Βελτιωμένη εικόνα σε σχέση με την περυσινή προκύπτει από την έρευνα της ΕΣΕΕ για τις θερινές εκπτώσεις

Βελτιωμένη εικόνα σε σχέση με την περυσινή προκύπτει από την έρευνα της ΕΣΕΕ για τις θερινές εκπτώσεις
An employee is seen through a shop window in the commercial Ermou Street in central Athens August 28, 2013. The words on the window reads:
An employee is seen through a shop window in the commercial Ermou Street in central Athens August 28, 2013. The words on the window reads:
John Kolesidis / Reuters

Βελτιωμένη εικόνα σε σχέση με την περυσινή προκύπτει από την έρευνα της ΕΣΕΕ για τις θερινές εκπτώσεις, ωστόσο οι προσδοκίες του εμπορικού κόσμου εκπτώσεων περί ουσιαστικότερης ανάκαμψης δεν επαληθεύτηκαν καθώς συνολικά η έρευνα (πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 200 επιχειρήσεων) καταγράφει πτώση του τζίρου κατά 9,7% σε σύγκριση με πέρυσι.

Δεν πρέπει επίσης να διαφεύγει της προσοχής ότι το καλοκαίρι του 2015 διαδραματίστηκαν πρωτόγνωρα γεγονότα όπως η επιβολή των κεφαλαιακών ελέγχων και της τραπεζικής αργίας, που είχαν καταλυτική επίδραση στο επίπεδο των εμπορικών συναλλαγών.

Τα αποτελέσματα της έρευνας που ανακοινώθηκαν σήμερα από την ΕΣΕΕ αναφέρουν ακόμη ότι σχετικά καλύτερη εικόνα σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά καταγράφεται στις εμπορικές επιχειρήσεις που συμμετέχουν στα Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου.

Υψηλότερο ήταν εφέτος το μέσο ποσοστό έκπτωσης καθώς στην πλειοψηφία των επιχειρήσεων (60%) το ποσοστό της έκπτωσης κυμάνθηκε μεταξύ 21% και 40%, όταν την αντίστοιχη περυσινή περίοδο το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 39%. Παράλληλα, στη διάρκεια της φετινής θερινής εκπτωτικής περιόδου περίπου μία στις πέντε επιχειρήσεις πραγματοποίησε πωλήσεις με ποσοστό έκπτωσης άνω του 40%, όταν πέρυσι στην αντίστοιχη επιλογή οδηγούνταν μία στις τρεις επιχειρήσεις.

Όσον αφορά στην εξέλιξη των πωλήσεων διαπιστώθηκε ότι πάνω από μία στις δύο επιχειρήσεις (53%) εμφάνισε υποχώρηση στις πωλήσεις σε σύγκριση με το 2015, ενώ στασιμότητα δήλωσε το 1/3. Αντίθετα, το ποσοστό αυτών που δήλωσαν ότι οι εκπτώσεις του 2016 ήταν καλύτερες σε σύγκριση με την περσινή περίοδο ανέρχεται στο 14% (5% στις θερινές εκπτώσεις του 2015).

Για τα καταστήματα που άνοιξαν την Κυριακή 17 Ιουλίου (το 27% των συμμετεχόντων στην έρευνα) παρατηρείται ότι η πλειονότητα των επιχειρηματιών, της τάξης του 80%, πιστεύει ότι το άνοιγμα του καταστήματος την Κυριακή δεν επηρέασε τον συνολικό τζίρο της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου και μόλις ένας στους πέντε δηλώνει ότι κατέγραψε αύξηση των πωλήσεών του.

Για τις επιχειρήσεις των Ανοιχτών Κέντρων Εμπορίου οι πωλήσεις των φετινών θερινών εκπτώσεων σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα ή κατέγραψαν αυξητική τάση σε ποσοστά υψηλότερα σε σχέση με τις επιχειρήσεις του γενικού πληθυσμού. Από το 20% των ερωτηθέντων που δήλωσαν αύξηση των πωλήσεών τους, η πλειονότητα (42%) υποστήριξε πως η τόνωση του τζίρου τους κυμάνθηκε σε επίπεδα έως 10%.

"Η αυξημένη τουριστική κίνηση στη διάρκεια του Ιουλίου και του Αυγούστου δεν κατάφερε να αποφέρει τα αναμενόμενα έσοδα στον κλάδο του Εμπορίου και να τονώσει τον τζίρο στις περιοχές υψηλής επισκεψιμότητας", αναφέρει σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης. "Οι υφιστάμενες αλλά και οι επικείμενες φορολογικές υποχρεώσεις, προσθέτει, φαίνεται πως διαδραμάτισαν καθοριστικό παράγοντα στην αδυναμία και διστακτικότητα που επέδειξε το καταναλωτικό κοινό στα κοινώς ομολογουμένως υψηλά ποσοστά εκπτώσεων που προέβησαν οι εμπορικές επιχειρήσεις."

Δημοφιλή