Λεπτό προς λεπτό η κατασκευή του νέου αεροδρομίου Θεσσαλονίκης

Τον Δεκέμβριο του 2020, νωρίτερα από τον αρχικό σχεδιασμό, πρόκειται να παραδοθεί σε λειτουργία το αεροδρόμιο «Μακεδονία».
HuffPost Greece

Το 2020 θα είναι ιστορική χρονιά για τη Θεσσαλονίκη, καθώς την άνοιξη προβλέπεται να μπουν σε δρομολόγια τα νέα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που θα κάνουν τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες, τον Σεπτέμβριο θα λειτουργήσει το νέο κέντρο διαλογής της DHL (επένδυση 7 εκατ. ευρώ) στο αεροδρόμιο, ενώ τον Δεκέμβριο, της ίδιας χρονιάς, πρόκειται να παραδοθεί σε πλήρη λειτουργία το νέο αεροδρόμιο «Μακεδονία».

Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, το αεροδρόμιο ήταν να παραδοθεί τον Απρίλιο του 2021, ωστόσο οι εργασίες κατασκευής του νέου τερματικού σταθμού (terminal) και η ανακατασκευή του υπάρχοντος, έχουν προχωρήσει ταχύτερα από τον προβλεπόμενο χρόνο, με αποτέλεσμα στα τέλη του 2020 το νέο αεροδρόμιο «Μακεδονία», να είναι γεγονός.

Η επένδυση των 100 εκατ. ευρώ, από τα 415 εκατ. που συνολικά επενδύει η Fraport Greece για την ανακατασκευή των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, που έχει αναλάβει, προβλέπει τον νέο τερματικό σταθμό με 34.033 τ.μ., την ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού των 24.000 τ.μ., την αναβάθμιση της μονάδας βιολογικού καθαρισμού κ.ά.

Επίσης, οι σταθμοί check-in θα αυξηθούν κατά 47%, οι ιμάντες παραλαβής αποσκευών κατά 75% και οι πύλες κατά 50%.

Αυτή η στιγμή, οι κατασκευές για το νέο τερματικό σταθμό (terminal) και την ανακατασκευή του υπάρχοντος, βρίσκονται στο 58% και όπως αναφέραμε οι εργασίες συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό.

Η λειτουργία του νέου αεροδρομίου, σε συνδυασμό με την ευρύτερη ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της Βορείου Ελλάδος, γενικότερα, αναμένεται να προσελκύσει περισσότερες αεροπορικές εταιρείες και να συνδέσει την πόλη με περισσότερους προορισμούς και χώρες. Σε αυτό θα συμβάλλει και η αναμενόμενη παράδοση του νέου διαδρόμου προσγείωσης-απογείωσης, στα τέλη του 2019, καθώς θα μπορούν να επιχειρούν τα μεγαλύτερα αεροσκάφη που υπάρχουν, και, παράλληλα, δεν θα υπάρχουν προβλήματα με τις καιρικές συνθήκες, όπως η ομίχλη, που συχνά καλύπτει τη Μίκρα.

HuffPost Greece

Τώρα, όσον αφορά την αεροπορική κίνηση, από το 2014 ξεκίνησε η μεγάλη ανάπτυξη του αεροδρομίου «Μακεδονία», όταν η αύξηση ήταν 22,1%, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Εκτοτε, οι ετήσιες αυξήσεις της αεροπορικής κίνησης ήταν 7,5%, 6,3%, 8,9%, 7,1% και φέτος, το 2019, προβλέπεται αύξηση κατά 3,3%, σε σχέση με το 2018.

HuffPost Greece

Μέχρι στιγμής, στο αεροδρόμιο επιχειρούν 70 αεροπορικές εταιρείες, προς 131 πόλεις, σε 45 χώρες, μεταφέροντας φέτος, μέχρι τον Οκτώβριο, 6.020.295 επιβάτες (+3,6% από το αντίστοιχο περσινό διάστημα). Τα μηνύματα είναι θετικά, κι αυτό επειδή η Ryanair έβαλε νέα εποχικά δρομολόγια προς: Δουβλίνο, Βρέμη και Λαπεενράτα (Φινλανδία) καθώς και ετήσια δρομολόγια προς: Μάλτα, Μάντσεστερ, Τελ Αβίβ, Βουδαπέστη, Κοπεγχάγη, Κρακοβία, Αμάν και Στοκχόλμη. Επίσης, η Wizz Air New βάζει ετήσια δρομολόγια προς: Βιέννη, Λονδίνο – Λούτον και Κίεβο, η Aegean/ Olympic προς: Ανόβερο, Κω και Σκιάθο, η Lufthansa ετήσιο δρομολόγιο προς τη Φρανκφούρτη, η Air Moldova προς το Κισινάου και η Lauda, ετήσιο δρομολόγιο προς τη Βιέννη.

Δείτε την κατασκευή του νέου τερματικού σταθμού λεπτό προς λεπτό.

Δείτε πως θα είναι ολοκληρωμένο το νέο αεροδρόμιο «Μακεδονία».

Δημοφιλή