Μέσα στον πίνακα του Ρέμπραντ «Μάθημα Ανατομίας» με το κινητό

Τα τρισδιάστατα ολογράμματα και ο νέος τρόπος να προσεγγίσουμε την τέχνη.
Rembrandt Harmensz. van Rijn via Getty Images

Πρόκειται για ένα από τα διασημότερα έργα στην ιστορία της Τέχνης καθώς και από τα πλέον χαρακτηριστικά του Ρέμπραντ φαν Ράιν (1606 - 1669).

Ο λόγος για «Το Μάθημα Ανατομίας του δρ Τουλπ» (1632), που βρίσκεται στο περιώνυμο Μουσείο Mauritshuis στη Χάγη, το οποίο διαθέτει μία από πιο σημαντικές συλλογές Ρέμπραντ -συνολικά 18 πίνακες- την οποία και παρουσιάζει στην έκθεση Rembrandt and the Mauritshuis έως τις 15 Σεπτεμβρίου 2019, στο πλαίσιο της επετείου των 350 ετών από τον θάνατο του κορυφαίου ζωγράφου.

Πλέον όμως, οι επισκέπτες του Μουσείου έχουν τη δυνατότητα μίας εμπειρίας διευρυμένης πραγματικότητας, μέσω μίας εφαρμογής στο smartphone, του app Rebrandt Reality, που δημιούργησε η ολλανδική εταιρεία ντιζάιν CapitolaVR.

Αυτό σημαίνει ότι, ο επισκέπτης εισέρχεται στο «σύμπαν» του πίνακα και, υπό μία έννοια, γίνεται μέρος του.

Ο (φιλότεχνος) χρήστης έχει τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης με εικονικά τρισδιάστατα αντικείμενα, τα οποία έχουν προκύψει από το σκανάρισμα της πραγματικής ανασύστασης του πίνακα, χρησιμοποιώντας συσκευές συμβατές με τις πλατφόρμες διευρυμένης πραγματικότητας ARKit της Apple ή ARCore της Google.

«Επιθυμία μας ήταν να δώσουμε στον κόσμο την ευκαιρία να περπατήσει, στην κυριολεξία, μέσα στο έργο τέχνης και να εξερευνήσει τον πίνακα και την ιστορία που αφηγείται, με καινοτόμα τεχνολογία» τόνισε ο Ντέβιντ Ρουμπουστέλι, επικεφαλής του τμήματος ψηφιακών εφαρμογών στην CapitolaVR.

«Αυτός είναι ένας καινούργιος τρόπος να βλέπεις τέχνη, ο οποίος εξακοντίζει στο μέλλον την εμπειρία να βλέπουμε τέχνη» υπογράμμισε, από την πλευρά της, η διευθύντρια του Μουσείου, Έμιλι Γκόρντεκερ.

Maurice ROUGEMONT via Getty Images

Η ελαιογραφία φιλοτεχνήθηκε σε φυσικό μέγεθος και αποτελεί ένα είδος ιστορικής καταγραφής των μαθημάτων ανατομίας που παραδόθηκαν τον Ιανουάριο του 1632 από τον καθηγητή ανατόμο Νικολάες Τουλπ.

Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά ομαδικά πορτρέτα, απεικονίζει τα πρόσωπα όχι το ένα δίπλα στο άλλο, αλλά γύρω από το υπό εξέταση πτώμα. Τόσο οι μύες όσο και οι τένοντες του χεριού, απεικονίζονται ρεαλιστικά και σύμφωνα με τις ανατομικές γνώσεις της εποχής. Είναι από τους πρώτους πίνακες που φέρουν την υπογραφή του Ρέμπραντ και όχι τα αρχικά RHL.

Δημοφιλή