ΤΟ BLOG
18/11/2018 10:22 EET | Updated 18/11/2018 10:22 EET

Λίγα λόγια για την Utthita Hasta Padangusthasana

Konstantinos Kostouros
Konstantinos Kostouros

 

Η Utthita Hasta Padangusthasana μας δείχνει πόσο συνδεδεμένοι είμαστε με την άνεση και την ηρεμία που υπάρχει πάντα μέσα μας, ιδίως όταν δουλεύουμε με τη δύναμη του κορμού μας, την ευλυγισία της περιφέρειάς μας και το άνοιγμα της καρδιάς μας. Όταν έχουμε επίγνωση όλων αυτών των λειτουργιών, μπορούμε να νιώσουμε σταθερότητα και έκταση, συναισθήματα που πηγάζουν από το κέντρο της ισορροπίας. Εντυπωσιακό; Μα και η εμπειρία αυτής της άσανας, όταν γίνεται ολοκληρωμένα, είναι εντυπωσιακή. Μπορεί, στην αρχή της πρακτικής μας να νιώθουμε αδύναμοι και ανισσόροποι. Όμως, σύντομα, και μέσα από μια αφοσιωμένη πρακτική, θα βρούμε τις ρίζες μας, τη δύναμή μας και θα μπορέσουμε να ανοίξουμε περισσότερο απ’ ότι ποτέ φανταζόμασταν.

Ξεκινώντας με την πρακτική της Supta Hasta Padangusthasana, αρχίζουμε να υποψιαζόμαστε τη μηχανική της θέσης στο μυαλό και στο σώμα μας. Όταν ξεκινάμε να εξασκήσουμε την άσανα στο πάτωμα – με τη βαρύτητα να δουλεύει προς όφελός μας – μπορούμε να εκτείνουμε τους τένοντες και να δουλέψουμε την ευλυγισία των ισχίων μας πιο εύκολα. Σε αυτή τη θέση αρχίζουμε να νιώθουμε τη γείωση του μηριαίου οστού μέσα στην άρθρωση του γοφού και τη δύναμη που χρειάζεται το τεντωμένο πόδι για να διατηρήσει τη σταθερότητα της θέσης.

Ερχόμενοι τώρα στην όρθια θέση, το πιο συχνό εμπόδιο σε όλες τις παραλλαγές της Hasta Padangusthasana είναι οι δύσκαμπτοι τένοντες. Προκειμένου να τεντώσουμε το πόδι, εκτείνουμε έντονα τους τένοντες στο πίσω μέρος του ποδιού. Αυτό μπορεί να γίνει πιο εύκολο αν χρησιμοποιήσουμε ζώνη. Όταν, όμως, προσπαθούμε να πιάσουμε το μεγάλο δάχτυλο του ποδιού (όπως υπονοεί το όνομα της άσανα), τότε εμπλέκονται και οι μύες του πήχυ και του ώμου. Στην προσπάθεια να ισορροπήσουμε στην Utthita Hasta Padangusthasana, συχνά δημιουργούμε ανισορροπία στους γοφούς, προκειμένου να αντισταθμίσουμε την αδυναμία του προσαγωγού του τεντωμένου ποδιού. Έτσι δημιουργείται μια εσφαλμένη αίσθηση κεντραρίσματος.

Konstantinos Kostouros
Konstantinos Kostouros

Η Utthita Hasta Padangusthasana μας προτρέπει να ψάξουμε βαθιά, να ριζώσουμε τον κορμό μας, το κέντρο μας, να βρούμε ισορροπία αντί να χρησιμοποιήσουμε τις συνηθισμένες μας τεχνικές, προκειμένου να ξεγελάσουμε τον εαυτό μας, σκεπτόμενοι ότι έχουμε τη λύση για όλα. Όσο βαθύτερα ριζώνουμε τα μηριαία οστά στην άρθρωση του γοφού, τόσο περισσότερο ζητάμε από το τεντωμένο πόδι, από τη σπονδυλική στήλη, από τη λεκάνη και από τον πυρήνα μας να μας στηρίξουν.

Και όσο περισσότερο στοχεύουμε στην ολοκληρωμένη άσανα, δεν αποκλείεται να συναντήσουμε διάφορες ανακαλύψεις σχετικά με τις αδυναμίες μας. Έχουμε, όμως, την ευκαιρία να αποκτήσουμε περισσότερη δύναμη, εφόσον δουλέψουμε με αυτά που μας αποκαλύπτονται. Άλλωστε αυτό είναι και το νόημα των άσανας, να «καθόμαστε» με αυτό που έρχεται στην επιφάνεια, ακόμα κι αν δεν είναι κομμάτι του εαυτού μας για το οποίο είμαστε περήφανοι.

Όταν βασιζόμαστε στις συνήθεις στρατηγικές μας για να κινηθούμε στην καθημερινότητά μας, θυσιάζουμε την αληθινή σύνδεση με το κέντρο μας για μια φαινομενική έκφραση ισορροπίας. Η Utthita Hasta Padangusthasana είναι μια ευκαιρία να τιμήσουμε το αυθεντικό εσωτερικό κέντρο μας, να επιλέξουμε να μην χρησιμοποιήσουμε τους επιφανειακούς ή λανθασμένους μηχανισμούς αντιμετώπισης και αντίθετα, να καλλιεργήσουμε εκείνες τις βαθύτερες εσωτερικές ιδιότητες που μπορούν να μας οδηγήσουν στην αυθεντική ισορροπία και δύναμη.

(Για κάθε πληροφορία, ερώτηση ή διευκρίνιση μπορείτε να επικοινωνείτε με τη Μαρία Χρυσοχεράκη στο maria@pureyoga.gr)