Εσείς προσέξατε την μικρή αλλά τρομερά σημαντική αλλαγή στο σχεδιασμό του Facebook;

Εσείς προσέξατε την μικρή αλλά τρομερά σημαντική αλλαγή στο σχεδιασμό του Facebook;

Έχει γίνει τόσο αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας που πλέον το χρησιμοποιούμε σχεδόν μηχανικά, χωρίς να δίνουμε προσοχή στις λεπτομέρειες. Πριν λίγες μέρες, όμως, το Facebook έκανε μια μικρή αλλά πολύ, πολύ σημαντική αλλαγή στον σχεδιασμό του. Μια αλλαγή με θετικό αντίκτυπο σε κυριολεκτικά εκατομμύρια κόσμου.

Όταν η σχεδιάστρια Caitlin Winner ξεκίνησε να εργάζεται στην τεράστια επιχείρηση του Mark Zuckerberg, δεν άργησε να παρατηρήσει πως τα φαινομενικά αθώα σύμβολα του Facebook κρύβουν ιδιαίτερα σημαντικούς συμβολισμούς. Πιο συγκεκριμένα, το σύμβολο των «Φίλων», παρουσίαζε μπροστά τον άντρα και την γυναίκα αρκετά πιο πίσω του. Στην ίδια λογική, το σύμβολο της «Ομαδικής Συνομιλίας» έδειχνε δύο άντρες μπροστά και πίσω τους, σχεδόν κρυμμένη, τη γυναίκα. Πλέον όμως, αυτά τα σύμβολα αποτελούν παρελθόν.

Αν κοιτάξετε σήμερα το σύμβολο των «Φίλων» στο Facebook, θα δείτε πως η φιγούρα της γυναίκας ήρθε μπροστά από αυτή του άντρα -ο οποίος όμως μοιάζει να είναι περισσότερο δίπλα της, παρά από πίσω της, όπως η γυναίκα στο αρχικό σχέδιο. Το ίδιο θα δείτε και στο σύμβολο της «Συνομιλίας», όπου η γυναίκα ήρθε μπροστά και οι άντρες την πλαισιώνουν. Επίσης, τα χτενίσματα και των δύο φύλων ανανεώθηκαν και πήρα μια πιο σύγχρονη μορφή.

Οι αλλαγές αυτές έγιναν με απόφαση της Winner, η οποία βρήκε ανεπίτρεπτα τα πρώτα σύμβολα που επικεντρώνονταν στους άντρες και ανέλαβε προσωπικά να τα εκσυγχρονίσει, δίνοντας βήμα στις γυναίκες.

«Δειλά δειλά, αποθήκευσα μια νέα εκδοχή του αρχείου συμβόλων, χωρίς να είμαι σίγουρη αν παραβίαζα κάποιους κανόνες και ενώ περίμενα ένα μάτσο θυμωμένων σχεδιαστών να μου στέλνουν μηνύματα ρωτώντας με γιατί έκανα άνω κάτω το αρχείο με τα σύμβολα» γράφει η Winner στο blog που ανέβασε σχετικά με την αλλαγή των συμβόλων. «Αντ' αυτού, και με ένα μαγικό τρόπο, τα νέα σύμβολα άρχισαν να εμφανίζονται στα νέα προϊόντα σε όλη την εταιρία και στις άλλες πλατφόρμες μας».

Παρότι αυτές οι αλλαγές μπορεί να μοιάζουν μικρές και ασήμαντες, περνούν ένα ισχυρό μήνυμα για την ευαισθητοποίηση του Facebook πάνω στα φυλετικά θέματα και σίγουρα δίνουν έναν καλό λόγο στις γυναίκες παγκοσμίως για να νιώθουν δικαιωμένες. Ο δρόμος για την καθολική αναγώριση των δικαιωμάτων των γυναικών είναι μακρύς και δύσκολος ακόμα, πολλές φορές όμως είναι λεπτομέρειες σας αυτές που κάνουν τη διαφορά.