Κυκλοφορήσαμε στην Αθήνα, στην πιλοτική λειτουργία του ηλεκτρικού λεωφορείου Yutong

Ανεση, αθόρυβη λειτουργία, μηδενικοί ρύποι και υψηλή τεχνολογία, συνθέτουν το περίγραμμα των αστικών μετακινήσεων με ηλεκτρικά λεωφορεία.

Θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τα μέσα του 2023, καλώς εχόντων των πραγμάτων, για να δούμε σε εμπορική λειτουργία ηλεκτρικά λεωφορεία στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.

Κι αυτό διότι, τον Νοέμβριο, όπως έχει πει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, θα βγει η προκήρυξη για την προμήθεια 1.000 νέων λεωφορείων, για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, εκ των οποίων τα 400 θα είναι ηλεκτρικά.

Ας ελπίσουμε, αυτή τη φορά, να προχωρήσει η προκήρυξη, διότι από την προηγούμενη κυβέρνηση την περιμένουμε.

Πάντως, από σήμερα και για περίπου δύο μήνες, οι πολίτες της Αθήνας θα μπορούν να επιβιβάζονται σε ένα ηλεκτρικό λεωφορείο της κινεζικής εταιρείας Yutong, το οποίο πραγματοποιεί δοκιμαστικά δρομολόγια στην κυκλική διαδρομή (έξοδος από Α/Σ Ρουφ προς Ομόνοια) Ομόνοια - Κλαυθμώνος – Σύνταγμα – Φιλελλήνων – Συγγρού -Αγ. Φωτεινή - Κολυμβητήριο - Αγ. Βύρωνος – Σύνταγμα – Ακαδημία – Ρεξ.

Η ενέργεια εντάσσεται στην πρόσκληση ενδιαφέροντος που έχει αποστείλει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προς εταιρείες που έχουν ηλεκτρικά λεωφορεία. Η κινεζική BYD (τα κατασκευάζει στην Ουγγαρία) έστειλε για μόλις δύο ημέρες ένα δικό της, το οποίο τέθηκε σε μίνι δοκιμαστική λειτουργία χωρίς επιβάτες (χρησιμοποιήθηκαν… σακιά, ομοίου βάρος με ανθρώπους), η επίσης κινεζική Yutong, τώρα, θα αφήσει το δικό της για δύο μήνες, αλλά θα μπουν επιβάτες και θα ακολουθήσει μια ευρωπαϊκή εταιρεία.

Οι δοκιμές, έχουν τη λογική να διαπιστωθεί σε πραγματικές συνθήκες η λειτουργικότητα του λεωφορείου, το πόση ενέργεια καταναλώνει φορτωμένο, με τη χρήση του κλιματισμού, το πώς εξυπηρετεί τους πολίτες, τις ανέσεις που παρέχει κ.λ.π.

Σήμερα, λοιπόν, παρουσία του διευθύνοντος συμβούλου της ΟΣΥ, Στέφανου Αγιάσογλου, στελεχών του Οργανισμού και της κινεζικής εταιρείας, μπήκαμε στο πρώτο δρομολόγιο και ακολουθήσαμε τη διαδρομή, βλέποντας τα περίεργα βλέμματα των περαστικών, να πέφτουν πάνω στο λεωφορείο.

Και δεν γινόταν αλλιώς, καθώς το λεωφορείο έφερε στις πλευρές του λογότυπα ZERO emission Electric, ότι 120.000 ηλεκτρικά λεωφορεία YUTONG κυκλοφορούν σε 322 πόλεις σε όλο τον κόσμο (πάνω από 10 χώρες της Ευρώπης, με πάνω από 10 πόλεις έκαστη).

Το ηλεκτρικό λεωφορείο τύπου Ε12, έχει μήκος 12 μέτρα, 3 διπλές πόρτες, είναι μοντέλο χαμηλού δαπέδου χωρίς σκαλοπάτια εισόδου, διαθέτει ράμπα για ΑμΕΑ και η χωρητικότητά του σε επιβάτες, είναι 27 καθήμενοι, 46 όρθιοι, 1 ΑμΕΑ.

Εφοδιάζεται με κινητήρα ισχύος 350kW, με ροπή 1200Νm. Ο κινητήρας φορτίζεται από προσωρινό ταχυφορτιστή στο αμαξοστάσιο, ισχύος 150kW και η μπαταρία χωρητικότητας 350 kWh, μπορεί να φορτιστεί από 0 στο 100% σε 3,5 ώρες. Η δε κατανάλωση, έγκειται στον τρόπο που χρησιμοποιείται και διαφέρει από πόλη σε πόλη, ανάλογα τις κυκλοφοριακές συνθήκες, αλλά και το μεταφορικό έργο.

Σημαντικό είναι ότι διαθέτει σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα HSA, εμπρόσθιες κάμερες για αποφυγή σύγκρουσης και σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας. Ολες οι θέσεις καθημένων φέρουν δύο θύρες φόρτισης USB, ειδικές σημάνσεις για το που πρέπει να καθίσουν επιβάτες με σκυλιά (!), ενώ ορισμένες θέσεις είναι υπερυψωμένες και κεκλιμένο το πάτωμα.

Γενικά, πρόκειται για ένα σύγχρονο ηλεκτρικό λεωφορείο, εξοπλισμένο με το σύστημα τηλεματικής Yutong V+, που ενημερώνει ανά πάσα στιγμή για τις συνθήκες του λεωφορείου και βοηθά στην αύξηση της απόδοσης διαχείρισης, στη μείωση του κόστους συντήρησης και στην βελτίωση της ασφάλειας.

Δημοφιλή