Μεγάλες προοπτικές αύξησης τουριστικής κίνησης από την Αφρική στην Ελλάδα, με την Ethiopian Airlines

Ο εθνικός αερομεταφορέας της Αιθιοπίας, ξεκίνησε και πάλι δρομολόγια Αντίς Αμπέμπα – Αθήνα
Addis Ababa, Ethiopia: Ethiopian Airlines ET-AVI (Boeing 737 NG / Max - MSN 62448), twin of the Ethiopian 737 MAX ET-AVJ that crashed on 10 March 2019 (Flight 302) - taxiing at Addis Ababa Bole International Airport (IATA: ADD, ICAO: HAAB) - the Boeing 737 MAX has presented numerous quality issues that were not adequately addressed by Boeing or supervised by the Federal Aviation Administration, leading to two fatal crashes, Lion Air Flight 610 and Ethiopian Airlines Flight 302.
Addis Ababa, Ethiopia: Ethiopian Airlines ET-AVI (Boeing 737 NG / Max - MSN 62448), twin of the Ethiopian 737 MAX ET-AVJ that crashed on 10 March 2019 (Flight 302) - taxiing at Addis Ababa Bole International Airport (IATA: ADD, ICAO: HAAB) - the Boeing 737 MAX has presented numerous quality issues that were not adequately addressed by Boeing or supervised by the Federal Aviation Administration, leading to two fatal crashes, Lion Air Flight 610 and Ethiopian Airlines Flight 302.
mtcurado via Getty Images

Η τρίτη απόπειρα της Ethiopian Airlines να «στεριώσουν» οι τακτικές της πτήσεις από την Αντίς Αμπέμπα στην Αθήνα, αν δεν υπάρξει και πάλι κάτι απρόοπτο, φαίνεται ότι θα στεφθεί με επιτυχία.

Η πρώτη απόπειρα έγινε στις 4 Ιουλίου του 2020, όταν ο εθνικός αερομεταφορέας της Αιθιοπίας, ξεκίνησε πτήσεις προς την Αθήνα, με τελικό προορισμό τη Μόσχα, ωστόσο το δρομολόγιο σταμάτησε λόγω της πανδημίας.

Η δεύτερη απόπειρα έγινε φέτος, στις 26 Φεβρουαρίου του 2022, όμως και πάλι σταμάτησε λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.

Τώρα, με αρχή τις 22 Ιουνίου του 2022, το δρομολόγιο Αντίς Αμπέμπα – Αθήνα (τελικός προορισμός), επανήλθε, πολλά υποσχόμενο, στο πρόγραμμα της αεροπορικής εταιρείας.

Κι αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό γεγονός για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, καθώς δημιουργούνται πολύ μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης της τουριστικής κίνησης από την Αφρική.

Μέχρι τώρα, απευθείας διασύνδεση υπάρχει μόνο με την Αίγυπτο, αλλά η χώρα του αφρικανικού βορρά δεν προσφέρεται για transit διασυνδέσεις.

Αντιθέτως, η Ethiopian Airlines, η οποία πετά προς 120 προορισμούς (19 στην Ευρώπη), έχει πολύ μεγάλη διασύνδεση στην Αφρική, με όλες τις χώρες, κι έτσι, μέσω Αντίς Αμπέμπα, πολίτες των αφρικανικών χωρών θα μπορούν πολύ εύκολα να έρθουν στην Ελλάδα, σε 5,5 ώρες. Διαφορετικά θα επέλεγαν είτε μέσω Αμπού Ντάμπι και Ντουμπάι, είτε μέσω Κωνσταντινούπολης, με πολύ περισσότερες ώρες ταξιδιού.

Χαρακτηριστικό των παραπάνω, είναι ότι η πρώτη πτήση, στις 22 Ιουνίου, είχε 130 επιβάτες από τις 160 θέσεις, με τους μισούς να είναι transit ταξιδιώτες, δηλαδή από άλλες χώρες.

Η Ethiopian Airlines, η οποία πέταξε για πρώτη φορά στην Αθήνα το 1954, θα συνδέει τώρα την Αντίς Αμπέμπα με την ελληνική πρωτεύουσα, τρεις φορές την εβδομάδα.

Μάλιστα, η διοίκηση του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, έχει προτείνει στην αεροπορική εταιρεία να κάνει ενδιάμεσο προορισμό την Αθήνα και να προσθέσει έναν άλλο τελικό προορισμό στην Ευρώπη, προκειμένου να κάνει ακόμα πιο ελκυστικό το δρομολόγιο και να πάρει ταξιδιώτες από άλλες αεροπορικές εταιρείες που συνδέουν χώρες της Αφρικής, με ευρωπαϊκούς προορισμούς. Η πρόταση αυτή εξετάζεται σοβαρά.