Μια πρώτη ματιά στη νέα κανονικότητα των ευρωπαϊκών μουσείων - Πότε ανοίγει η Γαλλία το Λούβρο

Μάσκες, αποστάσεις, άδειες αίθουσες, ακόμη και φωτεινοί σηματοδότες, με κόκκινο και πράσινο φανάρι.
Matthias Rietschel via Getty Images

Στις 28 Μαΐου η Γαλλία ανακοίνωσε ότι την επομένη εβδομάδα περνάει στη Φάση 2 της χαλάρωσης των μέτρων που είχαν ληφθεί για να ανακοπεί η εξάπλωση του κορονοϊού. Ο πρωθυπουργός Εντουάρ Φιλίπ δήλωσε ότι η περιοχή του Παρισιού/Ιλ ντε Φρανς δεν θεωρείται πλέον «κόκκινη» ζώνη για τον κορονοϊό και ο βαθμός επικινδυνότητας έπεσε στο «πορτοκαλί». Από την πλευρά της, η δήμαρχος της πόλης Αν Ινταλγκό δήλωσε ότι στις 2 Ιουνίου ανοίγουν και πάλι τα πάρκα και οι δημόσιοι κήποι στο Παρίσι.

Μία ημέρα μετά, την Παρασκευή 29 Μαΐου, ο Γάλλος υπουργός Πολιτισμού Φρανκ Ριστέρ έδωσε στη δημοσιότητα τον οδικό χάρτη για την επαναλειτουργία των μουσείων και μνημείων της χώρας, μοιάζοντας τις ημερομηνίες μεταξύ Ιουνίου και Ιουλίου.

Ως εκ τούτου, το Ανάκτορο των Βερσαλλιών ανοίγει στις 6 Ιουνίου, το Μουσείο Ορσέ στις 23 Ιουνίου, το Κέντρο Ζορζ Πομπιντού την 1η Ιουλίου, το Μουσείο του Λούβρου στις 6 Ιουλίου.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση «θα ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία της υγείας του προσωπικού και των επισκεπτών», συμπεριλαμβανομένων των προκρατήσεων μέσω ηλεκτρονικών εισιτηρίων, της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας για τους επισκέπτες, τον σχεδιασμό διαδρομών μέσω σήμανσης για τον έλεγχο της ροής και την αποφυγή συνωστισμού. Επιπλέον, ορισμένα μουσεία αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο επέκτασης του ωραρίου λειτουργίας τους.

Στη Βρετανία τα μουσεία παραμένουν κλειστά, ωστόσο στη Γερμανία, στην Ιταλία, στην Ισπανία, στη Δανία, στην Ελβετία μουσεία -κυρίως, δημοτικά και ιδιωτικά- άνοιξαν ξανά τις πύλες τους για να υποδεχτούν το κοινό.

Οι εικόνες που μεταδίδουν τις τελευταίες ημέρες τα πρακτορεία δεν θυμίζουν σε τίποτα τις ασφυκτικά γεμάτες αίθουσες και τον συνωστισμό, παρότι αξίζει να λάβει κανείς υπόψιν ότι τα ευρωπαϊκά μουσεία - σταρ βρίσκονται ακόμη σε αναστολή λειτουργίας, όπως άλλωστε και ο τουρισμός.

Με μάσκες ακόμη και ο Αδάμ με την Εύα

picture alliance via Getty Images
Matthias Rietschel via Getty Images

Γερμανία. Επισκέπτες στην ουρά -ορισμένοι εκ των οποίων φορούν μάσκα- στην είσοδο της Πινακοθήκης των Παλαιών Δασκάλων της Δρέσδης που στεγάζεται στο μπαρόκ ανάκτορο Τσβίνγκερ και διαθέτει μία μεγάλη συλλογή από 2.000 πίνακες και χαρακτικά. Επανεκκίνηση μετά από επτά εβδομάδες lockdown.

Στην είσοδο, αφίσα με τον Αδάμ και την Εύα να φορούν εκτός από το φύλλο συκής και μάσκες και να κρατούν μεταξύ τους την ενδεδειγμένη απόσταση των δύο μέτρων (αυτήν που πρέπει να τηρείται κατά την επίσκεψη στις αίθουσες του μουσείου).

LISELOTTE SABROE via Getty Images
LISELOTTE SABROE via Getty Images
LISELOTTE SABROE via Getty Images

Δανία. Στο μουσείο του περίφημου Κάστρου του Ρόζενμποργκ που βρίσκεται στο κέντρο της Κοπεγχάγης, το οποίο άνοιξε ξανά τις πύλες του στις 26 Μαΐου, τοποθετήθηκαν φωτεινοί σηματοδότες για τον έλεγχο της ροής και την αποφυγή συγχρωτισμού. Το φανάρι ανάβει πράσινο και κόκκινο προκειμένου να ειδοποιήσει τους επισκέπτες εάν επιτρέπεται να προχωρήσουν ή οφείλουν να περιμένουν.

Roberto Finizio via Getty Images
Roberto Finizio via Getty Images
Roberto Finizio via Getty Images

Ιταλία. Πινακοθήκη Σύγχρονης Τέχνης, Μιλάνο. Τα δημοτικά μουσεία της πόλης άνοιξαν στις 26 Μαΐου, μετά από δύο μήνες. Υπάλληλος του μουσείου, η οποία φορά μάσκα, ασπίδα προσώπου και γάντια κάνει θερμομέτρηση σε επισκέπτρια. Στις αίθουσες υπάρχουν πινακίδες που υπενθυμίζουν τον πρώτο κανόνα προστασίας για την αποφυγή μετάδοσης, την απολύμανση των χεριών. Στην είσοδο της πινακοθήκης έχει τοποθετηθεί συσκευή με απολυμαντικό υγρό για τους επισκέπτες.

Roberto Finizio via Getty Images
Xinhua News Agency via Getty Images
Xinhua News Agency via Getty Images

Ιταλία. Παλάτσο Κολόννα, το ανακτορικό οικοδομικό τετράγωνο στο κέντρο της Ρώμης, στη βάση τού Κυριναλίου λόφου, φιλοξενεί τη μεγαλύτερη ιδιωτική συλλογή έργων τέχνης της ιταλικής πρωτεύουσας. Η παλαιότερη πτέρυγα, τώρα γνωστή ως διαμερίσματα της πριγκίπισσας Ισαβέλλας, στέγαζε κάποτε τη βιβλιοθήκη τού πάπα Μαρτίνου Ε΄.

Άνοιξε πριν από λίγες ημέρες με αυστηρά πρωτόκολλα. Περιορισμένος ο αριθμός των επισκεπτών, οι περισσότεροι με μάσκες.

Xinhua News Agency via Getty Images
Alessandra Benedetti - Corbis via Getty Images

Ιταλία. Πινακοθήκη Μποργκέζε, Ρώμη. Η Γκαλλερία Μποργκέζε βρίσκεται στον Οίκο Μποργκέζε της ομώνυμης βίλας, στη Ρώμη. Πρόκειται για μικρό σχετικά μουσείο, μοναδικό όμως ως προς τους πίνακες του Καραβάτζο και τα γλυπτά του Μπερνίνι που διαθέτει. Άνοιξε στις 19 Μαΐου.

Το προσωπικό με πλήρη εξάρτυση -μάσκες, ασπίδες προσώπου, γάντια. Με μάσκα και ο μοναδικός επισκέπτης.

JORGE GUERRERO via Getty Images
JORGE GUERRERO via Getty Images

Ισπανία. Το Μουσείο Πικάσο στην Μάλαγα άνοιξε στις 27 Μαΐου, με αυστηρά μέτρα -και ως προς τον αριθμό των επισκεπτών- και δωρεάν είσοδο στα μέλη του υγειονομικού προσωπικού και την αστυνομία, σε ένδειξη ευγνωμοσύνης για τη συμβολή τους στη δοκιμασία της πανδημίας. Υπάλληλος του μουσείου ελέγχει στην είσοδο τη ροή των λιγοστών επισκεπτών.

FABRICE COFFRINI via Getty Images

Ελβετία. Το Beyeler Foundation στη Βασιλεία, είναι το πιο δημοφιλές μουσείο της χώρας. Στεγάζει τη συλλογή του Ερνστ και της Χίλντι Μπεγελέρ, οι οποίοι συγκέντρωσαν μερικά από τα πιο σημαντικά έργα τέχνης του 20ού αιώνα. Το μουσείο σχεδιασμένο από τον Ρέντσο Πιάνο, άνοιξε υπό αυστηρούς κανόνες, με ηλεκτρονικό εισιτήριο για συγκεκριμένη ημέρα και ώρα. Αυτή την περίοδο παρουσιάζει έκθεση με έργα του Αμερικανού Έντουαρντ Χόπερ, που κατά φοβερή σύμπτωση (;), αποτελούν τον ορισμό της μοναξιάς και της προσμονής. Ελάχιστοι οι επισκέπτες και με μάσκες.

Με πληροφορίες από γαλλική έκδοση της HuffPost, Guardian

Δημοφιλή