Μήπως η συνεχής αναζήτησή για καινοτομία περιορίζει τη δημιουργικότητα;

Τι συμβαίνει όταν οι νέες ιδέες δεν έρχονται πια;
scyther5 via Getty Images

Κάνοντας αρκετές συνεδρίες με ανθρώπους που προέρχονται από τον χώρο του marketing, έχω παρατηρήσει ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο σκέψης, το οποίο ομολογώ με έχει προβληματίσει αρκετά. Οι άνθρωποι που έχουν αφιερώσει χρόνια σπουδών και ατελείωτες ώρες για την προώθηση νέων προϊόντων, υπηρεσιών κλπ, δείχνουν να αναζητούν συνεχώς μόνο καινοτόμα προϊόντα. Εμφανίζουν δε την τάση, να υποβιβάζουν νέα Project τα οποία δεν παρουσιάζουν καινοτόμα χαρακτηριστικά. Είναι μια τακτική που τη βλέπουμε συνήθως σε καταναλωτικά προϊόντα και υπηρεσίες, όμως το παρατηρούμε και στον χώρο του τουρισμού και του πολιτισμού. Καινοτόμες επιχειρήσεις, start-ups, καινοτόμες πολιτιστικές εκθέσεις και εκδηλώσεις κ.ο.κ.. Βιώνουμε μια ασταμάτητη αναζήτησή εντυπωσιασμού και διαφορετικότητας.

Καταλαβαίνω βέβαια τη λογική, σαφώς ένα νέο προϊόν, μια φρέσκια ιδέα μπορεί να προσελκύσει ευρύτερο κοινό, και ναι, καθετί νέο έρχεται με τον αέρα της ανανέωσης και της εξέλιξης. Με καμία διάθεση επίκρισης αλλά αντιθέτως με διάθεση επαγγελματικής αγάπης, αναρωτιέμαι μήπως εστιάζοντας μόνο στην καινοτομία περιορίζουμε τη δημιουργικότητα μας;

Τι συμβαίνει όταν οι νέες ιδέες δεν έρχονται πια. Μιλάω καθημερινά με ανθρώπους που εργάζονται σε μεγάλες εταιρείες και με ανθρώπους που ετοιμάζονται να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση. Συνήθως όταν ετοιμαζόμαστε να κάνουμε το δικό μας εγχείρημα, μπαίνουμε σε αυτή την εκπληκτικά δημιουργική φάση όπου το μυαλό μας λειτουργεί ασταμάτητα, ιδέες μικρές και μεγάλες έρχονται συνέχεια και ναι πραγματικά, όταν δημιουργείς τη δική σου επιχείρηση, ανεξάρτητα από το αντικείμενο, είναι από εκείνες τις μοναδικές στιγμές στη ζωή μας όπου ανακατεύονται περίεργα και ωραία μαζί, η αγωνία και το αίσθημα της ζωντάνιας και του σκοπού.

Όταν όμως η καινοτομία γίνεται αυτοσκοπός, πρέπει να είσαι έτοιμος να αποδεχτείς την αβεβαιότητα και την αποτυχία- καμιά φορά βέβαια, με έναν παράδοξο τρόπο το ρίσκο αυτό ανοίγει και την πόρτα της πραγματικής καινοτομίας.

Δεν γίνεται να είμαστε όλοι καινοτόμοι και αυτό είναι εντάξει. Μπορούμε να δημιουργήσουμε με απλές ιδέες, επιχειρήσεις και να τις αναπτύξουμε με καταπληκτικά αποτελέσματα και αποδόσεις. Πίσω από κάθε επιχείρηση μικρή ή μεγάλη, σημασία έχουν οι άνθρωποι της και πως αυτοί διαχειρίζονται την εξέλιξη και τη δημιουργικότητα. Το θέμα δηλαδή, δεν είναι το προϊόν ή ιδέα, είναι οι άνθρωποι που με την πρόθεση τους, την αφοσίωση και την αποφασιστικότητα τους μπορούν να πετύχουν σε οτιδήποτε κάνουν.

Την επόμενη φορά που θα έχεις μια ιδέα να μοιραστείς ή να δοκιμάσεις μην περιορίσεις τον εαυτό σου από τον φόβο ότι είναι κάτι συνηθισμένο. Αντίθετα δοκίμασε, εκφράσου, πειραματίσου και απομακρύνσου από την πεποίθηση ότι εάν δεν είναι καινοτόμο, δεν θα είναι και επιτυχημένο.

Η δημιουργική ζωή, είναι μια «πλούσια» ζωή, γεμάτη ενδιαφέρον που προσφέρει την αίσθηση του σκοπού και της ολοκλήρωσης. Δοκίμασέ την!

Μπορείτε να επικοινωνήσετε και να μάθετε για τα προγράμματα Business Coaching στο kalifos.com