Πιλοτική κυκλοφορία λεωφορείων χωρίς οδηγό στα Τρίκαλα

Πιλοτική κυκλοφορία λεωφορείων χωρίς οδηγό στα Τρίκαλα
Sooc

Η Ελλάδα είναι μία από΄τις 5 ευρωπαϊκές χώρες στις οποίες θα λειτουργήσουν πιλοτικά τα λεωφορεία χωρίς οδηγούς.

Θα 'εχουν μικρή χωρητικότητα, 4, 12 ή 15 ατόμων και θα αναπτύσουν χαμηλές ταχύτητες. Θα εμφανιστούν μόνο στα Τρίκαλα, δεν ενδείκνυνται για μεγάλες πόλεις.

Η πιλοτική κυκλοφορία λεωφορείων χωρίς οδηγών περιλαμβάνεται σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση της συγκεκριμένης διάταξης, τα συγκεκριμένα λεωφορεία θα είναι εφοδιασμένα με έξυπνα συστήματα χειρισμού (ITS). Προβλέπεται επίσης ειδικό Κέντρου Ελέγχου, με παρουσία χειριστή.

Απαραίτητη προύπόθεση είναι η τοποθέτηση καμερών, τόσο μέσα στο όχημα όσο και στους δρόμους, αλλά η κατάρτιση ειδικής κυκλοφοριακής μελέτης.

Πρώτα στα Τρίκαλα

«Η κυκλοφορία των λεωφορείων χωρίς οδηγό βρίσκεται σε πιλοτικό στάδιο και η χώρα μας επελέγη για την εφαρμογή του προγράμματος σε πραγματικές συνθήκες», είπε ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Η διάταξη του Υπουργείου υποδομών έδωσε λαβή για σχόλια, τόσο για «πολυτέλειες» σε συνθήκες κρίσης και ανεργίας, όσο και για την σκοπιμότητα ενός τέτοιου προγράμματος.

Μιχάλης Παπαδόπουλος- Υφυπουργός Υποδομών: «Αντί λοιπόν να χαιρόμαστε, επειδή η χώρα μας έχει ήδη προβληθεί, και θα προβληθεί ακόμα περισσότερο, και θα προωθηθεί μια καινοτόμος λειτουργία στις αγορές από την Ελλάδα, ακούω αντιρρήσεις που παραπέμπουν σε συνθήκες μιζέριας. Θα ήθελα να το ξανασκεφτείτε γιατί θα προβληθεί σε όλο τον κόσμο αυτή η πρωτοπορία της χώρας μας».

Σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου, «το Λεωφορείο Αστικού Τύπου χωρίς οδηγό επιβάλλεται να διαθέτει κατάλληλους μηχανισμούς και αυτόματα συστήματα, τα οποία εξασφαλίζουν συμπεριφορά κίνησης, πέδησης και ακινητοποίησης, αντίστοιχη με όχημα, το οποίο χειρίζεται οδηγός».

Σήμερα υπάρχουν πολλά σχήματα αυτοματοποιημένων μεταφορών ανά τον κόσμο, ανάμεσα στα οποία τα Group Rapid Transit at Rivium Park Shuttle (Ολλανδία), Morgantown (ΗΠΑ), Personal Rapid Transit στο αεροδρόμιο του Heathrow (Μεγάλη Βρετανία) και Masdar (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα). Τα συστήματα αυτά έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικά, είναι όμως δύσκολο να χρησιμοποιηθούν σε αστικές περιοχές καθώς χρειάζονται μια αποκλειστική οδική υποδομή. Το CityMobil2 ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2012, θα έχει συνολική διάρκεια 4 χρόνια και έχει 45 διαφορετικούς συνεργάτες, από δήμους έως ερευνητές.

Πληροφορίες ΑΠΕ

Δημοφιλή