Σαράντα κλήσεις σε τράπεζες μέσα σε ένα μήνα μετά από καταγγελίες δανειοληπτών

Σαράντα κλήσεις σε τράπεζες μέσα σε ένα μήνα μετά από καταγγελίες δανειοληπτών
sooc

Σαράντα κλήσεις -για ενδεχόμενη παράβαση του νόμου- έχουν αποσταλεί τον τελευταίο μήνα, από τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, μετά από καταγγελίες δανειοληπτών που επιθυμούν να υπαχθούν στις διατάξεις του ν.3869/2010 (νόμος Κατσέλη) και αφορούν σε καθυστερήσεις από μέρους των τραπεζών να χορηγήσουν τις βεβαιώσεις οφειλών και τα αντίγραφα των δανειακών συμβάσεων.

Αυτό ανέφερε σήμερα ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Αντώνης Παπαδεράκης, στο Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτή, όπου περιέγραψε τα βασικά θέματα με τα οποία θα ασχοληθεί το Συμβούλιο το επόμενο διάστημα. Όπως εξήγησε ο κ. Παπαδεράκης, το τελευταίο διάστημα, έχουν κατατεθεί στις υπηρεσίες του υπουργείου, στον Συνήγορο του Καταναλωτή, αλλά και στις ενώσεις καταναλωτών, καταγγελίες δανειοληπτών που επιθυμούν να υπαχθούν στις διατάξεις του ν.3869/2010 και αφορούν καθυστερήσεις από μέρους των πιστωτικών ιδρυμάτων να χορηγήσουν τις βεβαιώσεις οφειλών και τα αντίγραφα των δανειακών συμβάσεων. Με αφορμή τις καταγγελίες αυτές, ο κ. Παπαδεράκης απέστειλε προσωπικά επιστολή στον γενικό γραμματέα της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών Χρήστο Γκόρτσο, με την οποία έχει ζητήσει να υπάρξει σύσταση στις τράπεζες να χορηγούν, χωρίς καθυστερήσεις και ατελώς τα δικαιολογητικά που προβλέπονται από τη νομοθεσία.

«Ειδικά για τις αναλυτικές βεβαιώσεις οφειλών, έχω επιστήσει την προσοχή στις διατάξεις του νόμου, που ορίζουν ότι τα δικαιολογητικά αυτά οι τράπεζες υποχρεούνται να τα χορηγούν ανέξοδα και εντός προθεσμίας 10 εργάσιμων ημερών. Για παραβάσεις της συγκεκριμένης διάταξης, οι υπηρεσίες μας έχουν προχωρήσει στην επιβολή διοικητικών προστίμων συνολικού ύψους 31.000 ευρώ, ενώ οι καταγγελίες που αφορούν το συγκεκριμένο ζήτημα εξετάζονται κατά προτεραιότητα», τόνισε ο γενικός γραμματέας.

Ακόμη ο κ. Παπαδεράκης ανέφερε ότι θα συσταθεί το επόμενο διάστημα η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, η οποία θα είναι επιφορτισμένη με την ενημέρωση και την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών προς τους καταναλωτές-δανειολήπτες για θέματα διαχείρισης οφειλών και το συντονισμό όλων των συναρμόδιων φορέων. Θα δημιουργηθεί ένα εκτεταμένο δίκτυο ενημέρωσης που θα καλύπτει τις ανάγκες όλης της επικράτειας και θα αποτελείται από 30 κέντρα που θα λειτουργούν ως περιφερειακές υπηρεσίες της κεντρικής υπηρεσίας.

Τα Κέντρα αυτά θα συνεισφέρουν, επίσης και στην πρόληψη του υπερδανεισμού, καθώς θα προσφέρουν συμβουλές και στους μελλοντικούς δανειολήπτες σχετικά με το τι θα πρέπει ενδεχομένως να προσέξουν κατά τη σύναψη της σύμβασης και πώς μέσω καλύτερου ελέγχου του οικογενειακού και οικονομικού προϋπολογισμού τους να μην οδηγηθούν στην υπερχρέωση. «Μέσω της δομής αυτής, θα υλοποιείται η εκάστοτε σχεδιαζόμενη πολιτική για την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου μηχανισμού αποτελεσματικής διαχείρισης του ιδιωτικού χρέους» είπε ο κ. Παπαδεράκης.

Επανεξετάζεται το πλαίσιο για τις Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών

Ένα θέμα συναφές με τα παραπάνω είναι η επανεξέταση του πλαισίου λειτουργίας για τις Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών και, όπως είπε, ο γενικός γραμματέας, «σύντομα θα επεξεργαστούμε προτάσεις στην κατεύθυνση μείωσης της όχλησης και της επιβάρυνσης που προκαλείται στο δανειολήπτη».

(Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ)

Δημοφιλή