Sophia: Η εταιρεία design που θέλει να διδάξει ξανά στους Έλληνες τη συνεργασία και τον διάλογο

Sophia: Η εταιρεία design που θέλει να διδάξει ξανά στους Έλληνες τη συνεργασία και τον διάλογο

Συνεργασία. Μία λέξη με την οποία οι Έλληνες δεν έχουν συχνά την καλύτερη σχέση. Και όμως, όταν επιλέγουν τον δρόμο της συνύπαρξης, της αλληλεπίδρασης και της επικοινωνίας, μεγαλουργούν.

Με αυτή τη σκέψη πορεύεται η Sophia Enjoy Thinking, η οποία δημιουργήθηκε όταν μια εταιρεία συγκέντρωσε κάτω από την πολυετή εμπειρία της μία ταλαντούχα ομάδα από σχεδιαστές, αρχιτέκτονες, καλλιτέχνες και επιχειρηματίες με κοινούς στόχους, ηθικές αξίες, πάθος, θαυμασμό και αγάπη για την χώρα μας και την ιστορία της. Είδη διακόσμησης, όπως γλυπτά, μαξιλάρια, κάδρα, αλλά και πιο χρηστικά είδη όπως φλιτζάνια, τσάντες, μολύβια και σημειωματάρια επικοινωνούν τον χαρακτήρα της Ελλάδας σε εσωτερικό και εξωτερικό, συνδυάζοντας την κληρονομιά μας με το ταραγμένο και άκρως ενδιαφέρον σήμερα.

Στόχος της Sophia να ανοίξουν πάλι και άλλα κλειστά εργαστήρια βιοτεχνών και να στηρίξουν όσους χειροτέχνες, καλλιτέχνες και σχεδιαστές συμπλέουν στον νέο αυτό δρόμο που έχουν χαράξει.

Η Ραλλού Γρηγοροπούλου, εκ μέρους της ομάδας Sophia Enjoy Thinking, μίλησε στην HuffPost Greece για το όλο εγχείρημα, για το ελληνικό desing και για το κατά πόσο οι Έλληνες έχουν μάθει τελικά να συνεργάζονται.

Πότε και πώς άρχισαν όλα;

H Sophia Enjoy Thinking γεννήθηκε το 2014 μέσα στην κρίση, μία κρίση όχι απλά οικονομική αλλά και ηθική. Η ίδρυση της SOPHIA λοιπόν ήταν μια δημιουργική πρωτοβουλία που εκφράζει την ανάγκη μας για δημιουργικότητα, αλλά και την επιθυμία μας να επικοινωνήσουμε την όμορφη πλευρά της Ελλάδος στο εξωτερικό με δημιουργικούς τρόπους έκφρασης.

Ποιος είναι ο στόχος και η φιλοσοφία της;

Η SOPHIΑ Enjoy Thinking έχει ως κύριο μέλημα την ανάδειξη της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς στο σήμερα, δίνοντας παράλληλα μία νέα αισθητική στο ελληνικό design, μέσα από μοναδικά αντικείμενα. Το μότο μας είναι «Enjoy Thinking», καθώς πιστεύουμε ότι μέσα από την σκέψη μπορεί κανείς να αλλάξει και στη συνέχεια να αλλάξει και τον κόσμο γύρω του.

Με ποιες σειρές κάνατε την αρχή;

Η γέννηση της SOPHIA το 2014 ήταν για μας μία πρόκληση. Παρόλα αυτά καθημερινά μας ενθουσιάζουν οι δημιουργικές δυνατότητες που πηγάζουν από τις κοσμικές αναταράξεις που βιώνουμε αυτήν την εποχή. Δύο χρόνο πριν, η SOPHIA Enjoy Thinking παρουσίαζε στην έκθεση MAISON & OBJET στο Παρίσι την πρώτη της συλλογή της με τίτλο ETERNITY TODAY. Τα αξεσουάρ της σειρά αυτής υποκλίνονται στη χρυσή εποχή της Ελλάδας, αλλά είναι γεννημένα για να κατοικούν στο σήμερα, συνθέτοντας χώρους με μοντέρνο στιλ και αίσθηση κοσμοπολίτικης φιλοξενίας. Φέτος – και ενώ η σειρά Eternity Today συνεχώς εμπλουτίζεται με νέα χρώματα αλλά και σχέδια —κάνει την εμφάνισή της και πάλι στην έκθεση MAISON & OBJET στο Παρίσι αλλά και στην έκθεση GREEK BRAND NEW στην Αθήνα, η συλλογή PHILOSOPHIA, εμπνευσμένη από την παγκοσμιότητα της ελληνικής γλώσσας. Η συλλογή θέτει ένα ερώτημα: «Εκτός των συνόρων πόσο γνωστό είναι ότι στην καθημερινή τους ζωή χρησιμοποιούν περισσότερες από 40.000 λέξεις με ελληνική υπηκοότητα;».

Τι μπορούμε να βρούμε με την επωνυμία Sophia; Ποιο είναι το χαρακτηριστικό των αντικειμένων;

Οι συλλογές της SOPHIA Enjoy Thinking ETERNITY TODAY & PHILOSOPHIA φιλοξενούν είδη διακόσμησης, όπως γλυπτά, μαξιλάρια και κάδρα και πιο χρηστικά είδη όπως φλιτζάνια, τσάντες, μολύβια και σημειωματάρια (σ.σ. Μπορείτε να βρείτε όλα τα αντικείμενα στο e-shop της εταιρείας).

Στη σειρά PHILOSOPHIA κάνουν την εμφάνισή τους και παιχνίδια μνήμης και διαλόγου, όχι μόνο γιατί το «Enjoy Thinking» ήταν το σύνθημά μας από την αρχή, αλλά και γιατί πιστεύουμε ότι η σκέψη μπορεί να είναι κάτι όχι απλά εποικοδομητικό αλλά διασκεδαστικό. Σε χρώματα καθαρά, απλές γραμμές και ποιοτικά υλικά, τα είδη της PHILOSOPHIA δανείζονται ελληνικές λέξεις, που χρησιμοποιούνται στο αγγλικό λεξιλόγιο, όπως «dialogue» (διάλογος), «harmony» (αρμονία) , «ecstasy» (έκσταση) και «utopia» (ουτοπία), οι οποίες τοποθετούνται διακριτικά αλλά ταυτόχρονα και με πολλή φαντασία σε διακοσμητικά και χρηστικά είδη. Όλα τα προϊόντα είναι κατασκευασμένα στην Ελλάδα και στην πλειονότητά τους χειροποίητα.

Ποια είναι η άποψη σας για την τωρινή εικόνα του ελληνικού design;

Μέσα στη γενικότερη απογοητευτική ατμόσφαιρα της ελληνικής κρίσης, η ελληνική δημιουργικότητα ανθεί και κυρίως, αντεπιτίθεται. Η ανάγκη να επικοινωνήσουμε την όμορφη πλευρά της Ελλάδος στο εσωτερικό της χώρας, αλλά και στο εξωτερικό με δημιουργικούς τρόπους, είναι ο κινητήριος μοχλός.

Οι Έλληνες που βρίσκονται στον χώρο του design, της τέχνης και της μόδας έχουν συνειδητοποιήσει ότι η συνεργασία τους ωφελεί; Αλληλεπιδρούν μεταξύ τους;

Γίνονται κάποιες προσπάθειες συνεργασίας αλλά υπάρχουν και πολλές δυσκολίες γιατί είτε δεν είναι στο DNA μας, είτε έχουμε μάθει να λειτουργούμε ο καθένας δυστυχώς για τα δικά του προσωπικά συμφέροντα. Εμείς στη SOPHIA είμαστε πεπεισμένοι ότι θα φτάσουμε και εκεί γιατί οι συνεργασίες είναι η μόνη εφικτή λύση για να προχωρήσουμε προς τα μπροστά και να αποδείξουμε ότι η ελληνική δημιουργικότητα είναι ένα κεφάλαιο με πολλές προοπτικές.

Είναι ο στόχος της Sophia να περάσει τα σύνορα της Ελλάδας και να αναδείξει το ελληνικό design στο εξωτερικό;

Από την πρώτη μας χρονιά με σκοπό να εξάγουμε τον Ελληνισμό, στοχεύσαμε στην πελατεία του εξωτερικού η οποία μας υποδέχτηκε με μεγάλο ενθουσιασμό και έτσι σήμερα η SOPHIA βρίσκεται στα μεγαλύτερα μουσεία όπως το Λούβρο και το Βρετανικό και σε καταστήματα σε όλον τον κόσμο στην Ευρώπη, Αμερική, Αυστραλία, Κίνα, Ιαπωνία κλπ.

Φέτος είμαστε έτοιμοι να επεκταθούμε και στην Ελλάδα με περισσότερα σημεία πώλησης αναβαθμίζοντας την έννοια του σουβενίρ σε πολιτιστικό δώρο. Πιστεύουμε λοιπόν πώς η ενίσχυση της τοπικής οικονομίας μπορεί να φέρει θετικά αποτελέσματα και σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

H SOPHIA φιλοδοξεί να γίνει μια στέγη όπου καλλιτέχνες, δημιουργικοί επιχειρηματίες, σχεδιαστές, χειροτέχνες και άλλοι δημιουργικοί εταίροι, θα αναπτύσσουν ιδέες, θα ανταλλάσσουν υπηρεσίες και θα μπορούν να συνεργάζονται έτσι ώστε να είναι εφικτό να συμπαράγουν και να «συν-προωθούν» προϊόντα και υπηρεσίες.