Μάχη δισεκατομμυρίων στην Κίνα για το μονοπώλιο του καφέ

Οι εταιρείες κολοσσοί που κονταροχτυπιούνται.
FRED DUFOUR via Getty Images

Η μάχη για την κουλτούρα του καφέ στην Κίνα βρίσκεται στο αποκορύφωμα - και οι αντιμαχόμενες «φατρίες» επιτίθενται στην αγορά με πολύ διαφορετικούς τρόπους.

Η Starbucks Corp. μπορεί να θεωρεί την Κίνα ως το «δεύτερο σπίτι της στην αγορά», αλλά μαζί με την όρεξη του έθνους για καπουτσίνο, αυξάνεται και η δραστηριότητα της εγχώριας εταιρείας Luckin Coffee Inc. Υπάρχουν εκτιμήσεις ότι είναι ικανή να σπάσει το μονοπώλιο του αμερικανικού κολοσσού. Με περισσότερα από 2,2 δισεκατομμύρια δολάρια, η Luckin ξεκινάει τις εμπορικές συναλλαγές στις ΗΠΑ αυτή την εβδομάδα και έχει ως στόχο να κατασκευάσει το μεγαλύτερο δίκτυο καταστημάτων της Κίνας πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους.

Παρά την εκρηκτική της ετήσια ανάπτυξη, όμως, η Luckin εξακολουθεί να είναι νάνος μπροστά στα Starbucks, που άνοιξαν το πρώτο τους κατάστημα στο Πεκίνο πριν από 20 χρόνια. Τα έσοδα της κινεζικής εταιρείας αυξήθηκαν στα 71,3 εκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο που έληξε τον Μάρτιο. Αλλά πάλεψε σκληρά για αυτά τα κέρδη και στηρίχθηκε σε μεγάλο βαθμό στις εκπτώσεις για να προσελκύσει τους πελάτες, γεγονός που συνέβαλε σε μια καθαρή απώλεια 85,3 εκατομμυρίων δολαρίων κατά την ίδια περίοδο. Τα λειτουργικά έξοδα πέρυσι, όμως ήταν περισσότερα από τις πωλήσεις.

Η εταιρεία σχεδιάζει να ανοίξει άλλα 2.500 καταστήματα φέτος, ξεπερνώντας την Starbucks. Αλλά οι αριθμοί δεν λένε όλη την ιστορία: η Luckin επικεντρώνεται σε μικρές καφετέριες και σημεία διανομής - ενώ οι δεύτεροι έχουν καταστήματα που μαζεύουν πολύ περισσότερο κόσμο για να απολαύσουν το αγαπημένο τους ρόφημα. Και η Starbucks στοχεύει επίσης στο άνοιγμα νέων καταστημάτων, με στόχο 6000 κινεζικά καταστήματα μέχρι το 2023.

Ενώ η Starbucks μπορεί να αξιοποιήσει τη φήμη της για καφέ premium, ο Luckin δίνει έμφαση στην άνεση και την οικονομική άνεση των πολιτών. Προβλέπεται μεγαλύτερη κόντρα τα επόμενα τρίμηνα του τρέχοντος έτους.

Πηγή: Bloomberg

Δημοφιλή