρίων: 

φα/ε

«Kanata - Επεισόδιο 1ο - Η διαμάχη» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη)

Η παράσταση ανεβαίνει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το Σάββατο 13 Ιουλίου και θα ολοκληρωθεί την Δευτέρα 15 Ιουλίου.

Στις 14 Ιουλίου θα δοθεί η ευκαιρία στους θεατές να ανταλλάξουν απόψεις με τους ηθοποιούς αμέσως μετά την παράσταση.

Slayer στο ΟΑΚΑ - Κλειστό Γήπεδο Μπάσκετ

23 χρόνια -και μία ημέρα- μετά, το πρώτο AthensRocks δίνει την ευκαιρία στο ελληνικό κοινό να τους δει στο final show τους στο Γήπεδο Μπασκετ ΟΑΚΑ, το Σαββατο, 13 Ιουλίου.

Έπειτα από 37 χρόνια, το συγκρότημα που έγραψε με χρυσά γράμματα το όνομα του στο βιβλίο της metal μουσικής, κρεμάει τις κιθάρες του. Μαζί οι Rotting Christ, Leprous, Suicidal Angels. 

Που: ΟΑΚΑ - Γήπεδο Μπάσκετ

Πότε: ΣΑΒΒΑΤΟ, 13 Ιουλίου

Ωρα: 8 μ.μ

Εισιτήρια: € 55, 80 VIP, 95 high priority): www.ticketmaster.gr, www.highpriority.gr, Reload, Metal Era, Public 

Jim Bennett via Getty Images

 

         Κυριακή 14 Ιουλίου           

Τα συντριβάνια χορεύουν στους ρυθμούς των Μπιζέ, Χατζιδάκι, Σκαλκώτα, Σοστακόβιτς στο ΚΠΙΣΝ

Μία πολύ ξεχωριστή οπτικοακουστική παράσταση με τίτλο «Ο Χορός των Συντριβανιών» παρουσιάζεται την Κυριακή 14 Ιουλίου, στην Αγορά του Κέντρου Πολιτισμού Ιδρυμα Στάυρος Νιάρχος.

Η Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, σε μουσική διεύθυνση Ηλία Βουδούρη, θα παρουσιάσει ζωντανά στην Αγορά πέντε μουσικά κομμάτια πάνω στα οποία έχουν βασιστεί και σχεδιαστεί χορογραφίες των σιντριβανιών.

 

Δευτέρα 15 Ιουλίου 

Ο Βασίλης Παπαβασιλείου στην «Ελένη» του Γιάννη Ρίτσου - Θέατρο Βράχων

Η «Ελένη» του Γιάννη Ρίτσου συμπληρώνει φέτος 20 χρόνια σκηνικής ενσάρκωσης από τον Βασίλη Παπαβασιλείου και επιστρέφει, παραμένοντας πάντα ένας φόρος κατάφασης στη δύναμη της ποίησης, του θεάτρου και της ζωής. Το σχέδιο της «Ελένης» έχει τις ρίζες του στη θεατρική βραδιά που παρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 1999 στην Πνύκα, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, με τίτλο «Ο κύριος Γιάννης Ρίτσος» και μέχρι σήμερα καταμετρά εκατοντάδες παραστάσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Θέατρο Βράχων

Ο Βασίλης Παπαβασιλείου σημειώνει για το κείμενο:

Οι αρχαιόθεμοι «γυναικείοι μονόλογοι» της «Τέταρτης Διάστασης». Τα κομμάτια αυτά παίζονται από γυναίκες ηθοποιούς με λαμπρά συνήθως αποτελέσματα (προσωπικά μου έχει τύχει να θαυμάσω κάποια από τα αποτελέσματα αυτά), τα οποία όμως παραπέμπουν μοιραία στον κλειστό κόσμο του «ψυχολογικού θεάτρου». Η ταύτιση του φύλου του ερμηνευτή με το φύλο της θεατρικής «περσόνα», είναι υπεύθυνη, κατά τη γνώμη μου, γι’ αυτή την παραπλανητική αναγωγή. Γιατί παραπλανητική; Μα γιατί ο Ρίτσος είναι πολύ πιο κοντά στον αρχαίο συνάδερφό του παρά στον Τένεση Ουίλιαμς. Θα’ λεγε κανείς ότι ο Ουίλιαμς είναι γι’ αυτόν η αφετηρία, για να αναπλεύσει τον ποταμό του θεάτρου και να συναντήσει τον Ευριπίδη. Το θέατρο του Ρίτσου είναι ένα θέατρο γλώσσας και ιδεών. Το ανθρώπινο πάθος , είτε τη «γυναικεία» ψυχή αφορά είτε την «ανδρική», φωτίζεται στοργικά και συνάμα ανελέητα ως έρμαιο μιας υπέρτερης διαπλοκής δυνάμεων, που φέρουν τα ωραία ονόματα Πόθος, Δόξα, Ομορφιά, και συνθέτουν το δίχτυ της Μοίρας μας.

Στους μονολόγους του Ρίτσου το πάθος δεν εκτίθεται ως άμεσο βίωμα, αλλά ως αναδρομή. Όχημα αυτής της αναδρομής είναι η γλώσσα. Κάτι περισσότερο : η γλώσσα και το παιχνίδι της είναι η μόνη ταυτότητα των ηρώων του. Η κατά συνθήκη ονομασίες Αίας , Ορέστης, Ελένη κτλ. δε σηματοδοτούν ατομικές οντότητες αλλά κόμπους του Μύθου, ή μ’ άλλα λόγια της ακατάλυτης δύναμης του Απρόσωπου που εξυφαίνει, που πλέκει τη μικρή ζωή του καθενός μας. Τι άλλο έκανε η αρχαία τραγωδία; 

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου

Σκηνογραφία: Μαρί-Νοέλ Σεμέ

Μουσική : Γιάννης Μεταλλινός

Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ

Καλλιτεχνική συνεργάτις- Εκτέλεση παραγωγής: Νικολέτα Φιλόσογλου

Στο ρόλο της «Ελένης» ο Βασίλης Παπαβασιλείου.

Συμμετέχει ο Νίκος Σακαλίδης.

Είσοδος ελεύθερη