#Μένουμε σπίτι και διαχείριση χρόνου

Απλά tips. Είναι ευκαιρία να κάνουμε πράγματα που δεν μπορούσαμε υπό διαφορετικές συνθήκες.
Mother with child coping with huge amount of tasks
Axusha via Getty Images
Mother with child coping with huge amount of tasks

Ως career & executive coach, υποστηρίζω τους ανθρώπους να έχουν υψηλότερη απόδοση - high performance - να αξιοποιούν το χρόνο, τα μέσα που διαθέτουν και τις δεξιότητές τους με βέλτιστο τρόπο. Στο πλαίσιο αυτό μοιράζομαι μαζί σας χρήσιμες πρακτικές για την οργάνωση της καθημερινότητας στα νέα δεδομένα. Οι τεχνικές αυτές βοηθούν να αξιοποιήσουμε το χρόνο που διαθέτουμε, μας κρατούν σε «φόρμα» και μας βοηθούν να προετοιμαστούμε για την επιστροφή στην «κανονικότητα».

Ένα από τα θέματα που έχει προκύψει με την παραμονή μας στο σπίτι είναι η διαχείριση του χρόνου η οποία αποκτά ένα διαφορετικό νόημα καθώς ξαφνικά βρεθήκαμε με περισσότερο ελεύθερο χρόνο στη διάθεσή μας. Είναι σημαντικό να μην φτάσουμε στο άλλο άκρο - αυτό της αδράνειας – ή του καναπέ με τις ατελείωτες ώρες στην τηλεόραση ή τα social media. Είναι ευκαιρία να κάνουμε πράγματα που δεν μπορούσαμε υπό διαφορετικές συνθήκες. Γιατί «δεν είχαμε χρόνο», κλασσική δικαιολογία για αναβλητικότητα.

Τώρα που έχουμε χρόνο και θέλουμε να κυλήσει προς όφελός μας, ξεκινήστε την ημέρα σας έχοντας ένα πολύ συγκεκριμένο πρόγραμμα. Πώς θα σχεδιάζατε το καθημερινό πρόγραμμά σας για την εργασία και τις υπόλοιπες υποχρεώσεις; Το ίδιο κάνουμε και τώρα που ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ.

Οργανώστε την ημέρα σας θέτοντας το στόχο της ημέρας και χρησιμοποιήστε για τον προγραμματισμό της ημέρας τα μέσα που διαθέτετε, ηλεκτρονικά και μη. Μπορείτε να δεσμεύσετε συγκεκριμένο χρόνο για το καθετί με το οποίο θέλετε να ασχοληθείτε σημειώνοντας παράλληλα και την εκτίμηση του χρόνου που θα απαιτήσει η κάθε ενέργεια. Καταγράψτε αναλυτικά τι ακριβώς χρειάζεται να κάνετε, με ποιους ανθρώπους θα επικοινωνήσετε για να προχωρήσουν τα σχέδιά σας και τι πρέπει οπωσδήποτε να έχετε ολοκληρώσει μέσα στην ημέρα.

Φυσικά και μπορείτε μέσα στο πρόγραμμα να κρατήσετε χρόνο που θα είναι ελεύθερος για να κάνετε ότι εσείς θέλετε - ακόμα και τίποτα - αρκεί να μην παραμείνετε στο τίποτα για ολόκληρη την ημέρα. Στο τέλος κάθε ημέρας, κάντε έναν απολογισμό και σχεδιάστε την επόμενη, αναγνωρίζοντας τι πήγε καλά και τι πρέπει να αναθεωρήσετε.

Μπορούμε να αξιοποιήσουμε το χρόνο για να κάνουμε όσα δεν προλαβαίναμε να κάνουμε μέχρι τώρα.

Με τι θέλατε από καιρό να ασχοληθείτε και μονίμως το μεταθέτατε για το μέλλον;

Τι εκκρεμότητες σας παιδεύουν γιατί δεν καταφέρατε να τις ολοκληρώσετε;

Τι επιθυμούσατε να ξεκινήσετε αλλά δεν το κάνατε γιατί είχατε ένα μονίμως γεμάτο πρόγραμμα;

Τώρα είναι η ευκαιρία να εντάξετε όλα αυτά στην καθημερινότητά σας.

Ας δούμε ένα παράδειγμα. Η καθημερινή μας ρουτίνα δεν μας αφήνει να οργανωθούμε τόσο όσο μας είναι απαραίτητο. Έρευνες δείχνουν πως ο μέσος εργαζόμενος σπαταλά από 100 έως 150 ώρες το χρόνο για να αναζητήσει αρχεία, δεδομένα, εργαλεία και άλλες πληροφορίες για να μπορέσει να προχωρήσει την εργασία του. Εάν υπολογίσουμε τις ώρες αυτές σε ημέρες εργασίας, θα διαπιστώσουμε εύκολα πως χάνουμε σχεδόν έναν μήνα κάθε χρόνο σε μη παραγωγική εργασία.

Εάν αξιοποιήσουμε αυτή την περίοδο για να οργανώσουμε σε σκέψεις μας, τα σχέδιά μας, τα δεδομένα μας και ότι άλλο χρειάζεται να οργανώσουμε, θα κερδίσουμε πολύτιμο χρόνο και θα κάνουμε την εργασία μας πιο εύκολα και αποτελεσματικά όταν θα επανέλθουμε στους κανονικούς ρυθμούς.

Κάτι αντίστοιχο μπορεί να εφαρμοστεί και για την οργάνωση των χώρων του σπιτιού.

Μετατρέπουμε το «μειονέκτημα», σε πλεονέκτημα. ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ. Αξιοποιούμε το χρόνο μας, προετοιμαζόμαστε για την επόμενη μέρα.