Ο Λοβέρδος αποφάσισε να διακόψει την «τροφοδοσία» της τράπεζας θεμάτων

«Εγκαταλείπει» την τράπεζα θεμάτων ο Ανδρέας Λοβέρδος τουλάχιστον για φέτος
sooc

Τη διακοπή τροφοδοσίας της τράπεζας θεμάτων για το τρέχον σχολικό έτος ανακοίνωσε ο Υπουργός Παιδείας, Α. Λοβέρδος παράλληλα με τον περιορισμό του αριθμού των θεμάτων ανά μάθημα για την Α΄ και Β΄ Λυκείου. Στη σχετική ανακοίνωση μάλιστα του Υπουργείου περιγράφεται και το αλαλούμ που έχει δημιουργηθεί με τα θέματα κυρίως στα μαθήματα της Β' Λυκείου.

Η διακοπή της τροφοδοσίας τίθεται σε εφαρμογή από τις 21 Ιανουαρίου, και μέχρι τότε θα πρέπει:

1.Να εξορθολογιστεί ο αριθμός των θεμάτων, με βάση τις ιδιαιτερότητες κάθε μαθήματος, τη διδακτέα ύλη και τον αριθμό των ωρών διδασκαλίας. Αυτή τη στιγμή ο αριθμός των θεμάτων σε κάποια μαθήματα κρίνεται υπερβολικά μεγάλος.

Όπως τονίζεται «παρατηρούνται επαναλήψεις και ασάφειες, ενώ αντλούνται θέματα από μη σημαντικά τμήματα της ύλης, με αποτέλεσμα να υποστηρίζεται μηχανιστική μάθηση (αποστήθιση), να ακυρώνεται μερικώς η φιλοσοφία του Νέου Λυκείου και να οδηγείται μεγάλος μέρος μαθητών στα φροντιστήρια».

Για παράδειγμα, για το μάθημα «Φιλοσοφία» της Β΄ Γενικού Λυκείου, που διδάσκεται δύο ώρες εβδομαδιαίως, η Τράπεζα περιέχει 299 θέματα αντί 70 που θα ήταν επαρκή για να καλυφθεί το σύνολο της διδακτέας ύλης. Κάτι ανάλογο, συμβαίνει σύμφωνα με το Υπουργείο, και σε άλλα μαθήματα της Β' Τάξης όπως στη Φυσική που είναι 354 αντί 150, στα Αρχαία που είνια 420 αντί 200, σστη Νέα Ελληνική Γλώσσα που είναι 382 αντί 150 κα.

2.Να ολοκληρωθεί, όπου δεν έχει γίνει αυτό, η κάλυψη του συνόλου της διδακτέας ύλης.

Στη σχετική απόφαση του υπουργείου τονίζεται ακόμη πως μετά την 21η Ιανουαρίου και μέχρι το τέλος Μαρτίου θα πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις και αναπροσαρμογές, ώστε να αποφευχθεί η περίπτωση λανθασμένων ή ασαφών θεμάτων αλλά και τα ζητούμενα των θεμάτων να σχετίζονται απόλυτα με τις οδηγίες διδασκαλίας και τα θέματα θα πρέπει να ταξινομηθούν κατά κεφάλαιο ή κατά διδακτική ενότητα, ώστε να είναι ευχερέστερη η αξιοποίησή τους κατά τη διδασκαλία.

Δημοφιλή