Aπό το Urban Outfitters στο Muji: Τα τέσσερα μαγαζιά που θα θέλαμε να ανοίξουν στην Ελλάδα

Aπό το Urban Outfitters στο Muji: Τα τέσσερα μαγαζιά που θα θέλαμε να ανοίξουν στην Ελλάδα
Woman peering in through window
JGI/Jamie Grill via Getty Images
Woman peering in through window

Δεν είναι ότι είμαστε πλεονέκτες αλλά εχθρός του καλού είναι πάντοτε το καλύτερο. Κάπως έτσι αρχίσαμε οι συντάκτριες να αναπολούμε όλα εκείνα τα καταστήματα που έχουμε συναντήσει (και αγαπήσει) στο εξωτερικό και εδώ και χρόνια ευχόμαστε σιωπηλά ότι θα ανοίξουν και στην χώρα μας. Είπαμε, λοιπόν, να καταγράψουμε τις δικές μας προτάσεις, μπας και μας ακούσει κανείς και μας κάνει την χάρη να ανοίξει κάποιο από τα παρακάτω καταστήματα στην Ελλάδα. Μέχρι τότε, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να μπαίνουμε στις ιστοσελίδες των καταστημάτων και να χαζεύουμε την οθόνη του υπολογιστή μας με ένα βλέμμα μελαγχολίας!

Βασιλική Ζιώγα

H άγνοια είναι ευτυχία (και στα ρούχα)

Paid my old sweetheart a visit, she misses me so 😝 #cosstores #cosstoresg

A photo posted by Iman Kamarudin (@imanouchka) on

«Δεν ξέρεις τα Cos; Όλα μου τα ρούχα από εκεί είναι». Την ίδια ακριβώς ερώτηση έκαναν και οι δύο φίλες μου όταν τις επισκέφθηκα, τη μία στο Λονδίνο και την άλλη στις Βρυξέλλες. Όχι δεν τα ήξερα, αλλά δυστυχώς για εμένα τα έμαθα. Πρόκειται για την ακριβότερη -και σαφέστατα- ανώτερη σειρά ένδυσης της σουηδικής H&M η οποία είναι διαθέσιμη σε 26 χώρες, αλλά όπως θα μαντέψατε, όχι στη δική μας. Τα ρούχα Cos είναι τόσο υπέροχα, κομψά, καλοραμμένα που έτσι και τα φορέσει κάποιος δεν υπάρχει περίπτωση να δείξει κακοντυμένος ποτέ ξανά σε όλη του τη ζωή. Οι τιμές δεν είναι ιδιαίτερα προσιτές, το ξέρω, αλλά πραγματικά τα ρούχα το αξίζουν. Η ποιότητά τους είναι εξαιρετική, ενώ οι γραμμές έχουν την ιδανική ποσότητα κλασικού και μοντέρνου, τόσο ώστε να αποτελούν αληθινή επένδυση. Είναι αυτά ακριβώς τα κομμάτια για τα οποία λες: «Θα πάρω το ίδιο σε τρία διαφορετικά χρώματα και έτσι θα λύσω όλα τα προβλήματά μου». Το κακό είναι βέβαια πώς αυτό το είπα, αλλά όσο ήμουν για λίγες μέρες στο εξωτερικό. Στη συνέχεια επέστρεψα Ελλάδα και άρχισα να λέω σε όλο τον κόσμο για τα Cos και πόσο τα θέλω στη ζωή μου. Δυστυχώς, μέχρι και σήμερα, το όνειρό μου δεν έχει γίνει πραγματικότητα (ναι, μήπως με ακούει η H&M;).

Δέσποινα Τριβόλη

Ο ταχυδρόμος θα σφυρίξει δύο φορές!

Our Paris showroom looking suitably dreamy this morning #whistlesss16 #paris

A photo posted by Whistles (@thisiswhistles) on

Καταρχάς ας διευκρινίσω ότι έχοντας μείνει χρόνια στην Αγγλία, έχω περάσει διάφορες φάσεις ως φοιτήτρια και νεαρή εργαζόμενη: τη φάση που ψώνιζα με μανία από το Νew Look γιατί ήταν το μόνο κατάστημα στην μικρή Σκωτσέζικη πόλη που σπούδαζα, τη φάση που ψώνιζα μόνο από το Topshop (γιατί έτσι έκαναν όλες μου οι φίλες) και τη φάση που ψώνιζα ασταμάτητα από το Urban Outfitters. Οταν ξανα-ξενιτέυτηκα όμως το 2013, με έκπληξη ανακάλυψα πως αλλάζοντας πια δεκαετία τα γούστα μου είχαν αλλάξει. Κάπως έτσι βρέθηκα στην αγκαλιά του Whistles (και του Cos αλλά αυτά τα πρόλαβε η Bασιλική). Έχει 40 μαγαζιά σε όλη τη Βρετανία και ιδρύθηκε το 1976. Δεν είναι φτηνά - ένα φόρεμα ξεκινά (στις εκπτώσεις παρακαλώ) στα 70 ευρώ και φτάνει τα 340 ευρώ (όχι ότι υπάρχουν πολλές γυναίκες που θα αγόραζαν κασμιρένια φορέματα αλλά λέμε τώρα).Το βασικό τους ατού είναι το εξαιρετικό design και το υπερ-φανταστικό κολακευτικό κόψιμο- τα φορέματά τους φοριούνται από το πρωί στη δουλειά μέχρι το βράδυ έξω. Δεν χρειάζεται να διευκρινίσω πως το μόνο πράγμα που έχω από εκεί είναι κοσμήματα και ένα πουλόβερ. Ακόμα και γι’ αυτό το ένα πουλόβερ έπρεπε να πείσω τον εαυτό μου ότι κάνω μια επένδυση σε κάτι που θα κρατήσει χρόνια. Ακόμα φαντασιώνομαι τη μέρα που θα είμαι πλούσια και δεν θα χρειάζεται να κάνω εσωτερικό διάλογο κάθε φορά που θα θέλω να αγοράσω κάτι απο εκεί.

Κατερίνα Νανοπούλου

Η χαρά του σούσι δεν είναι το μοναδικό πράγμα που μας έχουν προσφέρει οι Ιάπωνες

Δεν είναι εύκολο να επιλέξει κανείς ποιο θα ήταν το μαγαζί που θα ήθελε να ανοίξει στην Ελλάδα, γιατί, κακά τα ψέμματα, στο εξωτερικό υπάρχουν περισσότερες και, μερικές φορές, καλύτερες επιλογές από αυτές που βρίσκει κανείς στην χώρα μας. Αν, όμως, είχα ένα μαγικό τζίνι και μπορούσα να διαλέξω το επόμενο brand που θα άνοιγε στην χώρα μας, αυτό θα ήταν το MUJI. Το μαγαζί που ιδρύθηκε το 1980, έχει μέχρι σήμερα 700 μαγαζιά σε όλο τον κόσμο, αλλά, δυστυχώς, κανένα στα μέρη μας. Θέλετε σαπούνια; Μπουκαλάκια για να βάζετε τα σαπούνια; Μαξιλάρια; Σεντόνια; Ή πάρα πολλές λύσεις για να οργανώσετε το χάος του σπιτιού σας; Αυτό είναι το μαγαζί σας. Όποιος αγαπά τα είδη οργάνωσης, τα μπουκλάκια, τα κουτάκια, τα σαπούνια, τα είδη γραφείου και οποιοδήποτε διακοσμητικό σε απλές, καθαρές γραμμές και κομψά σχέδια, θα καταφέρει να αγγίξει επίπεδα νιρβάνα μόλις πατήσει το πόδι του στο MUJI. Κι αυτό πριν ακόμα, το MUJI λανσάρει τη δική του συλλογή με ρούχα, τόσο για άντρες, όσο και για γυναίκες, καθώς και μία πλήρη συλλογή με έπιπλα. Με λίγα λόγια, αν υπήρχε αυτό το μαγαζί στην Ελλάδα, θα λέγατε μια και καλή «αντίο» στο ΙΚΕΑ, μη σας πω ότι θα παίρνατε το μαξιλάρι σας και θα πηγαίνατε να μείνετε μέσα στο μαγαζί. Εγώ, τουλάχιστον, αυτό θα έκανα!

Νάγια Κωστιάνη

Άλλοι πάνε σε ψυχολόγο, εγώ πηγαίνω στο Urban Outfitters

You're a beauty, @UOSanDiego. #UODisplay #urbanoutfitters

A photo posted by Urban Outfitters (@urbanoutfitters) on

Η πρώτη φορά που μπήκα σε ένα κατάστημα Urban Outfitters μπορεί άνετα να συγκριθεί με την πρώτη φορά που φίλησα αγόρι ή με την πρώτη φορά που έφαγα δημητριακά. Και τις τρεις φορές, η ζωή μου άλλαξε για πάντα.

Φυσικά και υπερβάλω, δεν μπορώ όμως να κάνω αλλιώς όταν αναφέρομαι σε αυτόν τον «ναό» μέσα στον οποίο μπορώ, κυριολεκτικά, να ζήσω. Για να καταλάβετε, αυτοί είναι μερικοί λόγοι που κάνουν τα Urban Outfitters τόσο σημαντικά για εμένα.

  • Λατρεύω την αισθητική του, από τα προϊόντα του μέχρι το στήσιμο του χώρου σε κάθε κατάστημα και τις φωτογραφίες που ανεβάζει στο Instagram.
  • Το στυλ των ρούχων/εσωρούχων/παπουτσιών/αξεσουάρ που έχει είναι το στυλ με το οποίο (θα ήθελα να) ντύνομαι κάθε ώρα, κάθε μέρα, για όλη μου τη ζωή. Εξίσου σημαντικό: μου κάνουν τα παπούτσια τους, ίσως επειδή το 41 είναι όντως 41 και όχι 39 (εσένα κοιτάζω, Zara)..
  • Τα προϊόντα για το σπίτι. Θεέ μου, τα προϊόντα για το σπίτι. Από τα φωτάκια, τις σπάτουλες, τις κούπες και τις κορνίζες μέχρι τα χαλιά, τα έπιπλα, τα πικάπ, τα φωτιστικά και τους πίνακες. Να είχα πέντε σπίτια να τα διακοσμούσα όλα διαφορετικά και να έμενα στο καθένα ανά εβδομάδα, ένα πράγμα.
  • Οι τιμές του δεν είναι υπερβολικές. Σίγουρα δεν το λες «φτηνό», ο συνδυασμός ποιότητας και τιμής όμως σε αφήνει ικανοποιημένο -όχι σαν την κοροϊδία του American Apparel, για παράδειγμα.

Για όλους αυτούς τους λόγους λοιπόν, καθώς και για το γεγονός πως η ηρεμία και η γαλήνη (στα όρια της λοβοτομής) που νιώθω ενόσω βρίσκομαι μέσα σε ένα κατάστημα UO δύσκολα προκύπτει στο καθημερινό που πρόγραμμα, κάντε μια καλή και φέρτε τα στην Ελλάδα. Μέχρι τώρα πρέπει να έχετε καταλάβει πως δεν μιλάμε απλά για μια έξυπνη επιχειρηματική κίνηση, αλλά για ολόκληρο κοινωνικό έργο.