ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
08/04/2020 08:38 EEST

Να παραμείνουν σε ελληνικά χωρικά ύδατα επιθυμούν τα κρουαζιερόπλοια

Η Διεθνής Ενωση Εταιρειών Κρουαζιέρας ζητά εκτεταμένο αγκυροβόλιο.

picture alliance via Getty Images

Μία από τις αποφάσεις που έλαβε η ελληνική κυβέρνηση, όσον αφορά στα προληπτικά μέτρα για τη μη εξάπλωση του κορονοϊού, ήταν η απαγόρευση επιβίβασης και αποβίβασης στα κρουαζιερόπλοια που ήδη είχαν ξεκινήσει να επιχειρούν σε ελληνικούς προορισμούς.

Ωστόσο, έχει επιτρέψει την προσέγγιση με πλαγιοδέτηση (4 πλοία το έχουν κάνει), για ανατροφοδότηση με τρόφιμα, νερό και καύσιμα, καθώς και για ασφαλή παράδοση αποβλήτων και λυμάτων, βάσει της καθοδήγησης της Ε.Ε. και των διεθνών κανόνων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) και της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006 (MLC) της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ΔΟΕ).

Κι αυτό, ήταν πολύ σωστή ενέργεια, καθώς η Ελλάδα, που αποτελεί τον τρίτο πιο δημοφιλή προορισμό κρουαζιέρας στην Ευρώπη, έχει την ευκαιρία να παραμείνει ψηλά στην εκτίμηση των εταιρειών κρουαζιέρας με ό,τι θετικό συνεπάγεται για την επόμενη μέρα.

Αυτή τη στιγμή, παγκοσμίως, είναι λίγα τα κρουαζιερόπλοια που βρίσκονται εν πλω, καθώς οι εταιρείες κρουαζιέρας έχουν διακόψεις τις δραστηριότητές τους. Τα πλοία αυτά, έχουν χιλιάδες άτομα προσωπικό και οι ανάγκες σε ανεφοδιασμό παραμένουν μεγάλες.

Η Διεθνής Ενωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η οποία συνεργάστηκε εξαιρετικά με την ελληνική κυβέρνηση, επιθυμεί όσα κρουαζιερόπλοια βρίσκονται σε ελληνικά χωρικά ύδατα, έως ότου ξεκινήσουν και πάλι τις δραστηριότητές τους, «να παραμείνουν σε ενδεδειγμένα αγκυροβόλια για παρατεταμένο χρονικό διάστημα, ώστε να έχουν ασφαλές καταφύγιο και να πραγματοποιούν ολιγόωρη πλαγιοδέτηση σε λιμάνια μόνο όταν χρειάζονται προμήθειες, πάντα με σεβασμό στους υφιστάμενους περιορισμούς και σε πλήρη συμμόρφωση με τους κανόνες ασφαλείας,» σύμφωνα με την εκπρόσωπο της CLIA στην Ανατολική Μεσόγειο, Μαρία Δεληγιάννη.

Το εκτεταμένο αγκυροβόλιο έχει όφελος και για την τοπική οικονομία, καθώς τα πλοία θα μπορέσουν να πραγματοποιήσουν στην Ελλάδα εργασίες ανεφοδιασμού, επισκευών και όλων των απαιτούμενων ενεργειών, ώστε να μπορέσουν και πάλι να αποπλεύσουν.

Η CLIA, αποτελεί τη μεγαλύτερη εμπορική ένωση κρουαζιεροπλοίων παγκοσμίως εκπροσωπώντας 54 εταιρείες κρουαζιέρας, που διαθέτουν 277 πλοία και αποτελούν το 95% του κλάδου. Παράλληλα, εκπροσωπεί πάνω από 340 εταιρείες που συμβάλλουν στην επιτυχή λειτουργία της κρουαζιέρας, συμπεριλαμβανομένων λιμένων & προορισμών, ναυπηγείων, προμηθευτών και διαφόρων άλλων υπηρεσιών. Επίσης η CLIA εκπροσωπεί πάνω από 25.000 πράκτορες που συμβάλλουν κι εκείνοι σημαντικά στον κλάδο της κρουαζιέρας.