ΜamaGreek: Η «Ελληνίδα μάνα» που εξάγει ελαιόλαδο στην Κίνα

ΜamaGreek: Η «Ελληνίδα μάνα» που εξάγει ελαιόλαδο στην Κίνα
mama greek

Ο Κωνσταντίνος Δενδρινός, ο Νικόλας Κοκκώσης, ο Νάσος Τσούτσης και η Ιλεάνα Παπαδοπούλου ένιωθαν ότι η Ελλάδα δεν προβάλλει αρκετά τον φυσικό της πλούτο στο εξωτερικό και ότι φαινόμαστε τόσο «φτωχοί», ενώ είμαστε τόσο πλούσιοι. Κάπως έτσι, αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και παίρνοντας έμπνευση από την Ελληνίδα μαμά και τις αγνές της συνταγές και δημιούργησαν την εταιρεία «mamaGreek» και να εξάγουν ελαιόλαδο και άλλα ελληνικά προϊόντα στις αγορές του εξωτερικού.

Πώς αποφασίσατε να δημιουργήσετε την εταιρεία «mamaGreek»;

Έχοντας αναγνωρίσει την ανάγκη εξωστρέφειας της ποιότητας των ελληνικών προϊόντων, ειδικά προς τις τρίτες χώρες όπως η Κίνα, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε την «mamaGreek». Σκοπός μας είναι να ενταχθούν κάτω από την ομπρέλα της mamaGreek όσο το δυνατόν περισσότερα ποιοτικά ελληνικά προϊόντα. Το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, ως ναυαρχίδα των εξαιρετικών ελληνικών προϊόντων, αποτελεί το πρώτο αγαθό της ελληνικής γης που αποφασίσαμε να εντάξουμε στην ομπρέλα μας.

Ποια είναι η έμπνευση γύρω από το όνομα της εταιρείας;

Στην ελληνική κοινωνία, η μητέρα κατέχει μια δυναμική θέση στην οικογένεια, παρέχοντας προστασία, αγάπη άνευ όρων καθώς και ποιοτικό φαγητό. Η Ελληνίδα μάνα ανέκαθεν συσχετιζόταν με τις πιο νόστιμες και αγνές συνταγές της μεσογειακής διατροφής. Μέσω της σημασίας της, θέλουμε να προβάλλουμε το δυναμισμό που η ίδια επιδεικνύει. Επιπλέον, η λέξη mama είναι αναγνωρίσιμη παγκοσμίως και η αξία της συμβολής της στην εκάστοτε κοινωνία είναι αδιαμφισβήτητη.

Θεωρείτε ότι η Κίνα είναι μία αγορά φιλική προς τα ελληνικά προϊόντα;

Ο κινέζικος λαός αναγνωρίζει την ιστορία της Ελλάδας. Υπάρχει αλληλοσεβασμός μεταξύ των δυο λαμπρών αρχαίων πολιτισμών διότι έχουν μεγάλη διάρκεια και σημαντικές πολιτιστικές και κοινωνικές παρακαταθήκες. Δυστυχώς η Κίνα όμως γνωρίζει μόνο τις πτυχές της ιστορίας της χώρας μας. Η αγορά της Κίνας έχει αρχίσει να γίνεται φιλική προς τα ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα. Η ποικιλία και η άριστη ποιότητα των προϊόντων που αναδεικνύει η αγροτική μας οικονομία παραμένει παρόλα αυτά σχεδόν άγνωστη.

Πιστεύετε ότι η Ελλάδα χρησιμοποιεί τον πλούτο της και τα παραδοσιακά της προϊόντα στις εξαγωγές της, όσο θα μπορούσε;

Δυστυχώς, η συλλογική προσπάθεια και η ομαδικότητα δεν αποτελεί στοιχείο της ελληνικής κουλτούρας. Η ατομικότητα και η εσωστρέφεια είναι στοιχεία που δυσχεραίνουν την προσπάθεια ανάπτυξης των ελληνικών προϊόντων στις ξένες αγορές. Βασικό στοιχείο της φιλοσοφίας μας και των συνεργατών μας, είναι ότι μόνο μέσω συνεργιών και συνεργασιών, θα δημιουργηθούν οι καταστάσεις που είναι ωφέλιμες για όλους ώστε να προωθήσουμε με μια ενιαία ταυτότητα τον πλούτο της Ελλάδας.

Ποια προβλήματα θεωρείτε ότι αντιμετωπίζουν οι νέοι επιχειρηματίες στην Ελλάδα; Εσείς τι προβλήματα έχετε αντιμετωπίσει σε αυτό σας το εγχείρημα;

Λίγο πολύ τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νέοι επιχειρηματίες είναι γνωστά από την πλευρά της δημόσιας διοίκησης. Παρ' όλ' αυτά, υπάρχει ανάγκη ανάπτυξης εναλλακτικών τρόπων εφαρμογής επιχειρηματικών σχεδίων από τον ίδιο τον επιχειρηματικό κόσμο. Συγκεκριμένα στον κλάδο, η εσωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων αλλά και η διάσπαρτη, μη-συντονισμένη προσπάθεια των εξαγωγικών επιχειρήσεων, δεν κατάφερε να αναδείξει την αδιαμφισβήτητη ποιότητα των ελληνικών προϊόντων.

Που θα θέλατε να βρίσκεται το «mamaGreek» σε έναν χρόνο από τώρα;

Οι φιλοδοξίες μας είναι υψηλές, αλλά η ανάγκη να μείνουμε προσγειωμένοι στην πραγματικότητα είναι επιτακτική. Θέλουμε μέσω της «mamaGreek», να έχουμε ενσωματώσει όσο το δυνατόν περισσότερα προϊόντα στο brand μας και να μπορέσουμε μέσω των συνεργασιών και της συλλογικής προσπάθειας με άλλες επιχειρήσεις να προβάλλουμε όσο το δυνατόν καλύτερα τον πλούτο της Ελλάδας σε όσο το δυνατόν περισσότερους πιθανούς καταναλωτές.