Τραγωδία στην Αίγινα: Δύο εβδομάδες μετά, παιδιά εξακολουθούν να επιβιβάζονται σε καΐκια χωρίς σωσίβιο

Τραγωδία στην Αίγινα: Δύο εβδομάδες μετά, παιδιά εξακολουθούν να επιβιβάζονται σε καΐκια χωρίς σωσίβιο
eurokinissi

Δύο εβδομάδες μετά την τραγωδία της Αίγινας με τέσσερις νεκρούς, ανάμεσά τους ένα 5χρονο κορίτσι, μικρά παιδιά εξακολουθούν να επιβιβάζονται σε καΐκια που εκτελούν το δρομολόγιο Πέρδικα-Μονή χωρίς να φορούν σωσίβια, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος».

Με ευθύνη των γονιών τους ταξιδεύουν για δέκα λεπτά χωρίς τα ειδικά γιλέκα θαλάσσης από το λιμάνι της Πέρδικας μέχρι τη γνωστή παραλία της Μονής. Σε ρεπορτάζ του «Ελεύθερου Τύπου» διαπιστώθηκε ότι οι καπετάνιοι των τριών καϊκιών που εκτελούν το συγκεκριμένο δρομολόγιο διαθέτουν ατομικά σωσίβια (λιγότερα από τους επιβαίνοντες), τα οποία ακουμπάνε στη μέση του σκάφους για οποιονδήποτε ενδιαφέρεται. Κανείς, ωστόσο, από τους γονείς κατά τη διάρκεια του ρεπορτάζ δεν φρόντισε να φορέσει το παιδί του σωσίβιο με αποτέλεσμα να μένουν άθικτα μέχρι την ολοκλήρωση της διαδρομής.

Και αυτό παρότι μόλις δύο εβδομάδες πριν ένα παιδί έχασε τη ζωή του, ύστερα από τη φονική σύγκρουση του καϊκιού «Αντωνία» με το ταχύπλοο «Ντουέντε», σε μικρή απόσταση από την παραλία της Μονής. Το 5χρονο κορίτσι έπεσε στη θάλασσα και βρήκε τραγικό θάνατο.

Σύμφωνα με όσα είχε δηλώσει ο προϊστάμενος της ιατροδικαστικής υπηρεσίας Πειραιά, ο θάνατός του προήλθε από πνιγμό και ότι στο σώμα του δεν έφερε σημάδια που να δείχνουν ότι πριν τη πτώση στο νερό χτύπησε σε κάποιο σημείο του καϊκιού.

Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι αν το παιδί φορούσε σωσίβιο θα είχε σωθεί αλλά κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί με βεβαιότητα και το αντίθετο.

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, μετά την τραγωδία της Αίγινας η κίνηση στα καΐκια που εκτελούν τα δρομολόγια έχει μειωθεί σημαντικά με αποτέλεσμα τα σκάφη να πηγαινοέρχονται τις περισσότερες ώρες της ημέρας μισογεμάτα. Το εισιτήριο για να περάσει κάποιος από το λιμάνι της Πέρδικας στην παραλία της Μονής κοστίζει πέντε ευρώ μετ’ επιστροφής με τους καπετάνιους να κόβουν πάντα απόδειξη. Ένας από αυτούς τους έμπειρους χειριστές ήταν και ο Στέλιος Τρίμης, ο οποίος σκοτώθηκε στη σύγκρουση της 16ης Αυγούστου 2016. Η οικογένειά του συνεχίζει να αναζητά «απαντήσεις» για το δυστύχημα, χωρίς διάθεση εκδικητικότητας απέναντι στον 77χρονο Θρασύβουλο Λυκουρέζο, ο οποίος κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια και πρόκληση ναυαγίου.

Οι δικηγόροι που εκπροσωπούν τα θύματα (επιβάτες της λάντζας «Αντωνία») εκφράζουν ερωτήματα για το ποιος ήταν ο οδηγός του «Ντουέντε» με αφορμή έγγραφο που δείχνει ότι δεν ταυτοποιήθηκαν τα αποτυπώματα του 77χρονου στο τιμόνι του ταχυπλόου.

Από την πλευρά του Θρασύβουλου Λυκουρέζου αρμόδια πηγή ανέφερε στην εφημερίδα ότι «το γεγονός ότι δεν ταυτοποιήθηκαν τα αποτυπώματα δεν σημάνει ότι δεν οδηγούσε ο Λυκουρέζος. Το τιμόνι το πιάνεις με την παλάμη και όχι με τα δάκτυλα. Όταν τρίβεται το χέρι πάνω του είναι δύσκολο να μείνει το αποτύπωμα. Έχουν βρεθεί πολλά λανθάνοντα αποτυπώματα στο τιμόνι».

Δημοφιλή