LIFE
19/01/2015 02:21 EET

Για τη SCENT LINQ ο αρωματισμός χώρων είναι προσωπική υπόθεση

Shutterstock / Hadrian

Αρώματα και όμορφες μυρωδιές, έρχονται να ντύσουν τον χώρο σας και να συνοδεύσουν κάθε όμορφη στιγμή σας. Η Ιωάννα Καραγεώργη, Διευθύνουσα σύμβουλος της Scent Linq Hellas μιλάει για την τέχνη του αρωματισμού και πώς μπορεί να αλλάξει εντελώς την αγοραστική εμπειρία.

Πώς ήρθατε σε επαφή με τον χώρο του αρωματισμού;

Όλα ξεκίνησαν από ένα ταξίδι μου στο Λονδίνο. Μπαίνοντας στο ξενοδοχείο που μέναμε αισθάνθηκα μια ευχάριστη μυρωδιά στην είσοδο και τους κοινόχρηστους χώρους που μου έδινε μια αίσθηση ευεξίας. Όταν ρώτησα στη ρεσεψιόν τι ήταν αυτό το άρωμα που μυρίζαμε, χαμογέλασαν και μου είπαν πως είναι ένα ειδικό άρωμα που έχει επιλέξει το ξενοδοχείο τους για να προσφέρει μια ξεχωριστή εμπειρία στους πελάτες του. Αυτό μου κίνησε την περιέργεια και άρχισα να προσέχω κάτι που μέχρι εκείνη τη στιγμή μου είχε περάσει τελείως απαρατήρητο. Έμπαινα σε πολλά καταστήματα και έβλεπα ότι το κάθε κατάστημα είχε την δική του χαρακτηριστική μυρωδιά. Δεν ήταν τυχαίο!Κάπως έτσι ανακάλυψα ότι το λεγόμενο «Scent Marketing» ήταν κάτι διαδεδομένο σε πολλές χώρες του κόσμου, χωρίς να το έχουν πάρει πολλοί «μυρωδιά». Σε σουπερμάρκετ μύριζες φρέσκο ψημένο ψωμί η κρουασάν και στο τμήμα των καφέδων μύριζε φρεσκοκομμένος καφές, χωρίς να δουλεύει κάποιο αλεστικό μηχάνημα. Όμως τα ψωμιά και τα κρουασάν γίνονταν ανάρπαστα! Το ίδιο και οι καφέδες! Όλα αυτά μου κίνησαν την περιέργεια και κάπως έτσι άρχισα να ψάχνω για το πως λειτουργεί ο κόσμος του αρωματικού μάρκετινκ και πως επηρεάζει στην καθημερινότητα μας.

Ποιο ήταν το επόμενο βήμα σας;

Άρχισα να έρχομαι σε επαφή με εταιρίες που ασχολούνται με αυτό τον τομέα και κατέληξα σε συνεργασία με την Scent Linq, μια από τις σημαντικές εταιρίες του χώρου με εξειδίκευση στον ποιοτικό αρωματισμό επαγγελματικών χωρών και παρουσία σε περισσότερες από 40 χώρες. Οι πελάτες μας συμπεριλαμβάνουν διεθνείς αλυσίδες ξενοδοχείων και καταστημάτων, καθώς και παγκοσμίου εμβέλειας εμπορικά κέντρα, κτίρια και επιχειρήσεις. Στην Ελλάδα ξεκινήσαμε την δραστηριότητα μας στο τέλος του 2014, με αρχικό στόχο να καλύψουμε τις ανάγκες της αγοράς των ξενοδοχείων και των καταστημάτων λιανικής πώλησης. Αυτή τη στιγμή συνεργαζόμαστε με τις γνωστότερες παγκοσμίου φήμης βιομηχανίες εκλεκτών αρωμάτων για να καλύψουμε τις υψηλές απαιτήσεις των πελατών μας. Παίρνουμε πολύ σοβαρά το κάθε βήμα στην δημιουργία των προϊόντων μας και στη συνέχεια την τεχνική υποστήριξη που απαιτείται για μια ολοκληρωμένη υπηρεσία αρωματισμού. Η εξελιγμένη σειρά μηχανημάτων διάχυσης αρωμάτων που κατασκευάζουμε και επιλέγουμε ειδικά για συγκεκριμένους χώρους, μας βοηθά να προσφέρουμε απρόσκοπτα υπηρεσίες αρωματισμού υψηλού επίπεδου.

Ποια είναι η φιλοσοφία πίσω από την Scent Linq;

Η Scent Linq στοχεύει στην αξιοποίηση μιας πολύ σημαντικής, άλλα έως πρόσφατα, ελάχιστα αξιοποιημένης αίσθησης μας στο χώρο του μάρκετινγκ. Σε επικοινωνιακό επίπεδο η αίσθηση της όσφρησης είναι πολύ σημαντική γιατί ενεργοποιεί άμεσα μνήμες και επιθυμίες που επηρεάζουν τις αποφάσεις που παίρνουμε, μας κάνει να νοιώθουμε καλύτερα και μας επιτρέπει να ξεχωρίζουμε στο μυαλό μας προϊόντα, υπηρεσίες και χώρους.Μελέτες αποδεικνύουν ότι το 75% των συναισθημάτων μας ενεργοποιούνται από την αίσθηση της όσφρησης. Επίσης, βραχυπρόθεσμα, θυμόμαστε το 35% αυτών που μυρίζουμε, αλλά μόλις το 5% αυτών που βλέπουμε, το 2% αυτών που ακούμε και το 1% αυτών που αγγίζουμε! Τα αρώματα λοιπόν, χρησιμοποιούνται σε πάρα πολλούς τομείς σαν ένα ισχυρό εργαλείο ανάδειξης και ταυτοποίησης των προϊόντων και υπηρεσιών τους. Ξενοδοχεία, καταστήματα, τράπεζες, αυτοκίνητα, αεροπορικές εταιρίες, είναι μερικοί από αυτούς. Είναι ένα πολύ ισχυρό εργαλείο, το οποίο εάν χρησιμοποιηθεί σωστά μπορεί να προσθέσει αξία σε ότι προσφέρουμε. Συνδέοντας ένα προϊόν η έναν χώρο με ένα συγκεκριμένο άρωμα μπορούμε να το διαφοροποιήσουμε στο μυαλό των πελατών μας και να ενδυναμώσουμε σημαντικά την προϊoντική του ταυτότητα.

Πιστεύετε ότι οι διαφορετικές μυρωδιές μπορούν να επηρεάσουν την αγοραστική εμπειρία;

Το 85% των σύγχρονων τεχνικών μάρκετινγκ απευθύνονται στις δύο από τις πέντε αισθήσεις μας, την όραση και την ακοή. Η όσφρηση, είχε μείνει αναξιοποίητη τα τελευταία χρόνια. Το αρωματικό μάρκετινγκ αρχίζει να εξελίσσεται σε ένα μοναδικό εργαλείο, καθώς οι επιχειρήσεις ανακαλύπτουν όλο και περισσότερο τον σημαντικό ρόλο των αρώματων στην προσπάθειά τους να συνδεθούν πιο στενά με τους πελάτες τους. Πανεπιστημιακές μελέτες που έχουν γίνει για λογαριασμό μεγάλων πολυεθνικών εταιριών έχουν αποδείξει ότι σε αρωματισμένα καταστήματα ο πελάτης είναι διατεθειμένος να πληρώσει έως και 10% παραπάνω για το ίδιο προϊόν, σε σχέση με ένα μη αρωματισμένο κατάστημα. Άλλες μελέτες καταλήγουν στο ότι οι πελάτες παραμένουν περισσότερο χρόνο σε έναν αρωματισμένο χώρο, πράγμα που συνήθως συνδέεται με περισσότερες αγορές.

Με τι καταστήματα συνεργάζεστε αυτή τη στιγμή;

Η Scent Linq συνεργάζεται σε παγκόσμιο επίπεδο με μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων όπως οι Burberrys, Cacharel, Harvey Nicols, Tommy Hilfiger και άλλες. Πιστεύουμε ότι αυτό θα μας βοηθήσει στην προσέγγιση μας για τον αρωματισμό των καταστημάτων τους και στην Ελλάδα.

Πού δραστηριοποιείστε;

Στόχος μας είναι να επικεντρωθούμε αρχικά στον χώρο των ξενοδοχείων, εκεί όπου τα αρώματα θα μπορούν να συμπληρώνουν την αισθητική εμπειρία των επισκεπτών, αγκαλιάζοντας τους από την πρώτη στιγμή που θα μπαίνουν στην είσοδο. Ήδη η αρχή έχει γίνει με το ΜETROPOLITAN ΗΟTEL της Αθήνας που έχει προγραμματίσει την τοποθέτηση συστημάτων αρωματισμού της SCENT LINQ. Με αυτόν τον τρόπο, οι πελάτες τους απολαμβάνουν μια ευχάριστη και ξεχωριστή εμπειρία κάθε φορά που το επισκέπτονται.

Sponsored Post