Ελληνίδες Influencers: Που οφείλεται η επιτυχία τους

Η Φιλιώ Τσίνογλου και η Καταλίνα Χειμώνα μιλούν στη HuffPost Greece για τα επιτυχημένα κανάλια τους στο Youtube
hocus-focus via Getty Images

Τα τελευταία χρόνια και με την εμφάνιση ολοένα και περισσότερων μέσων κοινωνικής δικτύωσης, πολλοί καλλιτέχνες και άλλοι επαγγελματίες στράφηκαν στις διαδικτυακές πλατφόρμες για να προωθήσουν το επάγγελμα/χόμπι ή για να διαφημίσουν το προϊόν πάνω στο οποίο εργάζονται. Η εικόνα βοήθησε στο να συγκεντρώσουν έναν μεγάλο αριθμό ακολούθων και να δημιουργήσουν μια κοινότητα.

Είναι πολλοί οι χρήστες που εμπνέουν χιλιάδες κόσμο με τις ιστορίες τους, τις προτάσεις τους και την προσωπικότητά τους. Η Ελλάδα φυσικά δε θα μπορούσε να λείπει από μια τέτοια κοινότητα. Άλλοι δημιουργοί μιλούν για την μόδα, άλλοι για το make-up, άλλοι κάνουν vlogging τη ζωή τους.

Σε αυτήν την παγκόσμια κοινότητα ανήκουν και πολλές Ελληνίδες που εμπνέουν καθημερινά τους ακόλουθους τους με νέες προτάσεις, συμβουλές, make-up tutorials, γνωρίζοντας πολύ καλά τι αγαπούν οι φανς τους.

Η HuffPost Greece μίλησε με την Φιλιώ Τσίνογλου και την Καταλίνα Χειμώνα, δύο Ελληνίδες Youtubers, οι οποίες εξηγούν πώς το διαδίκτυο βοήθησε στην δημιουργία των καναλιών τους και πως κατάφεραν να αποκτήσουν το μεγάλο κοινό που τις παρακολουθεί πιστά.

Η Φιλιώ Τσίνογλου, είναι μαμά ενός πανέμορφου κοριτσιού και αγαπάει την γυμναστική. Στο κανάλι της θα βρείτε vlogs που μιλάει για την ημέρα της, την εγκυμοσύνη της και συμβουλές για την γυμναστική. Έχει 39.313 συνδρομητές στο youtube και 172.000 ακόλουθους στο Instagram.

Ποιο ήταν το κίνητρο που σας ώθησε στη δημιουργία του καναλιού σας στο Youtube;

Το κίνητρό μου όσον αφορά το Youtube, ήταν καθαρά η θέλησή μου να μεταφέρω ότι μαθαίνω στον κόσμο και ειδικά στις μανούλες, γιατί ξεκίνησα το κανάλι μου όταν ήμουν έγκυος. Όσον αφορά το Instagram, απλά προβάλλω την ζωή μου όπως άλλοι 1 εκατομμύριο άνθρωποι και αυτό άρεσε σε πολύ περισσότερους ανθρώπους από ότι περίμενα και συνεχώς αυξάνεται.

Ποιο είναι το στοιχείο που κάνει ένα κανάλι ελκυστικό;

Η αλήθεια είναι ότι ακόμα δεν έχω καταλάβει ακριβώς. Οι άνθρωποι αναζητούν το πραγματικό και όχι το τέλειο: μια υπέροχη ζωή, σπίτια κτλ. γιατί δύσκολα να είναι όλα πάντα τέλεια. Οπότε μάλλον η αλήθεια είναι αυτό που ελκύει τον κόσμο.

Με τι κριτήριο επιλέγετε τα θέματα που δημοσιεύετε;

Δεν έχω κάποιο κριτήριο, γενικά ανεβάζω ότι με κάνει να νιώθω χαρούμενη. Δεν είμαι ένας άνθρωπος που θα αναλύσει πάρα πολύ ένα θέμα για να είναι απλά τέλειο και να πάρει πολλά likes ή views.

Είναι το Youtube μια εργασία πλήρους απασχόλησης και πώς διατηρείται εν μέσω κρίσης;

Δεν είναι εύκολο να είναι πλήρους απασχόλησης από θέμα χρημάτων. Όταν κάνεις Youtube, οι ώρες μπορεί να είναι πολλές, (ακόμα και αν αυτό δεν φαίνεται συνήθως) αλλά δεν πιστεύω ότι μπορεί να θεωρηθεί πλήρους απασχόλησης. Για να το καταφέρεις, χρειάζεται πολύ δουλειά, πείσμα και αγάπη για αυτό που κάνεις.

Πως και πότε αρχίζει η επαφή και στη συνέχεια η συνεργασία με την αγορά, σε επίπεδο διαφήμισης προϊόντων;

Οι εταιρείες έρχονται από μόνες τους όταν βλέπουν ότι σε παρακολουθεί πολύς κόσμος και έτσι έρχονται σε επικοινωνία μαζί σου. Κάπως έτσι, η μία εταιρεία φέρνει την άλλη.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και του Διαδικτύου γενικότερα στην προώθηση ενός προϊόντος, επαγγέλματος ή χόμπι;

Oι εταιρείες σου προσφέρουν εκπτώσεις στα προϊόντα που χρειάζεσαι ή στα δίνουν ακόμα και δωρεάν. Από την άλλη, υπάρχει το κοινό σου, που σε παρακολουθεί και σε στηρίζει με τα θετικά του λόγια, την αγάπη του και τα μηνύματά του.

*Την Φιλιώ μπορείτε να την βρείτε στους παρακάτω λογαριασμούς:

Η Καταλίνα Χειμώνα ζει στην Αθήνα και έχει σπουδάσει βιομηχανική διαχείριση. Στο κανάλι της θα βρείτε βίντεο με make up tutorials και διάφορες συμβουλές όπως και vlogs με την καθημερινότητά της. Έχει 56.418 συνδρομητές στο youtube και 41.400 ακόλουθους στο Instagram.

Ποιο ήταν το κίνητρο που σας ώθησε στη δημιουργία του καναλιού σας στο Youtube;

Από μικρή έβλεπα YouTube makeup videos που έκαναν κοπέλες από το εξωτερικό και πραγματικά κόλλησα. Άρχισα να λατρεύω τον κόσμο της ομορφιάς και έμαθα μόνη μου, μέσα από αυτά τα video, να βάφομαι. Με αυτό ως δεδομένο, είπα στον εαυτό μου «αφού μπορούν αυτές, μπορείς και εσύ», και πήρα την πρωτοβουλία, άρπαξα το κινητό μου και γύρισα το πρώτο μου beauty video. Το ξεκίνημα ήταν αρκετά δύσκολο, καθώς έπρεπε να μάθω μόνη μου το μοντάζ στα video, τον φωτισμό, το στήσιμο της κάμερας και άλλα πολλά που συνδέονται με αυτό. Μετά από 3 χρόνια, έχω ολόκληρο studio στο σπίτι μου και νιώθω πολύ περήφανη για την πορεία μου στον διαδικτυακό κόσμο.

Ποιο είναι το στοιχείο που κάνει ένα blog ελκυστικό;

Πιστεύω 2 πράγματα κάνουν ελκυστικό ένα blog. Αρχικά, το περιεχόμενο του blogger πρέπει να είναι επίκαιρο και να ενδιαφέρει το κοινό του. Δυστυχώς, οι ρυθμοί των social media είναι απίστευτα γρήγοροι. Με άλλα λόγια, πρέπει ο blogger να μπορεί να προβλέψει ποιο θα είναι το επόμενο trend για να το κάνει πρώτος. Επίσης, ο χαρακτήρας και η προσωπικότητα του ίδιου του blogger παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στο πως θα ελκύσει το ενδιαφέρον των χρηστών. Σαν «Καταλίνα» προβάλω πολύ την ζωή μου και την καθημερινότητά μου και ο κόσμος με αγαπάει για αυτό που είμαι. Δεν είμαι επαγγελματίας makeup artist και ίσως να μην κάνω τα πιο τέλεια makeup video στο YouTube, αλλά ο τρόπος που τα δείχνω και η προσωπικότητά μου έχει κάνει το κοινό μου να με έχει αποδεχτεί. Για παράδειγμα, με συναντούν τυχαία στο δρόμο κοριτσάκια που παρακολουθούν το κανάλι μου και με ρωτάνε πως είναι τα σκυλάκια μου και πόσο ταυτίστηκαν μαζί μου όταν είχα μετακομίσει στην Αγγλία για τις σπουδές μου και δεν μου άρεσε η μοναξιά.

Με τι κριτήριο επιλέγετε τα θέματα που δημοσιεύετε;

Στο beauty community είναι εύκολο να επιλέξεις θέματα για δημοσίευση, καθώς τα brands συνεχώς λανσάρουν νέα προϊόντα και υπάρχουν ποικίλα challenge videos με μακιγιάζ. Παρόλα αυτά, όπως ανέφερα πιο πριν, πρέπει να είσαι γρήγορος σε ότι κάνεις, γιατί οι χρήστες θέλουν να βλέπουν συνεχώς διαφορετικά video. Στον κόσμο του digital, όταν το content σου έχει «ξαναπαίξει» από παρόμοιους creators σαν και εσένα, καλύτερα να μην το κάνεις γιατί σε έχουν προλάβει και οι χρήστες το έχουν ήδη βαρεθεί.

Είναι το Youtube μια εργασία πλήρους απασχόλησης και πώς διατηρείται εν μέσω κρίσης;

Φυσικά και είναι μια εργασία πλήρους απασχόλησης, καθώς απαιτεί πάρα πολύ χρόνο για να δημιουργηθεί μια σωστή ολοκληρωμένη δουλειά. Προσωπικά, το ξεκίνησα σαν ένα χόμπι και ακόμα το διατηρώ έτσι, καθώς μόλις τελείωσα το μεταπτυχιακό μου στο Digital Marketing στην Αγγλία και δουλεύω σε διαφημιστική εταιρία. Κανείς δεν μπορεί να διαψεύσει τη δύναμη των social media και που μπορεί αυτή να σε «φτάσει». Πολλοί άνθρωποι στο εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, έχουν μόνιμο εισόδημα από το blogging στα social media. Επίσης, οι εταιρίες πλέον έχουν συνειδητοποιήσει ότι οι influencers έχουν μεγάλη επιρροή στο κοινό τους και με αυτό ως δεδομένο, προτιμούν να επενδύσουν σε αυτούς παρά σε κάποια διαφήμιση σε περιοδικό ή την τηλεόραση. Για μένα, ως digital beauty influecer, είναι ένα επιπλέον σημαντικό εισόδημα, καθώς στην Ελλάδα οι μισθοί είναι χαμηλοί και είναι δύσκολο να είσαι ανεξάρτητος στις μέρες μας.

Πως και πότε αρχίζει η επαφή και στη συνέχεια η συνεργασία με την αγορά, σε επίπεδο διαφήμισης προϊόντων;

Όταν ξεκίνησα στο κανάλι μου δεν είχα καμία συνεργασία γιατί δεν είχα και followers. Θυμάμαι, όταν είχα περίπου 1000 followers, μου ήρθε το πρώτο μου email για συνεργασία. Είχα χαρεί πάρα πολύ, δεν το πίστευα. Σιγά σιγά, όσο το κανάλι μου γινόταν πιο γνωστό, τόσο πιο πολλές συνεργασίες είχα. Πλέον, συνεργάζομαι με αρκετές εταιρίες και ομίλους στον κλάδο της ομορφιάς και της μόδας, και μπορώ να πω, χωρίς κανέναν δισταγμό, πως είναι σαν όνειρο για μένα που συνεργάζομαι με global brands, λαμβάνω PR boxes και είμαι καλεσμένη σε glamorous events.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και του Διαδικτύου γενικότερα στην προώθηση ενός προϊόντος, επαγγέλματος ή χόμπι;

Τα πλεονεκτήματα είναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ και λατρεύω αυτό που κάνω! Αρχικά, από την πλευρά μου σε σχέση με το κοινό μου, σαν Youtuber έχω τρομερή σύνδεσή μαζί τους. Συγκεκριμένα, μου στέλνουν καθημερινά άπειρα μηνύματα και όταν με συναντούν τυχαία στο δρόμο λαμβάνω πολύ αγάπη. Με νιώθουν σαν φίλη τους, έχω μπει μέσα στα σπίτια τους, είμαι ένας τρόπος «διασκέδασης» στον ελεύθερό τους χρόνο και ταυτόχρονα ίσως και να τους «επηρεάζω» σε κάποια θέματα.

Από την πλευρά μου σε σχέση με τις εταιρίες, είμαι πολύ χαρούμενη που με έχουν εμπιστευτεί και θέλουν να συνεργάζονται μαζί μου. Δέχομαι καθημερινά PR boxes με τα καινούργια λανσαρίσματα και ανυπομονώ να τα δείξω στο κοινό μου στα social media . Τέλος, νιώθω πολύ τυχερή που αυτό το «χόμπι» ως digital influencer, μου έχει ανταποδώσει όλη την αγάπη και τον ενθουσιασμό που έδωσα σε αυτό, από ανθρώπους που δεν γνωρίζω προσωπικά, αλλά και ένα επιπλέον εισόδημα σε αυτή τη δύσκολη εποχή που διανύουν οι νέοι σε επαγγελματικό επίπεδο.

*Την Καταλίνα μπορείτε να την βρείτε στους παρακάτω λογαριασμούς:

Άλλες επιτυχημένες Ελληνίδες Instagram influencers, Bloggers, Youtubers:

View this post on Instagram

Skin white as snow. Lips red as blood.

A post shared by V E N E T I A K A M A R A (@venetiakamara) on