«Morphés»: Ένας δημιουργικός διάλογος της Μόδας με το Αρχαίο Δράμα

Έξι ηθοποιοί ενσαρκώνουν και υποστηρίζουν η κάθε μία με τον δικό της τρόπο έξι διαφορετικές Ιφιγένειες.
Πηνελόπη Γερασίμου

Το εργαστήριο «Morphés», σε σύλληψη της καλλιτεχνικής διευθύντριας του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Κατερίνας Ευαγγελάτου, φώτισε υπό ένα διαφορετικό πρίσμα τον δημιουργικό διάλογο της Μόδας με το Αρχαίο Δράμα με τη σφραγίδα της γνωστής σχεδιάστριας μόδας Ιωάννας Κουρμπέλα.

Το εργαστήρι ολοκληρώθηκε το Δεκέμβριο ’20 με τη φωτογραφική αποτύπωση μιας μοναδικής ιστορίας μόδας με σκηνικό την Πειραιώς 260.

Έξι ηθοποιοί ενσαρκώνουν και υποστηρίζουν η κάθε μία με τον δικό της τρόπο τις έξι διαφορετικές Ιφιγένειες που γεννήθηκαν στο εργαστήριο.

Τη δημιουργία της Διδώς Γκόγκου φόρεσε η Ιωάννα Κολλιοπούλου.

Τη δημιουργία της Λένας Πεταλίδου φόρεσε η Γιούλικα Σκαφιδά.

Τη δημιουργία της Ιφιγένειας Ηλιάδου φόρεσε η Νεφέλη Κουρή.

Τη δημιουργία της Έλλης Μουστάκα φόρεσε η Έλενα Τοπαλίδου.

Τη δημιουργία της Αφροδίτης Αναστοπούλου φόρεσε η Λένα Παπαληγούρα.

Τη δημιουργία της Ίριδας Πλαϊτάκη φόρεσε η Ευδοκία Ρουμελιώτη.

Πηνελόπη Γερασίμου
Πηνελόπη Γερασίμου
Πηνελόπη Γερασίμου
Πηνελόπη Γερασίμου
Πηνελόπη Γερασίμου

Ανοιχτό σε όλες και όλους χωρίς προαπαιτούμενη εμπειρία στη μόδα, το εργαστήριο είχε πηγή έμπνευσης τη φιγούρα της ευριπίδειας Ιφιγένειας στις δύο ξεχωριστές εκφάνσεις της (Ιφιγένεια εν Αυλίδι και Ιφιγένεια εν Ταύροις από τα αντίστοιχα έργα).

Οι έξι συμμετέχουσες, που επιλέχθηκαν μέσα από έναν εντυπωσιακό αριθμό αιτήσεων, γνώρισαν όλα τα στάδια σχεδιασμού του ενδύματος -από τη μελέτη της ιστορίας του κοστουμιού και τη σύλληψη της ιδέας, ως την επιλογή των υφασμάτων και των χρωμάτων, τον σχεδιασμό του πατρόν, την κοπή και τη ραφή του ρούχου- και δημιούργησαν η κάθε μια το δικό της πρωτότυπο ένδυμα με την καθοδήγηση καταξιωμένων επαγγελματιών της Μόδας και του Θεάτρου.

Σε πρώτο πλάνο η Λένα Παπαληγούρα. Backstage
Σε πρώτο πλάνο η Λένα Παπαληγούρα. Backstage
Πηνελόπη Γερασίμου

Πρόκειται για μια νέα δραματουργική πρόταση που αντιστρέφει τους παραδοσιακούς όρους της θεατρικής ερμηνείας. Αφετηρία προσέγγισης της Ιφιγένειας γίνεται πια το ίδιο το Ένδυμα, που σε κάθε διαφορετικό γυναικείο σώμα, αναδεικνύει ξεχωριστές πτυχές του θεατρικού προσώπου.

Υπενθυμίζεται πως για πρώτη φορά στην ιστορία του, το Φεστιβάλ επέκτεινε φέτος τη δραστηριότητά του κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου με μία σειρά από ερευνητικές δράσεις και συνεργασίες με δωρεάν συμμετοχή, στο πλαίσιο της νέας πλατφόρμας Open Plan.

Η πιο αναπάντεχη και πιο πρωτότυπη ίσως από αυτές ήταν το εργαστήριο «Morphés», στο οποίο συμμετείχαν:

Καλλιτεχνική σύλληψη Κατερίνα Ευαγγελάτου, Σκηνοθέτις - Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Ανάπτυξη εργαστηρίου Ιωάννα Κουρμπέλα, Σχεδιάστρια

Εισηγήτριες

Μαριάννα Κατσουλίδη, Εικαστικός

Γαλάτεια Λασκαράκη, Διευθύντρια του περιοδικού «Marie Claire»

Τζέλα Μητροπάνου, Μοντελίστ

Εύα Νάθενα, Σκηνογράφος / ενδυματολόγος

Μίκα Πανάγου, Σκηνογράφος / ενδυματολόγος

Alex Petsetakis, Στυλίστρια

Βοηθός σχεδιασμού και υλοποίησης Μελισσάνθη Σπέη, Fashion Artist

Βοηθός σχεδιασμού Αλίνα Ριζοπούλου

Ραφή Ευαγγελία Τσιούνη, Μοντελίστ

Φωτογράφος Γιώργος Καπλανίδης / THISISNOTANOTHERAGENCY*

Φωτογραφίες backstage Πηνελόπη Γερασίμου

Δημοφιλή