Σε εξέλιξη το πρώτο κύμα «υπενθυμίσεων» της εφορίας με ηλεκτρονικά μηνύματα και τηλεφωνήματα

Σε εξέλιξη το πρώτο κύμα «υπενθυμίσεων» της εφορίας με ηλεκτρονικά μηνύματα και τηλεφωνήματα
BERLIN, GERMANY - NOVEMBER 21: In this photo illustration a man holds a fifty euro note in front of a computer screen that displays a purse filled with money on November 21, 2013, in Berlin, Germany. The picture symbolizes online money. (Photo illustration gby Thomas Imo/Photothek via Getty Images)
BERLIN, GERMANY - NOVEMBER 21: In this photo illustration a man holds a fifty euro note in front of a computer screen that displays a purse filled with money on November 21, 2013, in Berlin, Germany. The picture symbolizes online money. (Photo illustration gby Thomas Imo/Photothek via Getty Images)
Thomas Imo via Getty Images

Σε εξέλιξη βρίσκεται το πρώτο κύμα «υπενθυμίσεων» της εφορίας προς τους φορολογούμενους που έχουν αμελήσει να τακτοποιήσουν τις υποχρεώσεις τους προς το δημόσιο.

Ήδη τα ηλεκτρονικά μηνύματα αλλά και τα «συμβουλευτικά» τηλέφωνα προς τους «ξεχασιάρηδες» έχουν πέσει βροχή με τη Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης του υπουργείου Οικονομικών να έχει ανεβάσει στροφές τις τελευταίες ημέρες.

Προς το παρόν η εφορία στην προσπάθεια της να εισπράξει έστω και ένα μέρος από τις ληξιπρόθεσμες οφειλές των 88 δισ. Ευρώ, έχει στοχεύσει στην άμεση και οικειοθελή ανταπόκριση των φορολογουμένων έναντι των φορολογικών τους υποχρεώσεων. Η «επιθετική πολιτική» με κατασχέσεις περιορίζεται σε μεγαλοοφειλέτες, όπως αναφέρουν στελέχη του υπουργείου.

Σε πρώτη φάση η εφορία στους οφειλέτες με μικρότερα ποσά, περιορίζεται στο να τους υπενθυμίζει τις υποχρεώσεις τους στέλνοντας είτε ηλεκτρονικά μηνύματα για να τους υπενθυμίσει ότι δεν έχουν υποβάλει περιοδικές δηλώσεις (π.χ ΦΠΑ), είτε να τους υπενθυμίσει ότι η καταληκτική ημερομηνία πληρωμής των οφειλών τους πέρασε και θα πρέπει να εξοφλήσουν τις υποχρεώσεις τους.

Αντίστοιχη «επικοινωνία» με τους οφειλέτες του Δημοσίου γίνεται και μέσω του τηλεφωνικού κέντρου της Διεύθυνσης Φορολογικής Συμμόρφωσης, η οποία αφορά αξιολογημένες, βάσει αντικειμενικών κριτηρίων, ομάδες φορολογούμενων και οφειλετών.

Οι υπάλληλοι της Διεύθυνσης, ενημερώνουν τους φορολογούμενους για την ύπαρξη οφειλής τους (σε πολλές περιπτώσεις δεν το γνωρίζουν) και τους υποδεικνύουν τους τρόπους που μπορούν είτε να εξοφλήσουν είτε να ρυθμίσουν την οφειλή τους.

Ρυθμίσεις χρεών

Οι φορολογούμενοι με βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο έχουν τη δυνατότητα να τα ρυθμίσουν είτε με την πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων είτε με την παλαιότερη η οποία -υπό προϋποθέσεις- φθάνει τις 24 δόσεις.

Σε περίπτωση απώλειας της ρύθμισης μπορεί να ενταχθεί κάποιος εκ νέου, εφόσον η απώλεια οφείλεται σε λόγους ανωτέρας βίας.

Ο οφειλέτης μπορεί εντός 2 μηνών από την απώλειά της να υποβάλει άπαξ αίτηση επανένταξης του στη ρύθμιση μαζί με τα στοιχεία που θεμελιώνουν τη συνδρομή των λόγων ανωτέρας βίας.

Η αίτηση υποβάλλεται, εφόσον αυτό υποστηρίζεται, ηλεκτρονικά σε εφαρμογή στη διεύθυνση του διαδικτύου www.gsis.gr του Υπουργείου Οικονομικών και κατ' εξαίρεση στο Δικαστικό Τμήμα της Δ.Ο.Υ. / Ελεγκτικού Κέντρου, ο προϊστάμενος της οποίας είναι αρμόδιος για την επιδίωξη της είσπραξης των ρυθμιζόμενων οφειλών.

Δημοφιλή