Τηλεφωνική απάτη με δέλεαρ κρουαζιέρα στο Αιγαίο. Τουλάχιστον 200 πολίτες έπεσαν στην παγίδα σε 24 ώρες

Τηλεφωνική απάτη με δέλεαρ κρουαζιέρα στο Αιγαίο. Τουλάχιστον 200 πολίτες έπεσαν στην παγίδα σε 24 ώρες

www.youtube.com/watch?v=1KbFoR0SXLUTwitter: www.twitter.com/fotonautFB: www.facebook.com/bionaut" data-caption="FeTAp 611-2www.youtube.com/watch?v=1KbFoR0SXLUTwitter: www.twitter.com/fotonautFB: www.facebook.com/bionaut" data-credit="tobi_digital/Flickr">

Περισσότερες από 200 καταγγελίες δέχθηκαν τα τελευταία 24ωρα τα στελέχη της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος από πολίτες, που έπεσαν στη... φάκα των απατεώνων αφού τηλεφώνησαν σε αριθμό που ξεκινά από 901 Χ ΧΧΧ ΧΧΧ, προκειμένου να δηλώσουν τα στοιχεία τους για μια δωρεάν κρουαζιέρα στα πανέμορφα ελληνικά νησιά.

Το κόλπο των επιτήδειων σχετικά απλό: τηλεφωνούσαν με απόκρυψη σε ανυποψίαστους πολίτες, τους ενημέρωναν ότι κέρδισαν δωρεάν διακοπές, αλλά θα έπρεπε να καλέσουν στον συγκεκριμένο αριθμό για να κανονίσουν τις λεπτομέρειες.

Ο «κερδισμένος» έπαιρνε τον αριθμό, που όμως έχει κόστος κλήσης 5ευρώ/λεπτό. Η... εταιρεία τον έβαζε σε αναμονή για τρεις-τέσσερις αναμονές, από είκοσι λεπτά την κάθε φορά, με αποτέλεσμα να πληρώνει μέχρι και 400ευρώ. Στο τέλος, όμως, τον ενημέρωναν ότι θα μπει στην κλήρωση.

Τα περιστατικά αυτά ήδη διερευνώνται από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, ωστόσο, προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα εξαπάτησης πολιτών και απώλεια χρημάτων μέσω των λογαριασμών τηλεφώνου, επισημαίνονται τα ακόλουθα:

Οι τηλεφωνικές κλήσεις προς αριθμούς υψηλής χρέωσης και η χρήση Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (Υ.Π.Π.) συνεπάγονται ιδιαίτερα αυξημένο κόστος κλήσεων και μηνυμάτων SMS (χρέωση είτε ανά κλήση, είτε ανά λεπτό, είτε ανά εισερχόμενο / εξερχόμενο μήνυμα).

Η συμμετοχή σε διαγωνισμούς εταιρειών με δώρα προϋποθέτει την αποδοχή των «όρων συμμετοχής», οι οποίοι πρέπει να έχουν κατατεθεί σε συμβολαιογράφο.

Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος συμβουλεύει τους πολίτες: Σε περίπτωση που δέχεστε ενοχλήσεις από Παρόχους Υ.Π.Π. για λόγους προώθησης Υ.Π.Π., ή έχετε εγγραφεί σε Υ.Π.Π. χωρίς τη συγκατάθεσή σας, μπορείτε να απευθυνθείτε στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

Αν θεωρείτε ότι μέσω κάποιας Υ.Π.Π. απειλήθηκε ή διακυβεύθηκε το απόρρητο των επικοινωνιών σας, μπορείτε να απευθυνθείτε στην Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών.

Επίσης, μπορείτε να απευθυνθείτε στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων για την εξέταση καταγγελιών που αφορούν την εξασφάλιση της ορθής ενημέρωσης των καταναλωτών για τις Υ.Π.Π. και τον έλεγχο της χρέωσης των καταναλωτών, όταν δεν λαμβάνουν υπηρεσία, εφόσον έχετε ήδη απευθυνθεί στους Παρόχους Υ.Π.Π., αλλά δεν έχει βρεθεί λύση στη μεταξύ σας διαφωνία.

Δημοφιλή