Μέσα στον Ιούλιο οι δεσμευτικές προσφορές για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Μέσα στον Ιούλιο οι δεσμευτικές προσφορές για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Sooc

Μέσα στον Ιούλιο αναμένεται να κατατεθούν, μετά από τρίμηνη παράταση, οι δεσμευτικές προσφορές στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την πώληση πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ).

Μεταξύ των οκτώ επιχειρηματικών σχημάτων, που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την εταιρεία στην προηγούμενη φάση του διαγωνισμού, τουλάχιστον τέσσερα φαίνεται ότι το διατηρούν, καθώς ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του ΤΑΙΠΕΔ για επικαιροποίησή του, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Δημήτρης Μακρής, στη διάρκεια εκδήλωσης παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων της εισηγμένης σε επενδυτές.

Την ίδια στιγμή, συνεχίζονται οι συζητήσεις για την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης ανάμεσα στο ελληνικό δημόσιο και τον ΟΛΘ (απαραίτητη για να προχωρήσει η διαδικασία της πώλησης), χωρίς προς το παρόν να έχουν ληφθεί αποφάσεις.

Επίσης, εντός του Απριλίου αναμένεται η τελική έγκριση του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ για το master plan της εταιρείας, ώστε ακολούθως να υποβληθεί στο αρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με στόχο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης «να ανέβει κατηγορία» (φτάνοντας στη μεσαία κατηγορία των ευρωπαϊκών λιμανιών, κάτι που απαιτεί επέκταση της 6ης προβλήτας και του συμβατικού λιμένος).

Εν αναμονή των εξελίξεων, η ΟΛΘ ΑΕ, η διοίκηση της οποίας θα προτείνει τη διανομή μερίσματος 0,58 ευρώ/μετοχή στους μετόχους, υλοποιεί για φέτος αναπτυξιακό πρόγραμμα ύψους άνω των 15 εκατ. ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- τη δημιουργία νέας υπηρεσίας υποδοχής εγχωρίων containers προς εξαγωγή, κάτι που θα απαιτήσει την πρόσληψη 78 μόνιμων υπαλλήλων μέσω ΑΣΕΠ (μέχρι σήμερα, λόγω έλλειψης προσωπικού, το λιμάνι αδυνατεί ν΄ ανταποκριθεί στην τεχνολογική και λειτουργική απαίτηση για την παραμονή των κοντέινερς στο ΣΕΜΠΟ επί τουλάχιστον 24 ώρες πριν την εξαγωγή τους, με αποτέλεσμα τα εμπορευματοκιβώτια να βρίσκονται διασπαρμένα σε ιδιωτικές μάντρες κοντά στο λιμάνι).

Η δημιουργία της νέας υπηρεσίας, που θα επιτρέψει στο λιμάνι να εξυπηρετεί περίπου 100.000 κινήσεις εμπορευματοκιβωτίων, θα απαιτήσει επένδυση 2 εκατ. ευρώ αλλά εκτιμάται ότι άμεσα «θα βγάλει τα λεφτά της» με το παραπάνω, καθώς θα αποφέρει στην ΟΛΘ πρόσθετο τζίρο 4 εκατ. ευρώ και κέρδη περίπου 1 εκατ. ευρώ ετησίως.

Στο μεταξύ, παρουσιάζοντας τα οικονομικά στοιχεία της ΟΛΘ ΑΕ στους επενδυτές, ο κ.Μακρής σημείωσε ότι η εταιρεία παρουσίασε πέρυσι τα δεύτερα υψηλότερα κέρδη προ φόρων από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο το 2001. Παρότι τα μεγέθη της μειώθηκαν σε σχέση με το 2014, οι δείκτες κερδοφορίας παρέμειναν υψηλοί. Ενδεικτικό είναι ότι το 2015 παρουσίασε εντυπωσιακή λειτουργική κερδοφορία (ΕΒΙΤDA) ίση με το 52,79% του τζίρου της.

Σύμφωνα με τον κ.Μακρή, η μείωση του κύκλου εργασιών το 2015, στα 50,8 εκατ. έναντι 54,8 εκατ. το 2014, οφείλεται κυρίως στη μειωμένη διακίνηση του συμβατικού φορτίου και ιδίως των μεταλλευμάτων (ιδίως νικελίου). Δυσμενώς επέδρασε και το λουκέτο σε μεγάλη χαλυβουργική εταιρεία- πελάτη του λιμανιού. «Δεν χάσαμε φορτία που πήγαν σε άλλα λιμάνια. Η πτώση του τζίρου ήταν αποτέλεσμα της μείωσης στον οικονομικό κύκλο της αγοράς μεταλλευμάτων, που γνωρίζει την πιο βαθιά κάμψη πολλών ετών και που πιθανώς θα σταθεροποιηθεί εντός του 2016» σημείωσε ο κ.Μακρής, ενώ πρόσθεσε ότι πέρυσι καταγράφηκε αύξηση στη διακίνηση transit containers με τις χώρες Βουλγαρία και πΓΔΜ.

Ερωτηθείς σχετικά με το αίτημα του δήμου Θεσσαλονίκης για εξαίρεση της πρώτης προβλήτας από τους χώρους που θα παραχωρηθούν σε ιδιώτη, ο κ.Μακρής επισήμανε ότι «το ζήτημα που θέτει ο δήμος θα έπρεπε να συζητηθεί με όσους έχουν τη δυνατότητα να μεταβάλλουν την περιουσιακή κατάσταση του λιμανιού, δηλαδή με την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ».

(με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Δημοφιλή