Μετά τη Black Friday, η Cyber Monday στις 26 Νοεμβρίου

Τι ισχύει για τη Black Friday
Urupong via Getty Images

Η Cyber Monday, που επικεντρώνεται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, θα ακολουθήσει στις 26 Νοεμβρίου, μετά τη Black Friday.

Η Cyber Monday θεωρείται το online αντίστοιχο της Black Friday, ενθαρρύνοντας, μέσω προσφορών, τους καταναλωτές να κάνουν online αγορές.

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης, αναφερόμενος στην απήχηση της Black Friday, έκανε λόγο για πιθανή «Greek Black Week» από του χρόνου.

«Από του χρόνου το πιο πιθανό είναι να την αποκαλούμε “Greek Black Week”, αφού καταφέραμε μόλις την τρίτη συνεχόμενη χρονιά εφαρμογής της στην Ελλάδα να την ξεχειλώσουμε από ημέρα σε εβδομάδα. Μία μαύρη Παρασκευή σίγουρα δεν θα φέρει άσπρη ημέρα στο λιανικό εμπόριο που έχει απωλέσει το 40% του τζίρου του μετά το 2008. Προσωρινά, ίσως τονώσει τον τζίρο των μεγάλων αλυσίδων, αλλά σίγουρα θα δημιουργήσει αναιμική κατανάλωση στην υπόλοιπη αγορά. Επίσης, η διαφημιστική μάχη των πολυεθνικών να κερδίσουν επιπλέον μερίδια της ελληνικής αγοράς ενέχει τον κίνδυνο να οδηγήσει στην παγίδα εθισμού του καταναλωτή στις διαρκείς προσφορές και εκπτώσεις, απαξιώνοντας εντελώς τις εορταστικές και άλλες περιόδους του χρόνου. Οι μικρομεσαίοι έμποροι δηλώνουμε “παρών” για να μην αφήσουμε τους μεγαλύτερους να παίζουν μόνοι τους επικοινωνιακά παιχνίδια, που πάντως προβληματίζουν με τον περιορισμό του περιθωρίου κέρδους και την αύξηση του κόστους πωλήσεων. Τέλος, εύχομαι στους φίλους καταναλωτές να ευχαριστηθούν τις αγορές τους, τόσο την “Black Friday” όσο και την Δευτέρα που ακολουθεί την λεγόμενη “Cyber Monday”, μία ακόμα ημέρα με μεγάλες προσφορές αποκλειστικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο» δήλωσε ο κ. Κορκίδης.

Η ΕΣΕΕ εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία ενημερώνει εμπόρους και καταναλωτές σχετικά με το τι θα ισχύσει κατά τη Black Friday. Σε αυτήν, υπογραμμίζονται τα εξής:

-Ως «Black Friday» ορίζεται η τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, εκτός εάν συμπίπτει με την τελευταία ημέρα του μήνα, όποτε μεταφέρεται όπως φέτος.

-Η «Black Friday» σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου.

-Δεν αποτελεί τακτικές εκπτώσεις αλλά προωθητική ενέργεια και αφορά όλη την αγορά και όλες τις επιχειρήσεις, μικρής, μεσαίας και μεγάλης κλίμακας.

-Η συμμετοχή των εμπορικών καταστημάτων είναι προαιρετική.

-Στα προϊόντα που προσφέρονται, θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή.

-Εφόσον αναγράφεται ποσοστό μείωσης, αυτό θα πρέπει να αναρτάται σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προϊόντα.

-Δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των κωδικών που διαθέτει το κατάστημα.

-Χρειάζεται προσοχή τόσο στην αποτύπωση όσο και στην ουσία των μειώσεων, καθώς τα προβλεπόμενα διοικητικά πρόστιμα είναι μεγάλα και αχρείαστα.

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΝΕΜΥ, η περυσινή δοκιμαστική εφαρμογή της αποδείχθηκε σχετικά επιτυχημένη, καθώς συνέβαλε στην αύξηση του τζίρου των συμμετεχουσών επιχειρήσεων και στην τόνωση της αγοράς, παρά την εγγύτητα που η συγκεκριμένη ημέρα έχει με τις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου.

«Ήδη είναι φανερό ότι η πλειοψηφία των επιχειρήσεων γνωρίζουν την ακριβή ημερομηνία διεξαγωγής της Black Friday σε σύγκριση με το 40% που είχε διαπιστωθεί πέρσι από την έρευνα. Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΣΕΕ επιδιώκει τη συμμετοχή στην “Black Friday” όσων βεβαίως το επιθυμούν και εναπόκειται στους Εμπορικούς Συλλόγους να κρίνουν και να εκτιμήσουν τις συνθήκες της περιοχής τους, λαμβάνοντας υπόψη τις επιθυμίες και τις ανάγκες των καταναλωτών, όσο και την τοπική αποτύπωση της ειδικής έρευνας που πραγματοποίησε πέρυσι για πρώτη φορά το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ. Επισημαίνεται ότι πέρσι το 19%, ήταν αποφασισμένο να συμμετέχει ενώ το 20% αποφάσισε να συμμετέχει τις τελευταίες ημέρες» αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΕΣΕΕ.

Δημοφιλή