Κωστής Χατζηδάκης: H ΝΔ έρχεται να προσθέσει έργα στις υποδομές

Ο σχεδιασμός για τα μεγάλα έργα εντάσσεται σε ένα ευρύτερο αναπτυξιακό σχέδιο

Την ανάγκη η χώρα να έχει συνέχεια στα μεγάλα έργα υποδομών και να μην απορρίπτει η μία κυβέρνηση τον σχεδιασμό της προηγούμενης, επισήμανε σήμερα ο αντιπρόεδρος της ΝΔ και Τομεάρχης Μεταφορών, Κωστής Χατζηδάκης, στο 3ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών.
«Η ΝΔ δεν έρχεται να για να απορρίψει τα πάντα επειδή τα σχεδίασαν άλλοι. Αντίθετα έρχεται να προσθέσει,» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κωστής Χατζηδάκης, σημειώνοντας ότι από την παρούσα κυβέρνηση έχει γίνει μία προεργασία, όσον αφορά το εθνικό σχέδιο μεταφορών.
Οσον αφορά στα πλάνα της ΝΔ, για τις Υποδομές, αφενός πρέπει να είναι σαφή και να εντάσσονται σε ένα ευρύτερο αναπτυξιακό σχέδιο, χωρίς κενά σχεδιασμού, μελετών και χρηματοδότησης, που όπως υποστήριξε υπάρχουν τώρα.

Αναφορικά με την ενέργεια, ο τομεάρχης Υποδομών σχολίασε πως η Ελλάδα πρέπει να καταστεί ενεργειακό σταυροδρόμι. Όπως υπογράμμισε «είναι κομβικής σημασίας ο ρόλος του ΑΔΜΗΕ. Εμείς είμαστε υπέρ της περαιτέρω ιδιωτικοποίησής του.». Παράλληλα, αναφέρθηκε στις ηλεκτρικές διασυνδέσεις (Κρήτη 1, Κρήτη 2), καθώς και στις αντίστοιχες διασυνδέσεις νήσων και άλλων σημείων της χώρας με γειτονικά κράτη.
Σχετικά με τις υποδομές φυσικού αερίου, ο Κωστής Χατζηδάκης υπενθύμισε ότι επί κυβέρνησης ΝΔ είχαν ξεκινήσει ο IGB και ο ΤΑΠ, επισημαίνοντας πως η Αξιωματική Αντιπολίτευση προτίθεται να στηρίξει όλες τις πρωτοβουλίες, είτε αυτές αφορούν τη ΔΕΠΑ, είτε ιδιώτες.

Παράλληλα, τόνισε ότι η χώρα διαθέτει λιμενικές υποδομές, με τις συμβάσεις παραχώρησης που δρομολογήθηκαν στον Πειραιά (Cosco), να κρίνονται ήδη επιτυχείς, από το γεγονός ότι εν προκειμένω το λιμάνι του Πειραιά, είναι αυτή τη στιγμή το ταχύτερα αναπτυσσόμενο στην Ευρώπη. Ανάλογα αποτελέσματα αναμένουν, όπως είπε ο Κωστής Χατζηδάκης και για το λιμένα Θεσσαλονίκης, ενώ πρόσθεσε πως είναι υποχρέωση του ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσουν ανάλογες ενέργειες και στα λιμάνια του Ηρακλείου, της Ηγουμενίτσας, της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και του Βόλου. Ειδικά στις τελευταίες τρεις πόλεις, ο αντιπρόεδρος της ΝΔ έκανε ειδική μνεία, καθώς επειδή διαθέτουν σιδηροδρομικό δίκτυο, αποτελούν παραδείγματα συνδυασμένων μεταφορών.

Για τους αυτοκινητοδρόμους ο τομεάρχης Υποδομών ανέφερε ότι πρόθεση της ΝΔ είναι η προώθηση του ΒΟΑΚ, όπως επίσης και οι συνδέσεις βασικών αρτηριών της χώρας, με ενδεικτικά παραδείγματα τη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιονία Οδό και της Εγνατίας Οδού με πόλεις της Βόρειας Ελλάδας. Ανέφερε δε, ότι θα σχεδιαστεί το έργο του κλειστού αυτοκινητοδρόμου Υλίκης - Ελευσίνας, προκειμένου να ενισχυθεί η επιχειρηματικότητα στην περιοχή και να αποφορτιστεί ο Κηφισός. Για την Αττική Οδό, υποστήριξε πως είναι απαραίτητη η σύνδεσή της με το παραλιακό μέτωπο.

Για το μετρό, ο αντιπρόεδρος της ΝΔ τάχθηκε υπέρ της επιτάχυνσης των εκκρεμών έργων για τη γραμμή 4, ενώ τόνισε ότι θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στα δίκτυα νέας γενιάς (οπτικές ίνες, 5G κτλ.), με τον ιδιωτικό τομέα να έχει σημαίνοντα ρόλο.

Επίσης, ανέφερε ότι η Ελλάδα χρειάζεται «να αγκαλιάσει» τα logistics, καθώς αποτελεί έναν από τους πλέον προνομιακούς τομείς της χώρας δεδομένης της γεωγραφικής της θέσης.
Αναφερόμενος στη χρηματοδότηση, σχολίασε πως δεν υπάρχει συγκεκριμένος σχεδιασμός για το μέλλον, γεγονός που δημιουργεί αγωνία στον τεχνικό κόσμο. Επιπρόσθετα, απέδωσε τα χρηματοδοτικά προβλήματα και στην έλλειψη χρημάτων, προσθέτοντας πως το ΕΣΠΑ δεν είναι πλέον αρκετό και θα πρέπει να αναζητηθούν εναλλακτικές μέθοδοι, μεταξύ των οποίων και το εργαλείο της ΕΤΕπ το οποίο «πρέπει να αξιοποιούμε», όπως σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ο Κωστής Χατζηδάκης ανέδειξε τις λεγόμενες «προτάσεις καινοτομίας», ως έναν από τους τρόπους για να προχωρήσουν κομβικά έργα υποδομής την επόμενη ημέρα, προσθέτοντας ότι αυτές αποτελούν μια «ευρωπαϊκή πραγματικότητα».

Καταλήγοντας, είπε ότι η μέθοδος των ΣΔΙΤ ήταν τα προηγούμενα χρόνια μία «απαγορευμένη» μέθοδος, η οποία σήμερα τυγχάνει ευρείας αποδοχής. «Σε αυτή τη βάση, θα συνεχίσουν να υπάρχουν δημόσια έργα, όπου αυτό χρειάζεται,» είπε.

Δημοφιλή