5 λόγοι γιατί δεν πρέπει να είστε πολύ καλοί με τους νέους συναδέλφους

5 λόγοι γιατί δεν πρέπει να είστε πολύ καλοί με τους νέους συναδέλφους
Jacom Stephens

Τα ανθρώπινα ένστικτα -στους περισσότερους τουλάχιστον- μας δημιουργούν την ανάγκη να είμαστε αρεστοί. Στο πλαίσιο, λίγοι προϊστάμενοι θέλουν να πάρουν τον ρόλο του κακού.

Οι ειδικοί ωστόσο προειδοποιούν ότι το να είναι πολύ καλοί, κάνει κακό στους νέους εργαζόμενους και επηρεάζει την εξέλιξή τους μακροπρόθεσμα.

Ο Independent δημοσιεύει τις συμβουλές του Michael Fertik από το Harvard Business Review και του καθηγητή Michael Watkins.

Το «μπράβο» πρέπει να κερδίζεται

Συσκέψεις όπου ένας από την ομάδα παρουσιάζει γελοίες προτάσεις αλλά όλοι οι υπόλοιποι μένουν σιωπηλοί, είναι ένα παράδειγμα κατάστασης που πρέπει να μιλήσεις, υποστηρίζει ο Fertik.

«Όταν κάτι δεν πάει καλά, ενημερώνουμε τον άλλον με ευγένεια και σεβασμό, εκείνη τη στιγμή, χωρία καθυστερήσεις. Γιατί; Γιατί δεν βοηθάει η λογική του “όλοι παίρνουν βραβείο”. Πρέπει να κερδίσεις το μπράβο για να το πάρεις», έγραψε στο Harvard Business Review.

Είναι πιο ευγενικό να μιλάτε καθαρά

Ένας καλός ηγέτης δεν πρέπει να υποπέσει στον πειρασμό να αφήσει την όποια αντιπαράθεση να παρατείνεται μόνο και μόνο για να δει εάν τα πράγματα θα βελτιωθούν.

Είναι κακό να αφήνεις κάποιον να αγωνίζεται ανεπιτυχώς, ειδικά όταν είναι σαφές ότι αυτός ή αυτή βρίσκει τον στόχο. Να είστε ευγενικοί και να μιλάτε με σαφήνεια, χωρίς όμως να είστε ιδιαίτερα καλοί. Πρέπει να λειτουργήσετε με λεπτές κινήσεις», έγραψε Fertik.

Η πρώτη εικόνα μένει

Οι νέες προσλήψεις θα πρέπει να έχουν ένα ειλικρινές feedback και με συστηματικό τρόπο, σύμφωνα με τον καθηγητή Michael Watkins. «Μια αρνητική πρώτη εικόνα που μπορεί να σχηματίσεις για κάποιον, δύσκολα αλλάξει», υποστηρίζει. Ο μάνατζερ θα πρέπει να δώσει στον νεοπροσληφθέντα ένα μήνα διορία για να φέρει την κατάσταση προς όφελός του. Αν τον αγνοήσει, δεν είναι καλό σημάδι.

Οι νέοι υπάλληλοι μπορεί να εκμεταλλευτούν καταστάσεις

Το να είστε πολύ καλοί με τους νέους, μπορεί να τους κάνει να εκμεταλλευτούν καταστάσεις εις βάρος της επιχείρησης. «Δεν χρειάζεται να είστε αυστηροί για να σας σέβονται, αλλά πρέπει να κρατήσετε την επιχείρησή σας σε ένα στάνταρντ» γράφει.

Είναι πιο σημαντικό να είστε δίκαιοι

Η ενδοσκόπηση είναι ένα ισχυρό εργαλείο και οι ηγέτες θα πρέπει πάντα να θέτουν το ερώτημα και στον εαυτό τους: «Είμαι πολύ καλός με τον εαυτό μου;».

«Όταν καθίσετε να σκεφτείτε ποιες συμπεριφορές κρατάνε πίσω εσάς και την ομάδα σας, τότε θα μπορέσετε να αναπροσαρμόσετε το ηγετικό σας στυλ προς το καλύτερο», γράφει ο Fertik.

Ένας μάνατζερ που αμφισβητεί ακόμη και τον εαυτό του, δίνει στους εργαζόμενους το ελευθέρας για την κριτική, χωρίς τον φόβο των επιπτώσεων», σύμφωνα με τον Fertik.