Messenger - WhatsApp: Tέρμα το «τσάμπα» για τις επιχειρήσεις

Οι χρήστες μπορούν επίσης να διακόψουν τις ειδοποιήσεις που λαμβάνουν από εφαρμογές για έως και οκτώ ώρες
Iain Masterton via Getty Images

Η υπηρεσία Messenger Facebook WhatsApp θα αρχίσει να χρεώνει τις επιχειρήσεις για την αποστολή μηνυμάτων μάρκετινγκ και εξυπηρέτησης πελατών, ανακοίνωσε την Τετάρτη 1η Αυγούστου 2018, καθώς η ναυαρχίδα της εταιρείας κοινωνικής δικτύωσης αντιμετωπίζει την επιβράδυνση της χρήσης και της αύξησης των εσόδων της.

Τα μηνύματα θα χρεώνονται με σταθερό τιμολόγιο για κάθε μήνυμα που θα επιβεβαιώνεται ότι παραδόθηκε, που κυμαίνεται από 0,5 σεντς έως 9 σεντς ανά μήνυμα, ανάλογα με τη χώρα, σύμφωνα με την ανακοίνωση της WhatsApp.

Το Facebook αναζητεί τρόπους να αυξήσει την κερδοφορία του από την υπηρεσία του WhatsApp ενόψει του αυξανόμενου κόστους, καθώς δαπανά σημαντικά κεφάλαια για να βελτιώσει τις εγγυήσεις προστασίας των προσωπικών δεδομένων, καθώς και για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες σχετικά με τον εθισμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η εταιρεία WhatsApp, με 1,5 δισεκατομμύρια χρήστες, δήλωσε ότι από σήμερα οι επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή API WhatsApp API για να στέλνουν ειδοποιήσεις, όπως επιβεβαιώσεις αποστολής, υπενθυμίσεις ραντεβού και εισιτήρια εκδηλώσεων.

Η WhatsApp αναγνώρισε ότι χρεώνει ένα επιπρόσθετο ποσό σε σύγκριση με τις αντίστοιχες χρεώσεις για την αποστολή μηνυμάτων SMS.

Τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας χρεώνουν συνήθως τις επιχειρήσεις λιγότερο από 1 σεντ ανά SMS και η τιμή ανεβαίνει πιο κοντά στο 1 σεντ, όταν περιλαμβάνει τα τέλη που εισπράττονται από διαμεσολαβητές μεταξύ δικτύων τηλεφωνίας και επιχειρήσεων.

Η WhatsApp είχε ανακοινώσει τον Ιανουάριο ότι σταδιακά θα επιτρέπει σε μικρούς επιχειρηματικούς λογαριασμούς να επικοινωνούν μηνύματα μέσω της εφαρμογής WhatsApp Business, η οποία διαθέτει πάνω από 3 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες. Ο διευθύνων σύμβουλος Matt Idema είχε δηλώσει τότε, ότι η WhatsApp προτίθεται να χρεώσει τις επιχειρήσεις στο μέλλον για αυτές τις υπηρεσίες.

Το Facebook ανακοίνωσε παράλληλα, ότι όσοι κάνουν χρήση της ονομαστικής εφαρμογής και του Instagram μπορούν πλέον να βλέπουν καταγεγραμμένο τον χρόνο που αφιερώνουν στην εφαρμογή κάθε μέρα και να λαμβάνουν ειδοποιήσεις όταν υπερβαίνουν ένα όριο, το οποίο μπορούν να προσδιορίζουν οι ίδιοι. Οι χρήστες μπορούν επίσης να διακόψουν τις ειδοποιήσεις που λαμβάνουν από εφαρμογές για έως και οκτώ ώρες.

Δημοφιλή