ΔΙΕΘΝΕΣ
06/12/2018 16:02 EET | Updated 06/12/2018 16:55 EET

Λουξεμβούργο: η πρώτη χώρα στον κόσμο με δωρεάν δημόσιες μεταφορές

Η κυβέρνηση δίνει προτεραιότητα στο περιβάλλον και βάζει τέλος στο μποτιλιάρισμα

The Guardian

Το Λουξεμβούργο γίνεται άμεσα η πρώτη χώρα του κόσμου όπου η μετακίνηση με όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα είναι δωρεάν.

Τα εισιτήρια των τρένων, των τραμ και των λεωφορείων θα πάψουν να ισχύουν, σύμφωνα με το σχέδιο της επανεκλεγμένης κυβέρνησης συνασπισμού υπό την ηγεσία του Χαβιέ Μπέτελ, ο οποίος ορκίστηκε πρωθυπουργός την Τετάρτη, υπηρετώντας τη δεύτερη θητεία του.

Το Δημοκρατικό κόμμα του Μπέτελ. που θα σχηματίσει κυβέρνηση με το αριστερό Σοσιαλιστικό Εργατικό Κόμμα και τους Πράσινους, είχε υποσχεθεί να δώσει προτεραιότητα στο περιβάλλον κατά τη διάρκεια της πρόσφατης προεκλογικής εκστρατείας.

Εκτός από τη δέσμευση για τις δωρεάν δημόσιες μεταφορές, η νέα κυβέρνηση εξετάζει επίσης τη νομιμοποίηση της κάνναβης και την εισαγωγή δύο νέων εθνικών γιορτών,όπως αναφέρει ο Guardian.

Η πόλη του Λουξεμβούργου, η πρωτεύουσα του Δουκάτου, υποφέρει ιδιαίτερα από κυκλοφοριακή συμφόρηση. Έχει περίπου 110.000 κατοίκους, αλλά άλλα 400.000 μετακινούνται στην πόλη καθημερινά για να εργαστούν. Μια μελέτη μάλιστα, έδειξε ότι το 2016 οι οδηγοί έμειναν κολλημένοι στην κίνηση της πόλης για 33 ώρες, κατά μέσο όρο.

Ενώ η χώρα έχει συνολικά 600.000 κατοίκους, περίπου 200.000 άνθρωποι που ζουν στη Γαλλία, το Βέλγιο και τη Γερμανία διασχίζουν τα σύνορα κάθε μέρα για να εργαστούν στο Λουξεμβούργο.

Το Λουξεμβούργο έχει να επιδείξει μια προοδευτική στάση απέναντι στις μεταφορές. Αυτό το καλοκαίρι η κυβέρνηση προσέφερε δωρεάν μετακίνηση στα δημόσια μέσα, για όλους τους νέους κάτω των 20 ετών. Οι επιβάτες πληρώνουν  2 ευρώ για μέχρι δύο ώρες ταξιδιού, οι οποίες σε μια χώρα μόλις 2.590 τετραγωνικών χιλιομέτρων, καλύπτουν σχεδόν όλες τις διαδρομές.

Από τις αρχές του 2020 όλα τα εισιτήρια θα καταργηθούν.
Ωστόσο, η πολιτική που θα εφαρμοστεί δεν έχει ακόμη εξεταστεί πλήρως. Για παράδειγμα, δεν έχει αποφασιστεί ακόμα τι θα γίνει με τις θέσεις και τις καμπίνες πρώτης και δεύτερης θέσης στα τρένα.

 

Με πληροφορίες από Guardian