Νέα τροπή στη διαμάχη Ρωσίας - Η.Π.Α: Η αλυσίδα φαστ φουντ που θα «κοντράρει» τα McDonalds

Νέα τροπή στη διαμάχη Ρωσίας-Η.Π.Α: Ετοιμάζεται αλυσίδα φαστ φουντ που θα «κοντράρει» τα McDonalds
Igor Matveenkov/Flickr

Σε νέους τομείς δείχνει να επεκτείνεται η- αεί ισχύουσα- κόντρα της Ρωσίας με τις Η.Π.Α.

Μέσα στο γενικότερο κλίμα πατριωτισμού, που αναθερμαίνεται στη χώρα του ξανθού γένους, έπειτα και από τα γεγονότα της Κριμαίας και τη στάση του Δυτικού κόσμου απέναντι στη χώρα, δύο διάσημοι Ρώσοι σκηνοθέτες αναδεικνύουν τον νέον τομέα στον οποίο η χώρα τους θα ανταγωνιστεί τις Η.Π.Α: πρόκειται για τη γαστρονομία και δη το fast food.

Ο Andrei Konchalovsky και ο Nikita Mikhalkov, σκηνοθέτες βραβευμένοι με Όσκαρ και αδέρφια μεταξύ τους, μάλιστα, πρόκειται να λάβουν οικονομική διευκόλυνση ύψους 14 εκατομμυρίων δολαρίων, προκειμένου να στήσουν την αλυσίδα φαστ φουντ που θα ονομάζεται Τρώμε στο Σπίτι! (ЕДИМ ДОМА!), σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων RBC.

Νωρίτερα, σύμφωνα με την Kommersant αυτή τη φορά, οι δύο σκηνοθέτες είχαν αποστείλει επιστολή προς τον πρόεδρο Πούτιν, γνωστοποιώντας του τη πρόθεση τους να «ανταγωνιστούν τις αμερικανικές αλυσίδες φαστ φουντ». Στο επίκεντρο της λειτουργίας της αλυσίδας φαστ φουντ, θα βρίσκονται η ρώσικη κουζίνα και παράδοση.

Πάντως, οι επαγγελματίες του χώρου της εστίασης στην Ρωσία αμφιβάλλουν αν η νεότευκτη αλυσίδα θα μπορέσει να τα βάλει με τα McDonalds, για παράδειγμα. «Δεν πρόκειται να υπάρξει κανένας ανταγωνισμός», λέει ο Mikhail Goncharov, ιδρυτής της Teremok, αλυσίδας που ειδικεύεται στις παραδοσιακές ρώσικες πίτες. «Είναι απλώς ένα επικοινωνιακό τέχνασμα».

«Όχι απλώς ακόμη μια αλυσίδα φαστ φουντ»

Η επωνυμία Τρώμε στο Σπίτι! ανήκει στη γυναίκα του Konchalovsky, η οποία παρουσιάζει τηλεοπτικές εκπομπές μαγειρικής και εμπορεύεται διάφορα προιόντα διατροφής, επίσης. Πλέον, στην επωνυμία θα προστεθούν 41 ακόμη καφετέριες και 91 μαγαζιά στις περιφέρειες της Μόσχας και της Καλούγκα, στα οποία όλα τα γεύματα θα παρασκευάζονται με τοπικά προϊόντα.

Σύμφωνα με τον ίδιο τον Konchalovsky, η αλυσίδα δεν θα αποτελεί μια επιχείρηση όπως όλες οι άλλες, όπου δίνεται έμφαση περισσότερο στα κέρδη, παρά στην ποιότητα που προσφέρεται.

«Προσπαθούμε να παράσχουμε στους ανθρώπους πιο υγιεινά, πιο καθαρά, πιο ειλικρινή, όπως λέμε φαγητά, που θα λαμβάνουν υπόψιν τις τοπικές προτιμήσεις του πληθυσμού», σημείωσε, μιλώντας στους Moscow Times.

Εξάλλου, η συγκεκριμένη επιχειρηματική προσπάθεια εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο που τείνει να προωθεί η ρωσική κυβέρνηση, στο οποίο τα εισαγόμενα προιόντα θα αντικατασταθούν από εγχώρια.

Αυτή τη στιγμή, δεν έχει γίνει γνωστό ακόμη ποιες τράπεζες θα ενισχύσουν την πραγμάτωση του σχεδίου, αν και έχει εκφραστεί ενδιαφέρον από τις δύο κορυφαίες της χώρας- την Sberbank και την VTB. Ο λόγος έχει να κάνει με την ρευστότητα της κατάστασης που παρατηρείται στον χώρο της εστίασης και της γαστρονομίας αυτή τη στιγμή, με το ένα τέταρτο των εστιατορίων της Μόσχας να θεωρείται πιθανό να κλείσουν φέτος, λόγω της αποδυνάμωσης που έχει υποστεί το ρούβλι καθώς και η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.

«Ρωσική συνείδηση»

Την περασμένη χρονιά, τα McDonalds, τα οποία βρίσκονται στη Ρωσία για 25 χρόνια, αναγκάστηκαν να κλείσουν 12 καταστήματα τους στη χώρα, μεταξύ των οποίων και το παλαιότερο τους, στην πλατεία του Πούσκιν στη Μόσχα.

Ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Εστιατόρων και Ξενοδόχων, Vadim Prason, επισημαίνει πως «κάποιοι άνθρωποι που συνήθιζαν να βλέπουν τα McDonalds ως ένα απλό εστιατόριο φαστ φουντ, τώρα δίνουν περισσότερη προσοχή στο γεγονός ότι είναι αμερικάνικα και δεν πηγαίνουν πλέον».

Οι κρατικοί αξιωματούχοι της χώρας επικαλούνται τις υγειονομικές παραβάσεις ως τον λόγο που οδήγησε στο κλείσιμο των καταστημάτων, με τους διεθνείς παρατηρητές, ωστόσο, να αποδίδουν το γεγονός στις τεταμένες σχέσεις των δύο χωρών, ύστερα και από την επιβολή κυρώσεων που έχει υποστεί η Ρωσία.

Από την πλευρά του, ο νέος υπουργός Γεωργίας, Alexander Tkachev, που αντικατέστησε μάλλον άτσαλα τον προκάτοχο του Nikolai Fyodorov, ο οποίος είχε αρνηθεί να παράσχει βοήθεια στην νέα επιχειρηματική κίνηση των δύο σκηνοθετών, υπογραμμίζει:

«Έχουμε τόσες πολλές δυτικές εταιρίες, που έχουν κατακτήσει την αγορά, τους καταναλωτές, και δεν νομίζω πως αυτό είναι καλό. Είμαστε χειρότεροι από αυτούς; Τότε αυτός είναι ο λόγος που πρέπει να βελτιώσουμε το δικό μας, εθνικό προϊόν». Ίσως αυτός είναι ο λόγος που και οι αρχές των δύο περιφερειών- Μόσχας και Καλούγκα- έχουν ανακοινώσει την πρόθεση τους να σταθούν αρωγοί στη κίνηση αυτή.

Δημοφιλή