Travelplanet24: Ο 34χρονος επιχειρηματίας που κατέκτησε 4 ηπείρους μιλά στη HuffPost Greece

Travelplanet24: Ο 34χρονος επιχειρηματίας που κατέκτησε 4 ηπείρους μιλά στη HuffPost Greece
Travelplanet24

Το μικρό startup που μεγάλωσε και έγινε γίγαντας. Αυτή είναι, με μια φράση, η ιστορία της Travelplanet24. Μια ελληνική καινοτόμα επιχείρηση, η οποία ξεκίνησε την «πτήση» της στα μέσα της δεκαετίας του 2000 και σήμερα έχει καταφέρει να διαθέτει ετήσιο τζίρο πάνω από 270 εκατ. ευρώ, με παράλληλη επέκταση σε Ευρώπη, Αμερική, Ασία και Αυστραλία. Το περασμένο έτος μάλιστα η εταιρία κατάφερε να πάρει την μεγαλύτερη χρηματοδότηση - ύψους 3,5 εκατ. ευρώ- που έχει δοθεί στην Ελλάδα, μέσω του γνωστού επενδυτικού προγράμματος Jeremy.

Πρόκειται για μια ιντερνετική πλατφόρμα, με τη χρήση της οποίας οι ταξιδιώτες μπορούν να βρουν οικονομικά αεροπορικά και ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Ο συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας, Φίλιππος Μπρίνκμαν, στη συνέντευξη που παραχωρεί στη HuffPost Greece, μιλά μεταξύ άλλων για το ποιες ήταν οι προσδοκίες του όταν ξεκίναγε την επιχειρηματική του προσπάθεια, πως οδήγησε την επιχείρηση του σε ανάπτυξη μέσα στη κρίση, ενώ απάντα και στο ερώτημα για το αν θα μπορούσαν να «γεννηθούν» μεγάλα projects σαν το Facebook και την Apple στην Ελλάδα.

Εν μέσω κρίσης, όχι μόνο δεν συρρικνωθήκατε, αλλά έχετε μια ταχύτατη ανάπτυξη ως εταιρία. Με ποιον τρόπο το καταφέρατε αυτό;

Η αφορμή αυτής της επιχειρηματικής προσέγγισης ξεκίνησε το 2010, όταν, με την οικονομική κρίση στην Ελλάδα, η εταιρία αντιμετώπισε μια σκληρή επιλογή μεταξύ περικοπή μισθών & απώλειες θέσεων εργασίας ή στο να επενδύσει και να επεκταθεί στο εξωτερικό. Το 2010 έγινε η πρώτη επέκταση των δραστηριοτήτων της εταιρείας στο εξωτερικό στην αγορά της Πολωνίας.Αποφάσισε λοιπόν, να προχωρήσει με την δεύτερη επιλογή, δηλαδή να ακολουθήσει μια στρατηγική «συνεχής ανάπτυξης», η οποία αποτελεί, κεντρική σημασία για την μέχρι τώρα πορεία και επιτυχία της. Ο ανταγωνισμός ήταν σκληρός, αλλά μας βοήθησε να γίνουμε ανταγωνιστικοί σε διεθνές επίπεδο.

Ως αποτέλεσμα, το τελευταίο έτος λειτουργίας της, η εταιρεία κατάφερε να είναι ένα από τα πιο αναπτυσσόμενα online ταξιδιωτικά γραφείο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, με τον τζίρο και τα επίπεδα του προσωπικού να αυξάνονται κατακόρυφα.Επιπλέον στα τέλη του 2014η Travelplanet24 απέσπασε χρυσό βραβείο στην τελετή των “E-volution Awards 2015" στην κατηγορία «Στρατηγική και Διεθνοποίηση» για τη στρατηγική επέκτασης της εταιρείας στο εξωτερικό.

Όταν ξεκινάγατε την επιχειρηματική σας προσπάθεια με την Travelplanet24, ποιες ήταν οι σκέψεις και οι προσδοκίες σας;

Το όραμά μας στην Travelplanet24, ήταν πάντα να προσφέρουμε την πιο προηγμένη τεχνολογικά πλατφόρμα, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να βρουν τα φθηνότερα αεροπορικά και ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Ο στόχος μας ήταν και είναι να εδραιωθούμε ως ένας ηγετικός διεθνής «παίχτης» στον τομέα της μεταφοράς και των αεροπορικών εισιτηρίων. Θα συνεχίσουμε να επικεντρωνόμαστε στην παροχή των φθηνότερων αεροπορικών επιλογών και στην καλύτερη εμπειρία για τους χρήστες μας.

Ο κύριος στόχος μας εξακολουθεί να είναι η καινοτομία και η συνεχής ανάπτυξη της εμπειρίας του χρήστη σχετικά με την όλη διαδικασία κράτησης εισιτηρίων. Από εδώ και πέρα θέλουμε να εστιάσουμε στο «πού» θέλουν να ταξιδέψουν οι πελάτες μας και στο «πώς» με το να τους παρέχουμε την καλύτερη διαδρομή, σε σχέση με το χρόνο και την τιμή που θα ταιριάζει στις ανάγκες τους. Αυτό θα μπορούσε να γίνει είτε με αεροπλάνο, είτε με καράβι ακόμη και με τρένο ή με λεωφορείο. Αυτό που θέλουμε να παρέχουμε στους ταξιδιώτες είναι όλοι οι πιθανοί τρόποι που μπορεί να μετακινηθεί κάποιος από ένα σημείο Α σε ένα σημείο Β. Με το να προσφέρουμε μια μεγάλη γκάμα αποτελεσμάτων και επιλογών στους πελάτες μας και με το να τους παρέχουμε όλες της διαθέσιμες διαδρομές και τρόπους μετακίνησης θα δημιουργήσουμε μια νέα διαδικασία στην αναζήτηση και στην κράτηση εισιτηρίων.

Πως ακριβώς λειτουργεί το site της Travelplanet24;

Η ιστοσελίδα Travelplanet24 τέθηκε επίσημα online στις 28 Απριλίου 2006 ως ένα από τα πρώτα ταξιδιωτικά γραφεία στο διαδίκτυο στην Ελλάδα. Η ιστοσελίδα (www.travelplanet24.gr) προσφέρει πλήρη και ελκυστική γκάμα προϊόντων στον ταξιδιωτικό τομέα και διαθέτει μια από τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες online κρατήσεων στο internet. Μέσω της ιστοσελίδας της Travelplanet24 οι πελάτες έχουν την δυνατότητα, όλο το 24ωρο και σε πραγματικό χρόνο, να κλείσουν αεροπορικά και ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Η εταιρεία δίνει μεγάλη βαρύτητα στην ανάπτυξη καινοτόμων συστημάτων με τη βοήθεια νέων τεχνολογιών που αναπτύσσονται εσωτερικά.Οι υπάλληλοι μας λαμβάνουν συνεχή εκπαίδευση πάνω σε νέες τεχνολογίες και trends, ενώ δίνεται μεγάλη βαρύτητα στην εκπαίδευση του τμήματος Εξυπηρέτησης Πελατών πάνω στην πελατοκεντρική προσέγγιση. Με αυτόν τον τρόπο, η Travelplanet24 αποσκοπεί στο να βρίσκεται διαρκώς μπροστά από τις εξελίξεις της αγοράς, εξασφαλίζοντας παράλληλα την ικανοποίηση των πελατών της.

Επιπλέον η Travelplanet24 αναζητώντας τρόπους βελτίωσης στην αναζήτηση φθηνών αεροπορικών εισιτηρίων, δημιούργησε ένα νέο εργαλείο εύρεσης των πιο οικονομικών εισιτηρίων σε χρονικό διάστημα 6 μηνών, το PriceRadar. Το PriceRadar πρόκειται για μια μηχανή αναζήτησης φθηνών αεροπορικών εισιτηρίων, μετ’ επιστροφής, σε διάστημα 6 μηνών, προς 2500 διαφορετικούς προορισμούς εντός και εκτός Ελλάδος. Ο χρήστης μπορεί να αναζητήσει την πιο οικονομική διαδρομή βασισμένη σε διαφορετικά κριτήρια όπως, τις ημέρες που επιθυμεί να ταξιδέψει, την μέγιστη τιμή που επιθυμεί να πληρώσει, την διάρκεια παραμονής του στο προορισμό καθώς και εάν επιθυμεί απευθείας ή μη πτήση.

Σε παλαιότερη συνέντευξη σας, μέσα στο 2014, είχατε δηλώσει ότι ενδιαφέρεστε να εξαγοράσετε ή να επενδύσετε σε τουριστικά startups. Τι γίνεται σε αυτό το κομμάτι;

Η επιχείρηση παραμένει στενά συνδεδεμένη με το ξεκίνημά της το 2005, ως μια μικρή startup εταιρεία, τόσο από την άποψη της εργασιακής κουλτούρας που διατηρεί, αλλά και της δέσμευσης που έχει στο να εμπνεύσει και να εξοπλίσει άλλους νέους επίδοξους επιχειρηματίες και επιχειρήσεις.

Κάθε έξι μήνες, η Travelplanet24, φιλοξενεί μια startup εταιρεία στα κεντρικά γραφεία της στην Αθήνα.

H φιλοξενούμενη startup εταιρεία έχει πρόσβαση σε όλες τις εγκαταστάσεις καθώς αποκτά και μια μοναδική εμπειρία στο πως λειτουργεί η επιχείρηση. Τα τελευταία τουριστικά startups που φιλοξενήθηκαν είναι το Dopios και οι Yallou, ενώ αυτή την περίοδο στα γραφεία της Travelplanet24στεγάζεται η Funkmartini, μια πρωτοπόρα εταιρεία που δραστηριοποιείται στο χώρο της ομορφιάς με online beautybookings. Οι νέοι επιχειρηματίες μπορούν να χρησιμοποιούν τις αίθουσες συνεδριάσεων και όλες τις εγκαταστάσεις για τις ανάγκες τους, ενώ επιπλέον τους παρέχεται καθοδήγηση και συμβουλευτική για τα νέα τους βήματα. Υποστήριξη επίσης παρέχεται παραδοσιακά και με την μορφή χορηγιών σε startup εταιρίες και σε εκδηλώσεις στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες βασικές και στρατηγικές αγορές της εταιρείας στο εξωτερικό. Γενικά υποστηρίζουμε προγράμματα τα οποία παρέχουν καθοδήγηση για τους νέους στην Ελλάδα, είτε σε σχολικό επίπεδο, είτε σε πανεπιστημιακό επίπεδο σε συνεργασία με δημόσιους φορείς και πανεπιστήμια.

Επιπλέον, μόλις ολοκληρώθηκε η επένδυσή μας σε ένα αμερικανικό ταξιδιωτικό startup που ασχολείται με προγράμματα επιπλέον παροχών σε συχνούς ταξιδιώτες (frequentflyerprogramms) και θα ανακοινωθεί μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες.

Ποια είναι τα δεδομένα, σε ότι αφορά τη διεθνή επέκταση της επιχείρησης σας;

Τους τελευταίους 18 μήνες, η εταιρεία έχει επεκταθεί και διαθέτει παρουσία σε 20 νέες αγορές μεταξύ Ευρώπης, Αυστραλίας, Αμερικής και Ασίας μεγιστοποιώντας εξαιρετικά την επέκταση του επιχειρηματικού της μοντέλου και χρησιμοποιώντας μια σταθερή στρατηγική επέκτασης. Το κλειδί για την επιτυχημένη διεθνοποίηση της εταιρείας είναι η μεγιστοποίηση της υπάρχουσας online πλατφόρμας, η οποία είναι εύκολο να μεταφραστεί σε όλες τις γλώσσες, σε συνδυασμό με την τοπική τεχνογνωσία και τις ανάγκες που έχει η κάθε αγορά, με marketing δραστηριότητες και με την αντίστοιχη υποστήριξη και εξυπηρέτηση πελατών.

Ο Φίλιππος Μπρίνκμαν

Το περασμένο έτος πήρατε μια μεγάλη χρηματοδότηση ύψους 3,5 εκατ. ευρώ. Τελικά, τι πρέπει να κάνει ένας επιχειρηματίας στην Ελλάδα, για να πετύχει κάτι αντίστοιχο;

Πρόκειται για δύο εκ των τεσσάρων JeremieFunds που δραστηριοποιούνταν στην Ελλάδα με κεφάλαια από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων και η επένδυση αυτή αποτελεί την μεγαλύτερη επένδυση κεφαλαίου που έχει γίνει μέχρι στιγμής στην Ελλάδα μέσω του επενδυτικού προγράμματος Jeremie. Η επένδυση θα κατευθυνθεί για την ταχύτερη ανάπτυξη της εταιρείας στο εξωτερικό, για επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες και πιθανές εξαγορές εταιρειών στις χώρες στρατηγικού ενδιαφέροντος.Για ένα επίτευγμα σαν αυτό χρειάζεται σκληρή δουλεία, να έχεις μια καλή οργανωμένη ομάδα δίπλα σου και τέλος ένα καλά δομημένο businessplan για να υποστηρίξεις την ιδέα σου.

Γενικά κατά την διαδικασία της χρηματοδότησης πολύ σημαντικό ρόλο έχει η ομάδα, να δουλεύει ενωμένα και να γνωρίζει καλά την αγορά στην οποία θα δραστηριοποιηθεί και η ιδέα, να λύνει κάποιο «πρόβλημα» και φυσικά να μπορεί να εφαρμοστεί και να επεκταθεί και σε άλλες αγορές εκτός Ελλάδας. Τα JeremieFunds έχουν λάβει από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων (European Investment Fund) χρήματα και αναζητούν επιχειρήσεις και εταιρείες στον τομέα της τεχνολογίας για να τις χρηματοδοτήσουν από όλη την Ελλάδα. Οι νέοι επιχειρηματίες γνωρίζουν ότι ο δρόμος από μια εμπνευσμένη ιδέα μέχρι τη δημιουργία μιας επιτυχημένης επιχείρησης είναι μακρύς και δύσβατος. Οι έρευνες σε παγκόσμιο επίπεδο, άλλωστε, μαρτυρούν ότι μόνο μια στις δώδεκα startup καταφέρνουν να γίνουν επιτυχημένες εταιρείες. Έτσι σημαντικό πρόβλημα κατά την χρηματοδότηση αποτελεί το θέμα της ηλικίας και της εμπειρίας που διαθέτουν οι νέοι επιχειρηματίες στην χώρα που δεν προσδίδει την απαραίτητη εμπιστοσύνη στους χρηματοδότες.

Επειδή έχετε αναπτύξει μια μεγάλη καινοτόμα επιχείρηση, βάσει της εμπειρίας σας, πιστεύετε ότι μπορεί στην χώρα μας να δούμε κάποτε projects σαν το Facebook ή την Apple;

Τίποτα δεν είναι απίθανο.Οι ελληνικές startups ξεχώρισαν τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, προσέλκυσαν επενδυτές, απέκτησαν πελάτες και είδαν τις προσπάθειες τους να αποδίδουν σημαντικά σε μια αρκετά μικρή αγορά με πληθυσμό μόλις 10εκ κατοίκους. Μέσα σε λιγότερο από τέσσερα χρόνια, προσαρμόστηκαν στο νέο επιχειρηματικό περιβάλλον που προσφέρουν τα ψηφιακά εργαλεία. Η πρόσβαση σε χρηματοδότηση βοήθησε στην ανάπτυξη, και πολλές από αυτές παρουσίασαν πρωτοποριακά και έξυπνα προϊόντα με σωστή επιχειρηματική υλοποίηση, ενώ κάποιες ξεχώρισαν πραγματικά για όλο το «πακέτο» που διαθέτουν.

Από της εταιρείες που ξεχωρίζουν είναι το Taxibeat, η δημοφιλής εφαρμογή ανεύρεσης ταξί, το e-food.gr, το μεγαλύτερο δίκτυο παραγγελίας delivery, ο Spitogatos που δραστηριοποιείται στην αγορά των ακινήτων, το Skroutz και πολλές ακόμη εταιρείες που ξεκίνησαν ως κάτι μικρό και με τον καιρό, μα πάνω από όλα με σκληρή δουλειά, πρόγραμμα και μεθοδικότητα, έχουν εξελιχθεί για τα δεδομένα της Ελλάδας σε κάτι μεγάλο και δυνατό, ικανό να προσελκύσει παγκόσμιο ενδιαφέρον και να συγκεντρώσει μεγάλες επενδύσεις. Επίσης από της νέες προσπάθειες κάποιες έχουν αρχίσει ήδη και ξεχωρίζουν και κινούν το ενδιαφέρον επενδυτών όπως η Funkmartini που ειδικεύεται στον χώρο της ομορφιάς με online beauty bookings, το Nannuka μια πλατφόρμα παροχής υπηρεσιών και ειδικών σε γονείς και το Forky που δραστηριοποιείται στον τομέα του φαγητού.

Θεωρώ ότι είναι δύσκολο στην Ελλάδα να αναπτυχθεί ένα τέτοιο project στον τομέα των socialmedia όπως το Facebook λόγω της μικρής αγοράς που διαθέτει η Ελλάδα, αλλά εκτός του τομέα των socialmedia θα μπορούσαν να αναπτυχθούν πολύ μεγάλα project αρκεί στα πλάνα τους να υπάρχει η εξωστρέφεια και η στρατηγική επέκτασης.

Δημοφιλή