Εσύ έκανες κουίζ σήμερα; Η Yael Shafrir, Γενική Διευθύντρια του Playbuzz, έρχεται στο Game Changer

Εσύ έκανες κουίζ σήμερα; Η Yael Shafrir, Γενική Διευθύντρια του Playbuzz, έρχεται στο Game Changer

Το πρώτο συνέδριο «Game Changer» με κεντρική θεματική το «Digital Marketing» έρχεται στην Αθήνα και τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση την Τετάρτη 5 Οκτωβρίου, σε διοργάνωση της 24MEDIA και της εταιρείας στρατηγικής επικοινωνίας Συμεών Γ. Τσομώκος ΑΕ.

Στο συνέδριο θα συμμετέχουν αρκετοί και σημαντικοί ομιλητές, μεταξύ των οποίων και η Yael Shafrir, General Manager του Playbuzz για την Κεντρική Ασία, την Ανατολική Ευρώπη και τη Βόρειο Αφρική. Η Shafrir διαθέτει ένα εντυπωσιακό υπόβαθρο στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων μέσα στη σφαίρα των ψηφιακών μέσων, με τα οποία και είχε ασχοληθεί εκτενώς στο παρελθόν ως δημοσιογράφος και copywriter. Πριν ενταχθεί στην ομάδα του Playbuzz, η Shafrir ήταν Αντιπρόεδρος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης στο Trendline Group, όπου και βασική της δουλειά ήταν η αξιοποίηση των ψηφιακών προσόντων της εταιρείας προς αξιοποίηση των απτών δραστηριοτήτων της.

Η Yael Shafrir ξεκίνησε την καριέρα της κατά τη δεκαετία του '90, και έπαιξε σημαντικό ρόλο στη δημιουργία της ψηφιακής παρουσίας πολλών αξιοσημείωτων φιρμών του Ισραήλ, ξεκινώντας από την ίδρυση των πρώτων ιστοσελίδων για μεγάλες εταιρείες και φτάνοντας μέχρι τη δημιουργία στρατηγικού περιεχομένου στις αρχές των 00's. Ακόμα, έχει αναπτύξει δραστηριότητες περιεχομένου για τράπεζες, μεγάλους επενδυτικούς οίκους και ασφαλιστικές εταιρείες.

Το Playbuzz είναι αυτή τη στιγμή μία από τις μεγαλύτερες ψηφιακές πλατφόρμες δημιουργίας περιεχομένου παγκοσμίως, που δίνει τη δυνατότητα σε εκδότες, εμπόρους, bloggers και επιχειρήσεις να δημιουργήσουν εύκολα περιεχόμενο χρησιμοποιώντας μορφές ενημέρωσης ειδικά σχεδιασμένες για ανταλλαγή και δέσμευση στα κοινωνικά δίκτυα.

Με αφορμή τον ερχομό της στην Ελλάδα για την ομιλία της στο Game Changer, στην ενότητα «Content Quality Is King - Brands and end consumers as publishers», μιλήσαμε με τη Yael Shafrir για τη σημασία των κουίζ στο ψηφιακό κόσμο και για τη σημασία και τις πολλές μορφές του περιεχομένου στα ψηφιακά μέσα ενημέρωσης.

Είναι πλέον εμφανές πως κανείς δεν μπορεί να αντισταθεί στον πειρασμό ενός κουίζ προσωπικότητας στο διαδίκτυο ή και σε οποιαδήποτε μορφή κουίζ γενικότερα. Γιατί τα κουίζ έχουν τόσο μεγάλη απήχηση στον κόσμο, κατά τη γνώμη σας;

Οι διαδραστικές μορφές -είτε μιλάμε για κάρτες που αναστρέφονται, είτε για κουίζ, είτε για δημοσκοπήσεις, είτε για συλλογές φωτογραφιών- ταιριάζουν εξαιρετικά σε όσους ενδιαφέρονται να αμφισβητούν τον εαυτό τους και μέσω αυτής της διαδικασίας να αποκτούν μια ενδοσκοπική ματιά -δύο παράγοντες που δημιουργούν, κατά τη γνώμη μου, εθιστικό περιεχόμενο. Για παράδειγμα, ένα πρόσφατο κουίζ του Playbuzz ρωτά τους αναγνώστες «Πόσο ευαίσθητο είναι το OCD ραντάρ σας;». Αυτό από μόνο του συγκέντρωσε πάνε από 5εκ. προβολές μέσα σε μια νύχτα, υποδεικνύοντας πως οι χρήστες λαχταρούν περιεχόμενο που τους επιτρέπει να κατανοήσουν καλύτερα τον εαυτό τους. Οπότε θα έλεγα πως το πρώτο πράγμα που κάνει τους μορφότυπους μας ελκυστικούς στους χρήστες, είναι πως τους ενδιαφέρει να τους μοιράζονται. Η ανάγκη να βάλεις κάτι στον «τοίχο» σου, είναι το έναυσμα που κάνει τους μορφότυπούς μας «must» για τους ενεργούς χρήστες των κοινωνικών δικτύων. Η πρόκληση και η προσωπική ενδοσκόπηση είναι οι παράγοντες που δημιουργούν σπουδαίο viral περιεχόμενο.

Ποιος πιστεύετε πως ήταν ο παράγοντας που συντέλεσε στην απότομη άνοδο των κουίζ με αποτέλεσμα πολλά μεγάλα site να αρχίσουν να τα ενσωματώνουν στο περιεχόμενό τους;

Λίγοι άνθρωποι διαβάζουν πραγματικά το περιεχόμενο που ανεβαίνει στο διαδίκτυο. Σύμφωνα με το Forbes, το 79% των χρηστών σκανάρει το κείμενο και επιλέγει μεμονωμένες λέξεις και φράσεις ενώ μόνο το 16% διαβάζουν λέξη προς λέξη. Οι εκδότες έπρεπε να επανεκτιμήσουν την παρουσίαση του περιεχομένου τους ώστε να το κάνουν πιο ελκυστικό, αυξάνοντας έτσι το χρόνο που δαπανάται στο site αλλά και το ποσοστό των shares στα κοινωνικά δίκτυα. Οι διαδραστικές μορφές, όπως τα κουίζ, είναι ένας αποδεδειγμένος τρόπος για να το πετύχουν αυτό.

Ποια είναι τα κλειδιά για να φτιάξεις ένα επιτυχημένο κουίζ που θα προσελκύσει το κοινό;

Από που να ξεκινήσω; Υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να λαμβάνεις υπόψη όταν δημιουργείς ένα συγκεκριμένο περιεχόμενο, αλλά για να επικεντρωθώ στο πιο σημαντικό, αυτό είναι η ικανότητα να ολοκληρώνεις το διάλογο με τους χρήστες με κάτι νέο που έμαθαν για τον εαυτό τους. Και παρεμπιπτόντως, ενώ διδάσκεις στο χρήστη πράγματα για τον εαυτό του, συγκεντρώνεις ταυτόχρονα και ανεκτίμητες πληροφορίες που μπορούν να αξιοποιήσουν οι εμπορικές επωνυμίες και οι εκδότες.

Και ποια είναι τα απόλυτα «don'ts» στη δημιουργία ενός κουίζ;

Θα σας πω ένα «don't» που τα καλύπτει όλα: Μην γράφεις τίποτα στο οποίο εσύ ο ίδιος δε θα έκανες κλικ για να διαβάσεις.

Τι ρόλο παίζει η ποπ κουλτούρα στη δημιουργία ενός κουίζ; Πώς πρέπει να τη χρησιμοποιήσει κάποιος ώστε να δημιουργήσει ένα ενδιαφέρον και ενημερωμένο κουίζ;

Τα τρέχοντα γεγονότα καθοδηγούν και το περιεχόμενο. Οι εκδότες κεφαλαιοποιούν τις τάσεις -είτε μιλάμε για την ποπ κουλτούρα είτε για την τεχνολογική βιομηχανία- ώστε να δημιουργήσουν προϊόντα που θα εξάψουν το ενδιαφέρον των αναγνωστών τους. Με άλλα λόγια, δώσε στον κόσμο κάτι για να μοιραστεί ως απάντηση σε κάτι που θέλουν να συζητήσουν στον τοίχο τους. Από την άλλη, το διαχρονικό περιεχόμενο μπορεί να είναι εξίσου ισχυρό.

Ποια είναι η σημασία των κουίζ στον ψηφιακό κόσμο;

Η εξάρτηση από τα κουίζ και η συνολική τους δημοτικότητα, επισημαίνει την τάση των εκδοτών να χρησιμοποιούν διαδραστικές μορφές ενημέρωσης ώστε να προσελκύσουν περισσότερο κοινό και να τους κάνουν να επιστρέφουν συνεχώς για περισσότερο. Όπως έχει πει ο CEO της Disney, Bob Iger, «Οι καταναλωτές έχουν χάσει την υπομονή τους». Ένας τρόπος για να ανταποκριθείς (ως εκδότης) σε αυτές τις σύντομες εκτάσεις προσοχής είναι να τους παρέχεις οπτικούς δείκτες ενδιάμεσα στο άρθρο, που θα χωρίζουν το κείμενο.

Μια άλλη πλευρά των κουίζ είναι ο όγκος πληροφοριών που συγκεντρώνεται και μοιράζεται με τους εκδότες. Ένας εκδότης μπορεί να παρακολουθήσει την απόδοση και να τη βελτιώσει σε πραγματικό χρόνο ώστε να βελτιώσει τα ποσοστά ολοκλήρωσης και να αυξήσει το χρόνο παραμονής στο site και το ποσοστό μοιράσματος του προϊόντος. Επίσης, ένας εκδότης μπορεί να μάθει τις συνήθειες των χρηστών του τα πολιτικά τους φρονήματα, όσα τους ενδιαφέρουν, τις μελλοντικές τους προθέσεις και ούτω καθεξής. Βάσει αυτής της γνώσης μπορούν να βελτιώσουν το περιεχόμενό τους και τη διανομή των διαφημίσεων καθώς και να διερευνήσουν τις δυνατότητες ανάπτυξης της επιχείρησής τους, τις πρωτοβουλίες στο μάρκετινγκ και ούτε καθεξής. Η Δέσμευση και τα Δεδομένα είναι οι βασικές αξίες που παρέχουμε στους συνεργάτες μας και επιζητούμε συνεχώς περισσότερες.

Κατά τη γνώμη σας, πώς πρέπει να εξελιχθούν τα κουίζ ώστε να παραμείνουν ελκυστικά και ενδιαφέροντα;

Το Playbuzz είναι μια πλατφόρμα που υποστηρίζει 12 διαφορετικούς μορφότυπους και αναμένονται περισσότεροι στο άμεσο μέλλον. Έχουμε δεσμευτεί για συνεχή καινοτομία και αυτό μπορεί να επιτευχθεί τόσο με τη δημιουργία νέων μορφών όσο και επεκτείνοντας τα όρια των ήδη υπαρχόντων. Χρησιμοποιώντας κουίζ σε πιο απρόσμενους τομείς, όπως τα οικονομικά ή η εκπαίδευση, είναι ένας τρόπος για να πας τις υπάρχοντες μορφές ένα βήμα παρακάτω.