When in Greece: 100% ελληνικά σουβενίρ που δεν υπακούν στα κιτς στερεότυπα

When in Greece: 100% ελληνικά σουβενίρ που δεν υπακούν στα κιτς στερεότυπα

Τι θα μπορούσε να πάρει για σουβενίρ πίσω στην πατρίδα του ένας ξένος τουρίστας που πέρασε τις διακοπές του στη Ρόδο; Εάν το μυαλό σας πάει σε αμφιλεγόμενης αισθητικής αντικείμενα, τότε σας λέμε να το σκεφτείτε ξανά. Εναλλακτική επιλογή - ευτυχώς- υπάρχει, λέγεται When in Greece, και είναι τόσο υπέροχη που δεν χρειάζεται να είσαι ξένος τουρίστας για να την τιμήσεις.

Όλα άρχισαν το 2014 όταν τέσσερις φίλοι, η Χρύσα, η Μαρία, ο Πρόδρομος και ο Στέλιος άνοιξαν το πρώτο κατάστημα When in Greece στην παλιά πόλη της Ρόδου. Στο μυαλό τους η ιδέα για μια ομαδική πρωτοβουλία στο χώρο του τουρισμού υπήρχε για αρκετά χρόνια και όταν οι συνθήκες ωρίμασαν αποφάσισαν τελικά να επιχειρήσουν δημιουργικά. Στην ομάδα προστίθεται και ο Λέανδρος Κατσούρης, ο οποίος έχει αναλάβει την γραφιστική επιμέλεια των εικαστικών.

Κατασκευασμένα στην Ελλάδα σε συνεργασία με μικρές βιοτεχνίες, δεξιοτέχνες και επαγγελματίες και από 100% ελληνικά υλικά, η εταιρεία παρουσιάζει σημειωματάρια, κούπες, τσάντες και άλλα αντικείμενα που φιλοδοξούν να επανασυστήσουν την έννοια του σουβενίρ ως ένα αντικείμενο κομψού σχεδιασμού που είναι πλήρως αντιπροσωπευτικό της σημερινής Ελλάδας.

Η ομάδα του When in Greece μίλησε στην HuffPost Greece για το πώς δημιουργήθηκε η εταιρεία τους, για το στοίχημα του να είναι 100% ελληνικός και φυσικά για την προσπάθεια να αποκαλύψουν στους τουρίστες το άλλο μας πρόσωπο.

Πόσο εύκολο ήταν να κάνετε την ιδέα σας πραγματικότητα;

Η ύπαρξη κεφαλαίου μας έλυσε αρκετά προβλήματα και μας βοήθησε να ξεκινήσουμε. Από κει και πέρα, όλα χρειάζονται έναν ευχάριστο καθημερινό μόχθο.

Υπήρξε κάποια χρηματοδότηση από πρόγραμμα ΕΣΠΑ;

Η επιχείρηση χρηματοδοτείται αποκλειστικά από ιδία κεφάλαια. Δυστυχώς τα παλιότερα προγράμματα ΕΣΠΑ, δεν ήταν ιδιαίτερα φιλικά απέναντι σε startup επιχειρήσεις στο χώρο του τουρισμού.

Τι μπορούμε να βρούμε στο When In Greece;

Μοντέρνα προϊόντα με υψηλό σχεδιασμό και κορυφαία ποιότητα που σχετίζονται το ταξίδι και την ταξιδιωτική ανάμνηση.

Ποια είναι η φιλοσοφία και ο στόχος της εταιρείας;

Θα θέλαμε να αναβαθμίσουμε τις επιλογές του ταξιδιώτη για ποιοτικότερα προϊόντα που θα έχουν διάρκεια στο μέλλον διατηρώντας την ανάμνηση από τα ταξίδια τους για μεγαλύτερη διάρκεια. Επίσης θα μας άρεσε να βλέπουμε τους επισκέπτες της Ελλάδας να απομακρύνονται από τα τετριμμένα στερεότυπα, και να αρχίσουν να βλέπουν την χώρα μας με μια πιο επικαιροποιημένη ματιά.

Από τι υλικά κατασκευάζονται τα προϊόντα σας;

Προσπαθούμε να επιλέγουμε και να δουλεύουμε με τις καλύτερες πρώτες ύλες, σεβόμενοι τον καταναλωτή και το περιβάλλον. Για αυτό το λόγο χρησιμοποιούμε 100% αυθεντικά υλικά (βαμβάκι, δέρμα κλπ) και πιστοποιημένες πρώτες ύλες σχετικά με τις διαδικασίες παραγωγής τους .

Που γίνεται η κατασκευή τους και ποια είναι η διαδικασία;

Τόσο η σχεδίαση όσο και η κατασκευή των προϊόντων πραγματοποιείται στην Ελλάδα σε συνεργασία με μικρές βιοτεχνίες, εξαιρετικούς δεξιοτέχνες και επαγγελματίες ενώ αρκετά από τα προϊόντα μας φτιάχνονται από εμάς, τους ίδιους στο εργαστήριο μας. Σχετικά με τις πρώτες ύλες, επιλέγουμε τα καλύτερα ελληνικά υλικά. Η Ελλάδα διαθέτει εξαιρετικές πρώτες ύλες, όπως το θεσσαλικό βαμβάκι που χαρακτηρίζεται για τη ποιότητά του και εξάγεται σε ολόκληρο το κόσμο.

Πόσο εφικτό είναι για μια εταιρεία να χρησιμοποιεί μόνο ελληνικά υλικά και να συνεργάζεται μόνο με Έλληνες εμπόρους και δεξιοτέχνες; Κοστίζει περισσότερο ή λιγότερο;

Για εμάς η περιπλάνηση στην Ελλάδα για ανεύρεση πρώτων υλών και των κατάλληλων δεξιοτεχνών για την επεξεργασίας τους αποτελεί ένα υπέροχο ταξίδι, που αρχικά γίνεται για εμάς τους ίδιους. Δεν αποτελεί εμπορική επιλογή. Οι ίδιοι θέλουμε να γνωρίσουμε τι μπορεί να μας προσφέρει αυτή η χώρα. Να έρθουμε σε επαφή με την παραγωγή. Να μπούμε στα εργαστήρια του ξυλουργού, του δέρματα, του σιδερά, του τυπογράφου που χρόνο με το χρόνο οι επιχειρήσεις τους κλείνουν και η παράδοση χάνεται. Μόνο έτσι μπορούμε να πάμε στο επόμενο επίπεδο το σχεδιασμό και την παραγωγή των προϊόντων που οραματιζόμαστε και να είμαστε κυρίως ευχαριστημένοι με τους εαυτού μας και τη δουλειά μας.

Ποια είναι η έως τώρα ανταπόκριση στη δουλειά σας;

Πιστεύω πως ο κόσμος αναγνωρίζει το brand μας και της αξίες του, και αυτό μας χαροποιεί και κυρίως μας επιβραβεύει τη προσπάθεια.

Η δουλειά σας θα μπορούσε να λειτουργήσει ως ένα πρώτης τάξεως σουβενίρ για τους τουρίστες! Εσείς το βλέπετε έτσι;

Φυσικά. Άλλωστε ακόμη και το όνομα της επιχείρησης έχει να κάνει με αυτό. Το When in Greece είναι μια παράφραση της αγγλικής έκφρασης «When in Rome do as a Roman», η οποία προτρέπει τον ταξιδιώτη να αφεθεί σε μια αυθεντική εμπειρία γνωριμίας με ένα τόπο, μακρυά από στερεότυπα και προκαταλήψεις.