CULTURE
25/05/2019 12:02 EEST | Updated 03/06/2019 14:33 EEST

Μάικλ Τιέρνεϊ: Είναι απαραίτητο για τις δημιουργικές βιομηχανίες, να διατηρούν τη δουλειά τους «φρέσκια»

Ο βραβευμένος σχεδιαστής και animator μιλά για τον ψηφιακό σχεδιασμό κίνησης (motion design) και τα ταξίδια σε όλο τον κόσμο.

Travel Go Explore Instagram

«Ο ψηφιακός σχεδιασμός κίνησης είναι ένα σύνθετο πεδίο με συνεχή ανάπτυξη νέων ιδεών, εργαλείων και στυλ, κάτι που σε υποχρεώνει να συνεχίζεις να μαθαίνεις κάθε μέρα για να μπορείς να δημιουργείς εντυπωσιακά και επίκαιρα πρότζεκτ», λέει στη HuffPostGreece ο Μάικλ Τιέρνεϊ, βραβευμένος σχεδιαστής και animator με ειδίκευση στον ψηφιακό σχεδιασμό κίνησης (motion design).  

Καθώς οι ψηφιακές τεχνολογίες συνεχίζουν να δημιουργούν καινοτομίες στον κόσμο του γραφικού σχεδιασμού, ο σχεδιασμός κίνησης εξελίσσεται σε ολοένα μια από τις πιο σημαντικές ικανότητα. Πρόκειται για μια ειδικότητα που εφαρμόζει τις αρχές της γραφιστικής στην παραγωγή ταινιών και βίντεο μέσω της χρήσης animation και οπτικών εφέ. Παραδείγματα περιλαμβάνουν ταινίες, βίντεο, κινούμενο κείμενο και εφαρμογές animation, βασισμένες στο  διαδίκτυο.

Ο σχεδιασμός κίνησης εξελίχθηκε ως άμεσο αποτέλεσμα της ανάπτυξης της τεχνολογίας και μαζί με αυτόν, έρχεται το εργαλείο του χρόνου που προσθέτει μια εντελώς νέα διάσταση στα γραφικά. 

Σήμερα, οι σχεδιαστές διαθέτουν μια πληθώρα ψηφιακών εργαλείων για τη δημιουργία γραφικών κίνησης. Ένα από τα κορυφαία προγράμματα που χρησιμοποιούν οι σχεδιαστές γραφικών κινήσεων είναι το Adobe After Effects, το οποίο επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν και να τροποποιούν γραφικά με την πάροδο του χρόνου. 

Ο Τιέρνεϊ μετρά 10 χρόνια στη βιομηχανία και έχει εργαστεί με μεγάλες φίρμες όπως η Nike, η Sony καθώς και νεοφυείς επιχειρήσεις και κοινωνικές επιχειρήσεις. Το 2017, αποφάσισε να αλλάξει την καθημερινότητά του και να ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο, με ένα backpack στον ώμο. Στόχος του είναι να βοηθήσει τους ανθρώπους γύρω του να αξιολογήσουν τον τρόπο που περνούν το χρόνο τους και να ζήσουν με σκοπό.

Ο σχεδιαστής, ο οποίος θα βρίσκεται το Σάββατο 1 Ιουνίου στη σκηνή του TEDxAthens, μιλά για τον ψηφιακό σχεδιασμό κινούμενων εικόνων, τα κινούμενα σχέδια, τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και τα ταξίδια του.

Εργάζεστε στη βιομηχανία σχεδίου (design industry) εδώ και πολλά χρόνια. Τι σας ώθησε να ασχοληθείτε με τον ψηφιακό σχεδιασμό κινούμενων εικόνων και ποια είναι τα εργαλεία που χρησιμοποιείτε;

Στο σχολείο δεν ήμουν πολύ καλός μαθητής και για αυτό αποφάσισα να ακολουθήσω κάτι στο οποίο είχα τον καλύτερο βαθμό, δηλαδή  την Τέχνη. Ολοκληρώνοντας το πανεπιστήμιο, ο σύμβουλος στις σπουδές μου,  μου έφερε το γιο του να μου μιλήσει για τη δουλειά του. Ήταν σχεδιαστής εικόνων σε κίνηση. Αυτό «άναψε» μια σπίθα μέσα μου. Για πρώτη φορά στη ζωή μου, ένιωσα πραγματικό πάθος για κάτι. Το γεγονός ότι ενθουσιάστηκα βέβαια δεν σημαίνει ότι όλα ήταν εύκολα και ρόδινα στην πορεία. Ο ψηφιακός σχεδιασμός κίνησης είναι ένα σύνθετο πεδίο με συνεχή ανάπτυξη νέων ιδεών, εργαλείων και στυλ, κάτι που σε υποχρεώνει να συνεχίζεις να μαθαίνεις κάθε μέρα για να μπορείς να δημιουργείς εντυπωσιακά και επίκαιρα πρότζεκτ. Όμως, προσωπικά αποδίδω εξαιρετικά σε διαδικασίες συνεχούς μάθησης. Τα κύρια εργαλεία που χρησιμοποιώ είναι το Cinema 4D και τα After Effects.

Εστιάζετε κυρίως στα κινούμενα σχέδια. Τι είναι αυτό που σας αρέσει περισσότερο όταν δημιουργείτε ένα έργο και γιατί αυτού του είδους τα έργα είναι τόσο δημοφιλή στις εταιρείες;

Μου αρέσει να είμαι σε θέση να δημιουργώ εντυπωσιακά και ταυτόχρονα εύληπτα οπτικά εφέ, και να πειραματίζομαι με την αδράνεια του αντικειμένου ενώ κατευθύνω τα μάτια του θεατή κατά μήκος της οθόνης. Πιστεύω ότι η δημοφιλία αυτής της βιομηχανίας είναι τόσο υψηλή επειδή βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο. Υπάρχουν τόσες πολλές δυνατότητες με τα προγράμματα και εξελίσσονται συνέχεια με ρυθμό που δύσκολα μπορούμε να ακολουθήσουμε.

Ποιες ήταν οι σημαντικότερες επιρροές σας και πώς σας βοήθησαν να γίνετε ο καλλιτέχνης που είστε σήμερα;

Μου αρέσει να επωφελούμαι από επιρροές που προέρχονται από διαφορετικές πηγές. Από σχεδιαστές μόδας όπως η Stine Goya ή σχεδιαστές γραφικών όπως ο Shepard Fairey.

Επίσης, καθώς ταξιδεύω, αντιλαμβάνομαι ότι έμπνευση δεν αντλώ μόνο από τους σχεδιαστές, αλλά μερικές φορές και από τις τοιχογραφίες, την παλέτα χρωμάτων της βιτρίνας ενός μαγαζιού ή ίσως τη φασαρία στην κίνηση μιας πολυσύχναστης αγοράς στο κέντρο της πόλης. Πιστεύω ότι είναι απαραίτητο για τις δημιουργικές βιομηχανίες, να διατηρούν τη δουλειά τους «φρέσκια».

Ποια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης προτιμάτε όταν θέλετε να παρουσιάσετε το έργο σας και γιατί;

Δεν νομίζω ότι υπάρχει μια μόνο πλατφόρμα που είναι πιο σημαντική από άλλες. Όλες εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς και απευθύνονται σε διαφορετικά κοινά και αυτός είναι ο λόγος που υπάρχουν τελικά. Έχω ένα κανάλι στο YouTube, όπου παρουσιάζω σύντομα και εύκολα μαθήματα. Είναι μια εξαιρετική πλατφόρμα για να κερδίσεις την προσοχή των ανθρώπων και πιθανώς να εμπνεύσεις την επόμενη γενιά των σχεδιαστών. Θεωρώ το LinkedIn ως μια πολύ καλή πλατφόρμα για να συνδεθείς με νέους πελάτες καθώς και εταιρείες που βρίσκονται στα πρώτα βήματα και πειραματίζονται με κινούμενα σχέδια για την προβολή των επιχειρήσεών τους.

Ταξιδεύετε ανά τον κόσμο και υιοθετείτε στοιχεία από διάφορους πολιτισμούς. Ποιο από τα ταξίδια πιστεύετε ότι ενέπνευσε περισσότερο το έργο σας;

Ταξιδεύω σε πολλές χώρες, οπότε μου είναι δύσκολο να επιλέξω ένα μόνο στυλ που αποτέλεσε έμπνευση. Αποφάσισα να ακολουθήσω μια μινιμαλιστική προσέγγιση, μια συγχώνευση αυτών των στυλ, που θα μπορούσε όμως να ξεπεράσει τη διαφορετικότητα στις γλώσσες και που θα ήταν εύκολα αντιληπτό ανεξάρτητα από την ηλικία ή το υπόβαθρο ενός ατόμου. Μετά την επίσκεψή μου στην Κρήτη τον περασμένο Απρίλιο, έμαθα πολλά για την ισορροπία μεταξύ εργασίας και ζωής, έτσι τώρα προχωρώ με σταθερό και λογικό ρυθμό.

Ο κόσμος της εικονικής πραγματικότητας είναι μια συναρπαστική εξέλιξη του τρόπου με τον οποίο συνδυάζουμε γραφικά και οπτικά

Ποια είναι μερικά από τα μελλοντικά μίντια με τα οποία θα ενδιαφερόσασταν να εργαστείτε στο μέλλον;

Εισερχόμαστε σε ένα νέο κόσμο όπου, πριν αγοράσουμε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, θέλουμε να το βιώσουμε με πιο απτό τρόπο. Νομίζω ότι ο κόσμος της εικονικής πραγματικότητας είναι μια συναρπαστική εξέλιξη του τρόπου με τον οποίο συνδυάζουμε γραφικά και οπτικά, αλλά κάποιοι θα μπορούσαν να πουν ότι προσπαθώ να κινηθώ προς την αντίθετη σχεδόν κατεύθυνση.

Σταματώ να εργάζομαι όταν έχω κερδίσει  25 χιλ. £ το χρόνο, πράγμα που μου επιτρέπει να αφιερώνω χρόνο σε προσωπικά και επαγγελματικά πρότζεκτ. Στον ελεύθερο χρόνο μου φέτος, θέλω να αρχίσω να σχεδιάζω περισσότερο απτά προϊόντα  για να συμπληρώσω το έργο μου στα γραφικά και τα κινούμενα σχέδια. Αυτό το χρονικό διάστημα, κατασκευάζω το πρώτο μου σπίτι από κοντέινερ μεταφορών και πιθανόν να προχωρήσω με τα υλικά αυτά στην κατασκευή μιας ολόκληρης κοινότητας.

Πληροφορίες

TEDxAthens

Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Λεωφ. Ανδρέα Συγγρού 364, Καλλιθέα 176 74

Σάββατο, 1 Ιουνίου

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφτείτε τη σελίδα

 

Με πληροφορίες από το SEGD