Το μέλλον των τρένων είναι ηλεκτρομαγνητικό: Πρώτη επιτυχής δοκιμή τεχνολογίας για το Hyperloop

Το μέλλον των τρένων είναι ηλεκτρομαγνητικό: Πρώτη επιτυχής δοκιμή τεχνολογίας για το Hyperloop

Ένα «βαγόνι» που κινείται χάρη στον ηλεκτρομαγνητισμό κινήθηκε με ταχύτητα άνω των 160 χλμ/ ώρα στην έρημο της Νεβάδα την Τετάρτη, σε αυτό που η εταιρεία που αναπτύσσει τη συγκεκριμένη τεχνολογία θεωρεί την πρώτη επιτυχημένη δοκιμή του φουτουριστικού συστήματος μεταφοράς «Hyperloop».

Η Hyperloop One είναι μία από τις εταιρείες που προσπαθούν να υλοποιήσουν το τεχνολογικό όραμα του Έλον Μασκ, ιδρυτή, μεταξύ άλλων, της ιδιωτικής διαστημικής εταιρείας SpaceX και της εταιρείας ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla Motors, ο οποίος είχε παρουσιάσει την ιδέα να μετακινούνται κάψουλες με επιβάτες μέσω σε πελώριες σήραγγες κενού μεταξύ του Λος Άντζελες και του Σαν Φρανσίσκο.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Reuters, το ζήτημα είναι πότε- και αν – επιβάτες και φορτία θα μετακινούνται με το σύστημα αυτό σε ταχύτητες που φτάνουν τα 1.200 χλμ/ ώρα, με την Hyperloop One να έχει ήδη συγκεντρώσει 80 εκατ. δολάρια από χρηματοδότες, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται ισχυρά ονόματα όπως η Khosla Ventures, η SNCF, η Γαλλική Εθνική Εταιρεία Σιδηροδρόμων και η GE Ventures.

Ο Μπρόγκαν ΜπαμΜπρόγκαν, πρώην μηχανικός της SpaceX και ένας εκ των συνιδρυτών της Hyperloop One, έκανε λόγο για δοκιμή- ορόσημο.

Το βαγόνι άρχισε να κινείται πάνω σε σιδηροδρομικές γραμμές και μετά επιτάχυνε στα 170 χλμ/ ώρα με ηλεκτρομαγνήτες, καθώς διοχετευόταν ηλεκτρισμός μέσα σε χάλκινα πηνία. Μετά από μια σύντομη διαδρομή, κατέληξε σε «παγίδα» άμμου. Εάν όλα πάνε σύμφωνα με τα σχέδια, τα βαγόνια θα αιωρούνται και θα μεταφέρουν κάψουλες (pods) σε δοκιμή αργότερα μέσα στο έτος.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο, Ρομπ Λόιντ, ένα hyperloop θα είναι σε θέση να μεταφέρει φορτία μέχρι το 2019 και επιβάτες μέχρι το 2021.

Δημοφιλή