Όλες οι αποστολές της NASA πρέπει να ψάχνουν για εξωγήινη ζωή, λένε επιστήμονες

Firstpost

Η αναζήτηση ιχνών εξωγήινης ζωής θα έπρεπε να αποτελεί μέρος κάθε μελλοντικής αποστολής της NASA, αναφέρουν Αμερικανοί επιστήμονες σε νέα μελέτη.

Τη μελέτη, η οποία ζητήθηκε από το Κογκρέσο, συνέταξαν 17 επιστήμονες και δημοσιοποιήθηκε στις 10 Οκτωβρίου από τις National Academies of Sciences, Engineering and Medicine (NASEM). Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Live Science, δίνεται έμφαση στη σημασία του να συμπεριλαμβάνεται η αστροβιολογία (η μελέτη του πώς προέκυψε η ζωή στη Γη και πώς θα μπορούσε να εμφανιστεί αλλού στο σύμπαν) σε όλες τις διαστημικές αποστολές της NASA, από τη σύλληψή τους μέχρι τον σχεδιασμό και την υλοποίησή τους.

Τα τελευταία χρόνια αστροφυσικοί έχουν ανακαλύψει χιλιάδες εξωπλανήτες, και βιολόγοι ανακαλύπτουν συνεχώς νέα στοιχεία για την πολυπλοκότητα και την πολυποικιλότητα της ζωής στη Γη. Οι ανακαλύψεις αυτές ενισχύουν την άποψη πως μπορεί να υπάρχει ζωή σε άλλους κόσμους, και ως εκ τούτου, όπως τονίζουν οι ερευνητές, όλες οι διαστημικές εξερευνητικές αποστολές θα έπρεπε να ενσωματώνουν τεχνολογία για τον εντοπισμό ιχνών εξωγήινων οργανισμών.

Η παρούσα εικόνα που έχουμε για το σύμπαν έχει περισσότερους πλανήτες από ό,τι ποτέ άλλοτε στο παρελθόν: 2.300 εξωπλανήτες που ανακαλύφθηκαν από το διαστημικό τηλεσκόπιο Kepler οδήγησαν στην εκτίμηση πως έξι στα δέκα άστρα θα έχουν γύρω τους πλανήτες σαν τη Γη, λέει σχετικά ο Άλαν Μπος, αστρονόμος στο Carnegie Institution for Science στην Ουάσινγκτον και ένας εκ των συντελεστών της έρευνας. Επίσης, και μόνο ο αριθμός των γνωστών εξωπλανητών θεωρείται ότι παρέχει συναρπαστικές ευκαιρίες για τον εντοπισμό «βιοϋπογραφών»- χημικών ιχνών που υποδεικνύουν σημάδια ζωής, εξηγεί ο Μπος.

Η αστροβιολογία αντιπροσωπεύει ένα μεγάλο εύρος επιστημών, όπως η Φυσική, η Χημεία, η Βιολογία, η Αστρονομία και η Πλανητική Επιστήμη, σύμφωνα με την έρευνα. Μεμονωμένα και μαζί, αυτοί οι τομείς έρευνας βοηθούν στην αποκρυπτογράφηση του «γρίφου» της εμφάνισης και εξέλιξης ζωής σε άλλους πλανήτες. Οι πρόσφατες εξελίξεις στον κλάδο επιτάσσουν μια νέα στρατηγική, που θα «θωρακίσει» τον ρόλο της αστροβιολογίας στις αποστολές της NASA, υποστηρίζουν οι εκπρόσωποι των NASEM σε ανακοίνωσή τους, προτείνοντας επιτάχυνση της ανάπτυξης τεχνολογιών για τον εντοπισμό μικροσκοπικών οργανισμών, επικαλούμενοι την έλλειψη ενός «flight ready» οργάνου που θα μπορούσε να ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο και να προβεί σε μετρήσεις στοιχείων, ορυκτών, οργανικής ύλης κ.α. Επίσης, προτείνεται η χρήση συστημάτων direct imaging και αποστολές που θα «κοιτούν» κάτω από την επιφάνεια εξωπλανητών, αναζητώντας εξωγήινη ζωή.