Έρευνα αποδεικνύει για πρώτη φορά ότι ο αλτρουισμός έχει γενετικό υπόβαθρο

Nurse giving man juice after giving blood
Jupiterimages via Getty Images
Nurse giving man juice after giving blood

Για πρώτη φορά έρευνα συνδέει τα γονίδια με τις καλές πράξεις. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκη, ανακάλυψαν πως ο αλτρουισμός, όπως και άλλοι παράγοντες που σχετίζονται με την διαχείριση των χρημάτων και την εμπιστοσύνη, επηρεάζονται άμεσα από το DNA μας.

Οι ερευνητές μελέτησαν τις περιπτώσεις 1.197 μονοζυγωτικών και ετεροζυγωτικών διδύμων, δίνοντας βάση κυρίως στο ποιοι βοηθάνε περισσότερο τους άλλους μέσω εθελοντικών δράσεων. Όλοι οι δίδυμοι είχαν μεγαλώσει στο ίδιο οικογενειακό περιβάλλον και είχαν ανατραφεί με τις ίδιες αρχές. Αυτό που ανακαλύφθηκε είναι ότι το γενετικό υπόβαθρο του κάθε ατόμου ξεχωριστά επηρεάζει κατά 33% την επιθυμία κάποιου να γίνει εθελοντής. Μάλιστα, τα γονίδια επηρεάζουν κατά 28% κάποιον στο να συνεισφέρει σε κάποια φιλανθρωπία. Όσον αφορά την συμμετοχή στα κοινά, τα γονίδια διαδραματίζουν σημαντικότερο ρόλο, επηρεάζοντας Φυσικά, σε καμιά περίπτωση δεν υποβαθμίζεται ο παράγοντας της ανατροφής και των ερεθισμάτων που δέχεται κανείς από το περιβάλλον του.

«Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι οι παράγοντες (που κάνουν κάποιο αλτρουιστή) δεν είναι μόνο κοινωνικοί, αλλά έχουν σαν βάση τα γονίδια και την προσωπικότητα κάποιου», εξηγεί ο ερευνητής Christopher Dawes από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης.