Κόμπι Μπράιαντ: Το μοιραίο ελικόπτερο πετούσε εν μέσω πυκνής ομίχλης

Τα σενάρια που εξετάζουν οι αρχές για το τραγικό δυστύχημα.
Gene Blevins / Reuters

Το ελικόπτερο που συνετρίβη σε μια απότομη πλαγιά λίγο έξω από το Λος Αντζελες, κόβοντας το νήμα της ζωής του Κόμπι Μπράιαντ, της 13χρονης κόρης του και άλλων επτά ανθρώπων, πετούσε σε συνθήκες πυκνής ομίχλης, θεωρούμενες αρκετά επικίνδυνες, σε σημείο τέτοιο που οι τοπικές αστυνομικές υπηρεσίες είχαν καθηλώσει στο έδαφος τα δικά τους ελικόπτερα.

Το μοιραίο Sikorsky S-76B έπεσε σε μια απόκρημνη πλαγιά στις 9:45 π.μ (τοπική ώρα) την Κυριακή, με τους επιβαίνοντες να βρίσκουν ακαριαία θάνατο και τα συντρίμμια να διασκορπίζονται στην ευρύτερη περιοχή, σε ακτίνα τόσο μεγάλη όσο και ένα γήπεδο ποδοσφαίρου.

Ringo Chiu / Reuters

Η αιτία της συντριβής παραμένει προς το παρόν αδιευκρίνιστη αλλά οι συνθήκες την ώρα του δυστυχήματος ήταν τέτοιες που το Αστυνομικόπ Τμήμα του Λος Αντζελες και το τμήμα του σερίφη της κομητείας στήριζαν είχαν δώσει εντολή τα ελικόπτερά τους να παραμείνουν προσγειωμένα στο έδαφος.

Οι δύσκολες καιρικές συνθήκες ενδεχομένως να έπαιξαν ρόλο στην πτώση ενώ ένα από τα σενάρια που εξετάζεται είναι να υπήρχε κάποια μηχανική βλάβη, που οδήγησε στην τραγωδία.

ASSOCIATED PRESS

Το ελικόπτερο του Κόμπι Μπράιαντ έφυγε από την Σάντα Ανα στην κομητεία Οραντζ, νότια του Λος Αντζελες, λίγο μετά τις 9 το πρωί και για κάποιο διάστημα πετούσε γύρω από τον αυτοκινητόδρομο Interstate 5, κοντά στο Γκλέντεϊλ. Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας κατέγραψαν χαμηλή ορατότητα γύρω από το Μπέρμπανκ και το Βαν Νάις.

Αφού κρατούσαν σε αναμονή το ελικόπτερο για να απογειωθούν άλλα αεροσκάφη, τελικά άναψαν το «πράσινο φως» για απογείωση. Λίγο μετά τις 9:40 π.μ., το ελικόπτερο γύρισε ξανά, προς τα νοτιοανατολικά, και ανέβηκε σε ύψος πάνω από 2.000 πόδια (609 μέτρα). Στη συνέχεια άρχισε να χάνει ύψος και καέπεσε στην πλαγιά ενός λόφου στα 426 μέτρα περίπου, σύμφωνα με στοιχεία του Flightradar24.

Οταν συνετρίβη πετούσε με ταχύτητα περίπου 160 κόμβωνμ (184 μίλια/ώρα) και έπεσε με ταχύτητα μεγαλύτερη από 4.000 πόδια ανά λεπτό, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν καταγραφεί.

ASSOCIATED PRESS

Ομοσπονδιακοί αστυνομικοί για την ασφάλεια των μεταφορών θα εξετάσουν το ιστορικό πτήσης του πιλότου, τα αρχεία συντήρησης του ελικοπτέρου και τα αρχεία του ιδιοκτήτη και του χειριστή του.

Ο Κερτ Ντιτζ, ένας πιλότος που είχε χειριστυεί τον ελικόπτερο του Μπράιαντ, εκτίμησε ότι η συντριβή πιθανότατα προκλήθηκε από κακοκαιρία από ή μηχανικό πρόβλημα.

«Η πιθανότητα μιας καταστροφικής αποτυχίας του διπλού κινητήρα σε αυτό το αεροσκάφος - απλά δεν συμβαίνει», είπε στους Los Angeles Times.

Ο Τζάστιν Γκριν, εισαγγελέας στη Νέα Υόρκη που χειριζόταν ελικόπτερα στο Ναυτικό Σώμα, δήλωσε ότι οι πιλότοι μπορούν να αποπροσανατολιστούν σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας, χάνοντας την πορεία τους και την κατεύθυνση.

Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών τυπικά εκδίδει μια προκαταρκτική έκθεση εντός περίπου 10 ημερών, η οποία θα δώσει μια περίληψη σχετικά με τα στοιχεία που συγκέντρωσαν οι ερευνητές. Η απόφαση για τα αίτια του δυστυχήματος μπορεί να βγεί σε ένα ή και περισσότερα χρόνια.

Ο ιατροδικαστής δήλωσε ότι το τραχύ έδαφος περιπλέκει τις προσπάθειες για την ανάκτηση των σορών, εκτιμώντας ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον 2-3 ημέρες για την ολοκλήρωση της διαδικασίας ταυτοποίησης των θυμάτων.

Μεταξύ των ατόμων που επέβαιναν στο ελικόπτερο ήταν ο Τζον Αλτομπέλι, 56 ετών, επί σειρά ετών προπονητής της ομάδας μπέιζμπολ Orange Coast College της Νότιας Καλιφόρνιας, η σύζυγός του, Κερί, και η κόρη της, Αλίσα, που έπαιζε στην ίδια ομάδα μπάσκετ με την κόρη του Μπράιαντ. Σύμφωνα με τη δήμαρχο της Κόστα Μέσα, Κατρίνα Φόλεϊ, νεκρή είναι επίσης η Κριστίνα Μάουζερ, προπονήτρια ομάδας μπάσκετ σε ένα κοντινό ιδιωτικό δημοτικό σχολείο.

Δημοφιλή