HuffPost Weekend: Πάρτι στη Στέγη, Φοίβος στο Κύτταρο, Human Touch και Erik Truffaz

Περισσότερες από 15 (εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους) προτάσεις εξόδου για το Σαββατοκύριακο και μία μικρή γεύση από Δευτέρα
suteishi via Getty Images

Η ατζέντα του τριημέρου και προτάσεις για όλα όσα μπορούμε να κάνουμε -να χαρούμε, να απολαύσουμε, αλλά και να μάθουμε- στην πόλη.

Παρασκευή 25 Ιανουαρίου

Sig και Erik Truffaz στο Half Note Jazz Club

Η επιστροφή ενός τρομπετίστα μύθου… μ’ έναν μποέμ, από Παρασκευή 25 έως Δευτέρα 28 Ιανουαρίου.

Ο κορυφαίος τρομπετίστας Erik Truffaz - που πρωτοπαρουσιάστηκε την Ελλάδα από το Half Note- είναι πλέον ένας από τους κορυφαίους Ευρωπαίους εν ενεργεία μουσικούς.

Μαζί με τον περιπλανώμενο μποέμ μουσικό, συνθέτη και σκηνοθέτη του κινηματογράφου Sig (aka Siegfried), αλλά και τον περκασιονίστα Fouad Afra φτιάχνουν έναν πρωτότυπο και υπέροχο μουσικό καμβά με τίτλο Elegia Session.

Ο πολυπράγμων Siegfried Debrebant είναι Γάλλος, γεννήθηκε στο Παρίσι κι έχει Αραβικές ρίζες. Εκτός από ένας πολύ ταλαντούχος μουσικός και συνθέτης για τον οποίο κάθε είδος μουσικής αποτελεί πρόκληση, ο Siegfried εξελίχθηκε και έλαμψε και σαν σκηνοθέτης του κινηματογράφου, κινηματογραφιστής και φωτογράφος. Χαρακτηρίζεται από την cult οπτική του και η μουσική του προσέγγιση είναι τέτοια που η jazz εύκολα συναντά το hip hop αλλά και την κλασσική μουσική, όπως για παράδειγμα κάνει με τις τετραπλές σονάτες στον δίσκο Sonata Freespeed. Οι ταινίες του Louise (Take2), Sansa, Kinogamma και Kid Stories έχουν προβληθεί σε περισσότερα από 60 Φεστιβάλ ταινιών, ακόμη και στις Κάννες.

Ο τρομπετίστας Erik Truffaz γεννήθηκε στην Γενεύη και από μικρός μυήθηκε στην μουσική από τον σαξοφωνίστα πατέρα του. Η ζωή του άλλαξε ριζικά όταν άκουσε το Kind of Blue του Miles Davis. Η έμπνευση που του προξένησε ο Miles, τον οδήγησε στο Conservatoire της Γενεύης. Αργότερα έγινε μέλος της Ορχήστρας L'Orchestre de Suisse Romande.

Η πρώτη μπάντα του λεγόταν Orange και έπαιζε δικές του συνθέσεις. Η jazz fusion προσέγγιση του σχήματος κατενθουσίασε το κοινό και η Γαλλική επιτροπή Jury du Concours National de la Defense του απένειμε το 1991 ειδικό βραβείο για την jazz στη χώρα. Το Φεστιβάλ jazz του Montreaux τον παρουσιάζει την ίδια χρονιά για πρώτη φορά και από τότε αρχίζει μία καριέρα ζηλευτή για τον απαράμιλλο μουσικό, με περιοδείες σε όλο τον κόσμο. Το 2000 θα υπογράψει με την ιστορική εταιρεία δίσκων Blue Note Records. Οι δίσκοι του γίνονται best sellers και η εξέλιξη του Truffaz είναι πέραν κάθε προσδοκίας. Το 2002 πηγαίνει στην Αμερική να ηχογραφήσει και να παίξει με τον μεγάλο Michael Brecker.

Ο ευρηματικός καλλιτέχνης μετά το δεύτερο άλμπουμ του με την εταιρεία, επεκτείνει την δραστηριότητά του πολύ πέρα από τις συναυλίες αφού δημιουργεί μουσική για το θέατρο, τον κινηματογράφο, το μπαλέτο, κάνει συμφωνική μουσική αλλά παράγει και ηλεκτρονική μουσική. ο ύφος του ξεφεύγει από την καθαρή jazz και ακουμπά μουσικές όπως η Ινδική, η Sufi, η Αφρικανική, η ροκ, το hip hop με ηλεκτρονική χροιά αλλά εμπνέεται και κατευθύνεται από την φωνή. Ο δίσκος του Saloua θα αποσπάσει το βραβείο Victoire de la Musique το 2004, ενώ την επόμενη χρονιά συνθέτει το soundtrack της ταινίας Kids of Tokyo.

Με περισσότερα από 20 προσωπικά άλμπουμ και δεκάδες συνεργασίες ο Erik Truffaz συνεργάζεται με όλο το φάσμα των μουσικών ανά τον κόσμο κι έχει καθιερωθεί ως μία από τις κορυφαίες προσωπικότητες στη σύγχρονη Ευρωπαϊκή μουσική κουλτούρα.

Οι Sig και Erik Truffaz συναντούν τον Λιβανέζο ντράμερ/περκασιονίστα και κιθαρίστα Fouad Afra. Ο πολυτάλαντος μουσικός με θητεία σε rock και jazz μπάντες και με συνεργασίες και ηχογραφήσεις με καλλιτέχνες όπως οι Fayrouz, Julia Butros αλλά και Ryo Kawasaki, Larry Coryell, Ed Cherry κι άλλους, συμπληρώνει περίφημα την υπέροχη μουσική του Elegia Session.

Sig (aka Siegfried) – Piano, cello, synth, loops
Erik Truffaz – Trumpet , effects
Fouad Afra – drums, percussion.

Info

HALF NOTE JAZZ CLUB: Τριβωνιανού 17, Μετς

Ώρα έναρξης: Παρ. Σαβ.: 22.30, Κυρ. και Δευτ.: 21.30
Είσοδος: 20 ευρώ (μπαρ), 25 ευρώ (Β’ Ζώνη), 30 ευρώ (Α’ Ζώνη),
Tη Δευτέρα 28/1 έκπτωση 5 ευρώ σε όλες τις ζώνες για κατόχους κάρτας ανεργίας και φοιτητές
Προπώληση: www.viva.gr
Πληροφορίες – Κρατήσεις: 210 9213310

Η νέα χρονιά στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής ξεκινά με μια μεγάλη πρόκληση: Η Έντα Γκάμπλερ, το αριστουργηματικό έργο του κορυφαίου Νορβηγού συγγραφέα Χένρικ Ίψεν, «εντάσσεται» για πρώτη φορά στο λυρικό ρεπερτόριο, σε συμπαραγωγή με την ομάδα The Medium Project, μια δραστήρια ομάδα με συνεπή παρουσία στον χώρο του μουσικού θεάτρου.

Η νέα όπερα δωματίου Έντα Γκάμπλερ του διακεκριμένου συνθέτη και πιανίστα Γιώργου Δούση σε λιμπρέτο βασισμένο στο ομώνυμο έργο του Χένρικ Ίψεν, το οποίο υπογράφει η Έρι Κύργια, παρουσιάζεται στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος από τις 25 Ιανουαρίου και για έξι μόνο παραστάσεις έως και τις 3 Φεβρουαρίου 2019. Τη μουσική διεύθυνση έχει αναλάβει ο Ανδρέας Τσελίκας, ενώ τη σκηνοθεσία υπογράφει η Ράια Τσακηρίδη.

Info

25, 26, 27 Ιανουαρίου & 1, 2, 3 Φεβρουαρίου 2019

Ώρα έναρξης: 20.30.

Η Ηρώ Σαΐα συναντά τη Μαρίκα Νίνου, τη Μάγια Μελάγια, τη Μαίρη Λίντα, τη Σπεράντζα Βρανά

Κάθε Παρασκευή και Σάββατο, στον νέο πολυχώρο «Ρίζες - Κεραμεικός», αναβιώνουν τα κέντρα της χρυσής δεκαετίας του 1950, σε μια μουσική παράσταση με την Ηρώ Σαΐα που έχει τίτλο τίτλο «Δεν πάω σπίτι μου απόψε!..».

Η Ηρώ Σαΐα συναντά τη Μαρίκα Νίνου, τη Μάγια Μελάγια, τη Μαίρη Λίντα και τη Σπεράντζα Βρανά, σε μια επιλογή από τα πιο αγαπημένα λαϊκά και αρχοντορεμπέτικα τραγούδια της περιόδου.

Μαζί της ο Γρηγόρης Βασίλας (ενορχήστρωση, μπουζούκι και τραγούδι) με την ορχήστρα του, Φίλιππος Παχνιστής – πιάνο, Αλέξανδρος Καμπουράκης – ακορντεόν, Μιχάλης Ατσαλής – κιθάρα, Γιώργος Βεντούρης – κοντραμπάσο.

Οι «Ρίζες-Κεραμεικός» στεγάζονται σε ένα παραδοσιακό διατηρητέο νεοκλασικό κτήριο και λειτουργούν σε τρία επίπεδα: «Πέραν-Πολίτικη Κουζίνα» (στο ισόγειο), «Μουσικό Δωμάτιο» (στον 1ο όροφο) και «Ποτοπωλείο με θέα» (στην ταράτσα).

Τις «συλλεκτικές μουσικές βραδιές» που παρουσιάζονται στο «Μουσικό Δωμάτιο» -όπως το πρόγραμμα της Ηρώς Σαΐα- επιμελείται ο Λάμπρος Λιάβας.

Info

Πολυχώρος «Ρίζες - Κεραμεικός»

Αγησιλάου 88 και Σαλαμίνος, Κεραμεικός

τηλ. 211 0133 135

«Οι περιπέτειες μίας λογίας ρέγγας»

Στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης κάθε Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο στις 21:30 (έως και τις 9 Φεβρουαρίου).

Ο σουρεάλ μονόλογος Οι περιπέτειες μιας λογίας ρέγγας, όπως διαμορφώθηκε από τον Κωνσταντίνο Δέδε, πραγματεύεται το πολύπλοκο πρόβλημα της προσφυγιάς, του ξεριζωμού, της διαφορετικότητας. Μιλά για τις αλλαγές των ανθρώπων στο «μέσα» και το «έξω» τους σε περίοδο οικονομικής κρίσης.

Μια παράσταση, που βασίζεται σε ένα χιουμοριστικό άρθρο του 1890 (Ο Ντιστεγκέ, Αριστοκρατική Εφημερίς) στην καθαρεύουσα -μια πλούσια γλώσσα που όλο και φθίνει και συνδέεται άμεσα με την πρόσφατη ιστορία της Ελλάδας.

Ο κωμικός μονόλογος πρωτοπαρουσιάστηκε στο πλαίσιο του φεστιβάλ Άτλας του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά στο Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδος

Στον ρόλο της ρέγγας η Βίβιαν Κοντομάρη

Μουσική ερμηνεία: Μελίνα Ντελίκου

Ταυτότητα παράστασης

Σκηνοθεσία | Κοστούμια | Μουσική επιμέλεια : Κωνσταντίνος Δέδες

Χορογραφίες – Επιμέλεια κίνησης: Αναστασία Γεωργαλά

Animation: Μπάμπης Αλεξιάδης

Σχεδιασμός σκηνικού: Ελένη Δεληγιάννη

Σχεδιασμός φωτισμών: Βαγγέλης Μούντριχας

Δραματουργική επιμέλεια: Χαρά Λιανού

Βοηθός σκηνοθέτη: Σεβασμία Κοντοσάκου

Δερμάτινα αξεσουάρ: Aumorfia | Θεανώ Ποταμιάνου

Σχεδιασμός μακιγιάζ-κομμώσεων: Dazzlin’Gal

Σκίτσα : Αριστέα Μάνου

Στην παράσταση ακούγονται οι ηθοποιοί:

Γιάννης Δρακόπουλος, Μελέτης Ηλίας, Σόλων Τσούνης

Εισιτήρια: 15 ευρώ (γενική είσοδος), 12 ευρώ (μειωμένο)

Προπώληση:

Ταμεία του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης (Πειραιώς 206,Ταύρος)

Δευτέρα – Παρασκευή, ώρες 11:00 – 14:00

Εκδοτήριο Ticketservices, Πανεπιστημίου 39, Αθήνα

Καταστήματα PUBLIC | Τηλεφωνικό κέντρο Ιδρύματος 2103418579 (Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες 11:00 – 14:00

Τηλεφωνικό κέντρο Ticketservices 210 7234567

Σάββατο 26 Ιανουαρίου

Αρχαία ελληνική τραγωδία και θρησκεία

Η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Λόγος 6», και το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης διοργανώνουν επιστημονική συνάντηση με θέμα: «Αρχαία ελληνική τραγωδία και θρησκεία: η επικαιρότητα του John Gould», το Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2019, από 10:00 έως 14:30, στον Πύργο Βιβλίων της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Η είσοδος είναι ελεύθερη στο κοινό.

COffe72 via Getty Images

Πολυσχιδής και οξυδερκής στην επιστήμη του, αντισυμβατικός και συναρπαστικός στη ζωή του, εμπνευσμένος ομιλητής και δάσκαλος, ο John Gould (1927-2001), άνθρωπος βαθιάς και ευρείας καλλιέργειας, υπήρξε στη γενιά του ένας από τους πιο σημαντικούς μελετητές της ελληνικής αρχαιότητας. Συνέγραψε μια μελέτη για τον Πλάτωνα, πριν κλείσει τα 28 του χρόνια (The Development of Plato’s Ethics, 1955). Εξέδωσε, επίσης, ένα βιβλίο για τον Ηρόδοτο πολλές δεκαετίες αργότερα (Herodotus, 1989). Την επιστημονική συγκομιδή της ακαδημαϊκής καριέρας του συγκροτούν ακόμη περίπου 18 άρθρα, μαζί με την κρίσιμη αναθεώρηση του The Dramatic Festivals of Athens του Arthur Pickard-Cambridge (σε συνεργασία με τον David Lewis: 1964, τελική μορφή: 1988). Στα ελληνικά κυκλοφορεί το βιβλίο του Αρχαία ελληνική τραγωδία και τελετουργία. Δέκα μελετήματα (ΜΙΕΤ 2018).

Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος

Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Πύργος Βιβλίων ΕΒΕ

Σάββατο 26 Ιανουαρίου, ώρα 10:00-14:30

Είσοδος ελεύθερη

«Συνοικία Ασμάτων» στο Votanikos Plus

Η μουσική παράσταση του Ιεροκλή Μιχαηλίδη «Συνοικία Ασμάτων» με τον Γιάννη Μπέζο και τον Ταξιάρχη Χάνο αλλάζει χώρο, ημέρα και ώρα.

Από το Σάββατο 26 Ιανουαρίου και κάθε Σάββατο στις 23:00 η ανανεωμένη «Συνοικία Ασμάτων» στο Votanikos Plus.

Μαζί τους τέσσερις τραγουδιστές, οι Δήμητρα Σταθοπούλου, Άγγελος Ανδριανός, Μαίρη Δούτση, Ανδρέας Λάφης και οκτώ δεξιοτέχνες μουσικοί υπό τη διεύθυνση του Γιάννη Παπαζαχαριάκη.

Ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης, επιλέγει κλασσικά ελληνικά τραγούδια σε ένα πρόγραμμα «καθαρόαιμης ελληνικής διασκέδασης με χιούμορ και συναίσθημα που παραπέμπει σε άλλες εποχές».

Αυτό το έξω καρδιά πρόγραμμα ξεκινάει από τον Σουγιούλ και τον Γούναρη μέχρι τον Τσιτσάνη, τον Βαμβακάρη, τον Χιώτη, τον Ζαμπέτα, τον Παπαϊωάννου και τον Καλδάρα.

Info

Votanikos Plus: Ιερά Οδός 76 και Σπύρου Πάτση (είσοδος από, Κασσάνδρας 23) Αθήνα 104 47, τηλ: 21 0341 2622

Κάθε Σάββατο, από Σάββατο 26 Ιανουαρίου και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

Ώρα έναρξης: 23.00

Τιμές κατανάλωσης:

Είσοδος στο μπαρ με ποτό: 12,-€ | 10,-€ με μπύρα η κρασί Τιμή φιάλης ποτού: 130,-€ 4 άτομα |Τιμή φιάλης κρασιού: 65,-€ 2 άτομα

Φοιτητικό : Τιμή φιάλης ποτού: 100,-€ 6 άτομα| Τιμή φιάλης κρασιού: 50,-€ 3 άτομα.

«Στο σώμα της»

Μετά τις δύο επιτυχημένες προβολές του Ιανουαρίου, το ντοκιμαντέρ του Ζαχαρία Μαυροειδή «Στο σώμα της» συνεχίζει για άλλα δύο Σάββατα στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος: Σάββατο 26 Ιανουαρίου, 17.00 και Σάββατο 2 Φεβρουαρίου, 17.00.

Στις ανοιχτές ομιλίες που ακολούθησαν τις δύο πρώτες προβολές, η Εύα Στεφανή, ο Άγγελος Φραντζής, ο Λευτέρης Χαρίτος και η Ηλέκτρα Βενάκη συζήτησαν μαζί με τον Ζαχαρία Μαυροειδή για τις έννοιες της παρατήρησης και της εκτός κάδρου αφήγησης. Στις επόμενες προβολές, οι ομιλίες επεκτείνονται σε θεματικές πέραν της έβδομης τέχνης.

Το Σάββατο 26 Ιανουαρίου καλεσμένες θα είναι η καθηγήτρια Ιστορίας της Αρχιτεκτονικής Κλαίρη Παλυβού και η καθηγήτρια Προϊστορικής Αρχαιολογίας Ίρις Τζαχίλη. Οι δύο ομιλήτριες, επικεφαλής ερευνητικού προγράμματος με αντικείμενο την Θηρασιά μέρος του οποίου αποτελεί και η ανασκαφή στην θέση της Μονής της Κοίμησης, θα προσεγγίσουν το τρίπτυχο χώρος – τόπος – μνήμη.

Το Σάββατο 2 Φεβρουαρίου η μουσικός Μάρθα Μαυροειδή και η εθνολόγος Μιράντα Τερζοπούλου θα διερευνήσουν την θέση των μύθων και των ονείρων στην λαϊκή παράδοση.

Η πίστη, ο χρόνος, ο πόθος

Κάθε χρόνο, στις 31 Ιουλίου, οι τελευταίοι εναπομείναντες «δεκαπεντάριδες» επιστρέφουν στα κελιά της ανενεργής Μονής της Κοίμησης, στο νότιο άκρο της Θηρασιάς. Για δύο βδομάδες προσεύχονται υπέρ αναπαύσεως των νεκρών και υπέρ υγείας των ζωντανών προετοιμάζοντας παράλληλα τη Μονή για την γιορτή του Δεκαπενταύγουστου. Τον υπόλοιπο χρόνο αναπολούν το παρελθόν αγναντεύοντας την κοσμοπολίτικη Σαντορίνη στην άλλη μεριά του ηφαιστείου.

Το Στο σώμα της καταγράφει την ράθυμη καθημερινότητα της φθίνουσας παράδοσης του «Δεκαπέντε». Μέσα από τις ιστορίες των γυναικών που κάθε καλοκαίρι επιστρέφουν για δεκαπέντε μέρες στη Μονή διερευνά θέματα πίστης, ταυτότητας και φύλου. Το «αμόλυντο» σώμα της Παναγίας, το ερημωμένο σώμα της πάλαι ποτέ αγροτικής Θηρασιάς και το φθαρτό σώμα των γυναικών συνθέτουν μια εφήμερη αναπαράσταση της μεταπολεμικής Ελλάδας στη σκιά της Σαντορίνης.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία & Σενάριο: Ζαχαρίας Μαυροειδής

Διεύθυνση φωτογραφίας: Ζωή Μαντά

Μοντάζ: Σμαρώ Παπαευαγγέλου

Ήχος: Κώστας Φυλακτίδης

Color grading: Μάνος Χαμηλάκης / 235

Σχεδιασμός αφίσας: Pi6

Παραγωγή: Ζαχαρίας Μαυροειδής, Βίκυ Μίχα, BOO Productions, ΕΡΤ Α.Ε.

Κυριακή 27 Ιανουαρίου

Οι «Human Touch» live στο ZazZoo

David Lynch, Γιώτης Κιουρτσόγλου και Σταύρος Λάντσιας, κατά κόσμο Human Touch.
Ένα από τα σημαντικότερα και μακροβιότερα group, το οποίο εδώ και 20 χρόνια συνεχίζει δυναμικά με την αυθεντικότητα του να ορίζει ορέξεις και διαθέσεις.
Οι Human Touch έχοντας τη δική τους ξεχωριστή ταυτότητα στο χώρο της μουσικής κινούνται σε ένα ευρύτατο φάσμα ρυθμών και ηχοχρωμάτων. Μουσικά όργανα στα χέρια τους μεταμφιέζονται σε πολυμορφικές προσωπικότητες και η μουσική τους, άμεση και επικοινωνιακή, συμπαρασύρει τον ακροατή γεμίζοντάς τον εικόνες και συναισθήματα.
Ο ήχος, η άποψη και η μουσική τους ευαισθησία ανοίγει στο εδώ και χρόνια ενθουσιώδες κοινό τους, νέους ορίζοντες και κατευθύνσεις δίχως έγνοια για τον προορισμό.

David Lynch: saxophones, flute, Irish whistle, vocals, percussion
Γιώτης Κιουρτσόγλου: electric basses, vocals
Σταύρος Λάντσιας: piano, keyboards, drums

Info

ZazZoo: Σαρανταπόρου 62, Χαλάνδρι, 21 0671 2631.

Ώρα έναρξης: 21:00

Είσοδος 10 ευρώ

Συναυλία για την Κινέζικη Πρωτοχρονιά

Συναυλία της Φιλαρμόνιας Ορχήστρας Αθηνών για την Κινέζικη Πρωτοχρονιά υπό τη διεύθυνση του Miran Vaupotić, με έργα που παρουσιάζουν σε σολιστική θέση τα χαρακτηριστικά παραδοσιακά όργανα των Κινέζων με συνοδεία συμφωνικής ορχήστρας.

Δεξιοτέχνες σολίστ από την Κίνα θα ερμηνεύσουν έργα όπου πρωταγωνιστούν όργανα όπως το pipa, ένα χορδόφωνο όργανο που μοιάζει με το δικό μας λαούτο, το erhu, ένα ιδιότυπο όργανο που παίζεται με δοξάρι, και το zheng, που θυμίζει το κανονάκι ή το σαντούρι. Ο ήχος της συμφωνικής ορχήστρας που πλαισιώνει τα εξωτικά αυτά μουσικά όργανα, που προέρχονται από την Άπω Ανατολή, δημιουργεί ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον άκουσμα.

Το πρόγραμμα πλαισιώνεται από πολύ γνωστά έργα του συμφωνικού κλασικού ρεπερτορίου. Η συναυλία δίνεται στο Κέντρο Τέχνης και Πολιτισμού «Άρτεμις», Πυθαγόρα 8 στον Άλιμο με ώρα έναρξης 8 μ.μ. Η είσοδος είναι ελεύθερη με δελτία εισόδου από το viva.gr.

Ο Soloup στο Μουσείο Μπενάκη

Μετά την επιτυχημένη έκθεση «Αϊβαλί, ένα ταξίδι στο χρόνο» (12/2-15/5- 2015), το Μουσείο Μπενάκη φιλοξενεί για δεύτερη φορά τον Soloup, σε μια έκθεση βασισμένη στο νέο του graphic novel Ο Συλλέκτης: έξι διηγήματα για έναν κακό λύκο (εκδόσεις Ίκαρος).

Πρόκειται για μια σύγχρονη ιστορία και ένα αλλιώτικο συνάμα παραμύθι, με θέμα την αποξένωση των παιδιών από τους γονείς τους μετά από ένα διαζύγιο.

Η έκθεση -που θα διαρκέσει έως τις 17 Μαρτίου- συνδιοργανώνεται από το Mουσείο Μπενάκη, την Περιφέρεια Αττικής και τις εκδόσεις Ίκαρος ενώ στηρίζεται από την «Αθήνα: Παγκόσμια πρωτεύουσα βιβλίου 2018».

Περιλαμβάνει πρωτότυπο υλικό του graphic novel (storyboards, προσχέδια, σκίτσα σε μολύβι, ασπρόμαυρες κι έγχρωμες σελίδες κόμικς) και χωρίζεται σε δύο θεματικές ενότητες:

α) Στην πρώτη παρακολουθούμε τον μονόλογο του κεντρικού ήρωα Διονύση καθώς βρίσκεται μετά το διαζύγιο απρόσμενα αποξενωμένος από την κόρη του Φωτεινή.

β) Στην δεύτερη έχουμε το γνωστό παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας σε μια νέα εκδοχή, η οποία βασίζεται σε παραλλαγή του παραμυθιού, όπως την κατέγραψαν οι αδελφοί Γκριμ.

Τα σκίτσα ωστόσο δεν στέκονται μόνο στις σελίδες του graphic novel. Δραπετεύουν στον χώρο. Αποκτούν χρώμα, διαστάσεις, κίνηση και ήχο. Έτσι οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δουν καμβάδες ζωγραφισμένους με ακριλικά και εμπνευσμένους από το graphic novel, πεταλούδες origami να δημιουργούν μια παράξενη συλλογή αριθμών και δυο φιγούρες από χαρτοπολτό σε φυσικό μέγεθος: τον πρωταγωνιστή φορώντας την λυκόμορφη τραγιάσκα του κάτω από τη μοναξιά της ομπρέλας και τον μαύρο σκύλο που τον ακολουθεί.

Video προβολή

Παράλληλα σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο προβάλλονται σε οθόνη δύο βίντεο του Γιάννη Νταρίδη.

Παράλληλες εκδηλώσεις

Σάββατο 09/02/2019, (10:00 - 18:00).

Ημερίδα: Τα Graphic novels: Απαιτητικές Αφηγήσεις από μια Ώριμη Φόρμα των Κόμικς.

Σε συνεργασία με το Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, πανεπιστημιακοί, δημοσιογράφοι, δημιουργοί κόμικς, εκδότες και εκπρόσωποι της νέας δυναμικής σκηνής των graphic novels στην Ελλάδα καταθέτουν τη δική τους οπτική για την συγκεκριμένη φόρμα των κόμικς.

Κυριακή 03/03/2019,(10:00 - 18:00).

Διεθνής Ημερίδα: Η προοπτική της κοινής ανατροφής παιδιών. Καταπολέμηση της γονικής αποξένωσης χάριν του βέλτιστου συμφέροντος του παιδιού

Η ημερίδα θα δώσει την ευκαιρία σε ειδικούς από την Ελλάδα και το εξωτερικό να συζητήσουν για το Σύνδρομο της Γονικής αποξένωσης και τη δυνατότητα της συνεπιμέλειας των παιδιών μετά από ένα διαζύγιο.

Η Ημερίδα πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Εργαστήριο Κοινωνικής Ασφάλισης, Υγείας και Πρόνοιας του Πανεπιστημίου Αθηνών και το International Counsel on Shared Parenting – ICSP.

Κυριακή 17/02/2019 (11:00 - 13:00).

Εργαστήρι δημιουργικής γραφής: Στα χνάρια της Κοκκινοσκουφίτσας: Ξαναγράφοντας το παραμύθι.

Η φιλόλογος Κέλη Δασκαλά συζητά λογοτεχνικές διασκευές της Κοκκινοσκουφίτσας, και μας καλεί να φανταστούμε νέες εκδοχές του μύθου, ανατρέποντας στερεότυπα και ρόλους. (Το Εργαστήρι απευθύνεται σε παιδιά από 10 ετών και σε ενήλικες).

Πληροφορίες-συμμετοχές: τηλ. 210 3671067-69, Δευτέρα έως Πέμπτη, 10.00-14.00

Ξεναγήσεις από τον Soloup στην έκθεση:

Σάββατο 2/2/2019, ώρα 11:00

Σάββατο 9/3/2019 ώρα 11:00

Οι παραστάσεις στην Παιδική Σκηνή Α συνεχίζονται έως τις 21 Απριλίου.

Για παιδιά άνω των 5 ετών.

Info

Γενική είσοδος 12 ευρώ.
Eισιτήρια

210 7282333, megaron.gr και σε όλα τα καταστήματα Public.

Πληροφορίες: 210 8668572, 210 8665144.

The Guilties live at Faust

Ο Πάρις Θωμόπουλος και ο Κωνσταντίνος Μπιμπής άρχισαν να γνωρίζονται μέσα από τις μελωδίες του ενός και τους στίχους του άλλου. Η Grunge συναντάει τον Χατζιδάκι, η classic rock συνδιαλέγεται με τα ρεμπέτικα και τα blues και προκύπτουν μελωδίες αλλόκοτες, ευαίσθητες και ηλεκτρικές.
The Guilties λοιπόν, eπιστρέφουν στη μπαρόκ σκηνή του FAUST για να τζαμάρουν δυνατά μουσικές από τη διεθνή Rock n’ Roll και Blues σκηνή και να παρουσιάσουν τα πρώτα 12 κομμάτια τους.

«It’s raining snow upon our blankets

and I’m waiting for your touch

It’s raining red upon our brothers

Is there a pretty dream to catch?»

The Guilties:

Πάρις Θωμόπουλος (Vocals)

Κωνσταντίνος Μπιμπής (Vocals)

Διονύσης Μακρής (El.Bass)

Γιώργος Λειβαδάς (Drums)

Πάνος Τζίμας (El.Guitar/Vocals)

Σταμάτης Μαντίκας (Keyboards)

Κώστας Λώλος (Violin)

Info

Faust: Καλαμιώτου 11, Αθήνα, 210 323 4095.

Ώρα έναρξης: 22:00

Eίσοδος: 6 ευρώ (με κράτηση χωρίς ποτό)

Δευτέρα 28 Ιανουαρίου

Opening Party Ryoji Ιkeda στη Στέγη

Ο κορυφαίος Ιάπωνας καλλιτέχνης Ryoji Ikeda επιστρέφει στη Στέγη με μια οπτικοακουστική εγκατάσταση που προκαλεί τα όρια της ανθρώπινης αντίληψης και της ψηφιακής τεχνολογίας.

Πόσα μοτίβα κρύβει το σύμπαν γύρω μας και πόσα από αυτά έχουμε βαθιά μέσα μας;

Ακόμα και αυτό που θεωρούμε τυχαίο, πόσο τυχαίο είναι τελικά;

Το τελευταίο έργο της σειράς «datamatics» είναι ένας χείμαρρος από ψηφία και δεδομένα, μια διάσπαση στον χώρο και τον χρόνο του θεατή.

Στην εγκατάσταση γίνεται στροβοσκοπική απεικόνιση εικόνων-προβολών.
O ηχητικός σχεδιασμός εμπεριέχει συχνότητες και εναλλαγές σε υψηλά επίπεδα.

Ριότζι Ικέντα «Data Flux»

Αρχής γενομένης από το 2006, ο Ικέντα έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα περισσότερα από είκοσι διαφορετικά είδη εγκαταστάσεων σε όλο τον κόσμο, στην εν εξελίξει σειρά «datamatics», επιστρατεύοντας κινούμενες εικόνες, νέα μέσα, ήχους και γλυπτικές αναπαραστάσεις. Επισκέπτες και κριτικοί τέχνης έχουν περιγράψει την εμπειρία ως μια διαδικασία «ύπνωσης» και «τελετουργίας».

Μετά την παρουσίαση της νέας multimedia εγκατάστασης στην Ταϊβάν, το «Data Flux» έρχεται για να συνεπάρει και το αθηναϊκό κοινό. Ημίτονα μετατρέπονται σε διακεκομμένες γραμμές, ηχητικά κύματα σε παλλόμενα πίξελ και οξείες συχνότητες σε πίνακες δεδομένων, προκαλώντας τα όρια της συνειδητής και ασυνείδητης αντίληψης των θεατών.

«Ακόμα και όταν τα πράγματα μοιάζουν να είναι σε συνεχή ροή, πάντα οργανώνονται με διακριτά μοτίβα· η πλήρης συνέχεια είναι απλώς μια ψευδαίσθηση που μας δημιουργείται από το μέγεθος των δεδομένων που λαμβάνουμε,» έχει δηλώσει ο ίδιος σε μία από τις ελάχιστες συνεντεύξεις του, στο κέντρο τέχνης YCAM της Ιαπωνίας. Ο Ικέντα αποφεύγει τα φώτα της δημοσιότητας, μια και προτιμά το έργο του πρωτίστως να βιώνεται παρά να αναλύεται.

Αν και στην καριέρα του έχει συνεργαστεί με διάφορους επιστήμονες του χώρου και έχει ολοκληρώσει residency στο ερευνητικό κέντρο του CERN (μετά τη βράβευσή του με το Prix Ars Electronica Collide του 2014), ο Ιάπωνας εικαστικός δεν απευθύνεται σε ένα εξειδικευμένο κοινό. Παραμένει συνειδητά απλός και άμεσος για όλους.

data.flux [12 XGA version ], audiovisual installation, 2017 © Ryoji Ikeda | Με την ευγενική παραχώρηση: Parallax 2017
data.flux [12 XGA version ], audiovisual installation, 2017 © Ryoji Ikeda | Με την ευγενική παραχώρηση: Parallax 2017

Από την Ιαπωνία στο Παρίσι

Γεννημένος το 1966 στη σύγχρονη πηγή της τεχνολογικής καινοτομίας, την Ιαπωνία, ο Ριότζι Ικέντα ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στον χώρο της sound art από τα μέσα της δεκαετίας του ’90, ενώ σύντομα αναγνωρίστηκε διεθνώς ως ένας από τους πρωτοπόρους συνθέτες της minimal electro. Εγκατεστημένος πλέον στο Παρίσι, τα τελευταία χρόνια δουλεύει κυρίως με μακροχρόνιες παραγωγές και πολυμεσικά εργαλεία, όπου ήχοι, οπτικό υλικό, μαθηματικές συλλήψεις και φυσικά φαινόμενα ενσαρκώνουν κινούμενες εικόνες, εμβυθιστικές εγκαταστάσεις και συναυλίες.

Μέχρι σήμερα, έχει εκθέσει έργα του στους σημαντικότερους χώρους σύγχρονης τέχνης του κόσμου, όπως στην Tate Modern του Λονδίνου και στο Australian Centre for the Moving Image, έχει πάρει μέρος σε φεστιβάλ-σταθμούς της ψηφιακής τέχνης, όπως στο Sónar Festival της Βαρκελώνης και το Elektra Festival του Μόντρεαλ, ενώ συνεχίζει ακόμα να στήνει dj-sets σε μικρά κλαμπ της Γαλλίας. Επίσης, δημιουργεί εικαστικές παρεμβάσεις με δημόσια έργα σε μεγάλες μητροπόλεις του Δυτικού κόσμου (Άμστερνταμ, Λονδίνο, Παρίσι, Νέα Υόρκη, Λος Άντζελες).

Opening party: Δευτέρα 28 Ιανουαρίου, 20:00, με dj set από τον Voltnoi Brege

Δευ-Παρ 16:00-22:00
Σάβ-Κυρ 12:00-22:00
Εκθεσιακός χώρος

Είσοδος ελεύθερη.

Η επιστροφή της «Λα Πουπέ»

Η Ρίκα και ο σκαραβαίος της επιστρέφουν στη σκηνή. Δέκα χρόνια μετά την πρώτη του παράσταση, το εμβληματικό έργο του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη «ΛΑ ΠΟΥΠΕ» επιστρέφει και παρουσιάζεται στο «Από Μηχανής Θέατρο» από τη Δευτέρα 28 Ιανουαρίου και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 18:00 σε σκηνοθεσία Σεβαστιάνας Αναγνωστοπούλου, με τη Θεοδώρα Τζήμου.

Γιατί να μην μπορεί η Ρίκα να επισκεφτεί την κυρία Νέλλη; Τι γράφει το γράμμα της; Τι κρύβει στα σκοτάδια του διαμερίσματος-οχυρού της; Πόσα σοκολατάκια επιτρέπονται; Γιατί οι οδηγοί είναι το χειρότερο είδος ανθρώπου; Τι πιο ωραίο από χυμό βύσσινο στο χάρτινο; Φορέματα για κούκλες ή για κοριτσάκια;

Αυτά και άλλα θα εξομολογηθεί η Ρίκα από τον Νοέμβριο, επιστρέφοντας στη σκηνή σε μια παράσταση με έντονο το οπτικοακουστικό στοιχείο.

Συντελεστές:

Κείμενο: Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης

Σκηνοθεσία: Σεβαστιάνα Αναγνωστοπούλου

Φωτισμοί /Διεύθυνση φωτογραφίας video /stills: Νίκος Βούλγαρης

Ενδυματολόγος: Μιράντα Θεοδωρίδου

Επιμέλεια κίνησης: Φαίδρα Σιούτου

Ερμηνεύει η Θεοδώρα Τζήμου.

Info

Από Μηχανής Θέατρο: Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο, τηλέφωνο: 210 5232097

Πάνω Σκηνή.

Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό 13 ευρώ, φοιτητικό / ανέργων / ΑΜΕΑ / άνω των 65: 10 ευρώ. Ατέλεια: 5 ευρώ.

Διάρκεια 90 λεπτά.

Κρατήσεις: 210 523 2097, προπώληση ticket 365.

Δημοφιλή