Όταν η μεταφυσική συναντά την επιστήμη: Ο νέος πρόεδρος του ΕΛΔΟ και ο «Σοφός Άγιος της Τεχνολογίας»

Όταν η μεταφυσική συναντά την επιστήμη: Ο νέος πρόεδρος του ΕΛΔΟ και ο «Σοφός Άγιος της Τεχνολογίας»
Eurokinissi

Ως γνωστόν, μετά την παραίτηση του Σταμάτιου Κριμιζή από τη θέση του επικεφαλής του Ελληνικού Διαστημικού Οργανισμού (ΕΛΔΟ), το «τιμόνι» ανέλαβε ο Χριστόδουλος Πρωτοπαπάς.

Ο κ. Πρωτοπαπάς, ο οποίος, λόγω αυτής της εξέλιξης, έχει βρεθεί στο προσκήνιο της επικαιρότητας, γεννήθηκε στη Λεμεσό, έχει εργαστεί στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα (μεταξύ άλλων έχει υπάρξει επικεφαλής της Hellas Sat) και έχει διατελέσει πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαϊκών Δορυφορικών Οργανισμών. Έχει τιμηθεί από τη Διεθνή Ένωση Τηλεπικοινωνιών για τη διεθνή προσφορά του στις τηλεπικοινωνίες, με τον διορισμό του ως Μέλος της ειδικής τετραμελούς παγκόσμιας επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για τις τηλεπικοινωνίες έκτακτης ανάγκης.

Καθώς, όπως προαναφέρθηκε, ο κ. Πρωτοπαπάς έχει βρεθεί στο προσκήνιο της επικαιρότητας, πολλοί ήταν αυτοί που πραγματοποίησαν «ανασκαφές» στο Ίντερνετ – και σε αυτό το πλαίσιο, στα social media έχει αρχίσει να κυκλοφορεί παλαιά (2013) ανάρτηση σε ιστολόγιο που φέρει το όνομα του κ. Πρωτοπαπά, όπου γίνεται εκτενής αναφορά στον Άγιο Πορφύριο τον Καυσοκαλυβίτη, «Σοφό Άγιο της Τεχνολογίας», όπως χαρακτηρίζεται.

Όπως σημειώνεται στο κείμενο, ο Άγιος Πορφύριος έζησε σε μια εποχή που η τεχνολογία είχε κάνει σοβαρά βήματα (μεταξύ των οποίων οι αποστολές στη Σελήνη, η ανάπτυξη της ραδιοφωνίας και της τηλεόρασης κ.α.), και «ήταν πάρα πολλές οι περιπτώσεις κατά τις οποίες καταξιωμένοι επιστήμονες επισκέπτονταν τον Άγιο Πορφύριο για να του περιγράψουν και να του ανακοινώσουν με χαρά και ενδόμυχη υπερηφάνεια μια επιστημονική τους ανακάλυψη και να μένουν οι ίδιοι άφωνοι από τις επιστημονικές παρατηρήσεις, συμβουλές και συμπληρώσεις που έκανε ο Άγιος στη δική τους υψηλού επιπέδου επιστημονική έρευνα».

Χωρίς καμία πρόθεση επίκρισης στις προσωπικές (θρησκευτικές και μη) πεποιθήσεις του καθενός (η θρησκεία και το αν πιστεύει ή δεν πιστεύει κάποιος αποτελεί σαφέστατα προσωπικό ζήτημα, το οποίο δεν αφορά κανέναν άλλον πέραν του ιδίου- εφόσον προφανώς σέβεται τους ανθρώπους με τους οποίους συνυπάρχει και το κοινωνικό σύνολο στο οποίο εντάσσεται), εντύπωση προκαλεί αναφορά σε περιστατικά μεταφυσικού χαρακτήρα, δεδομένης της «δύσκολης», συχνά, σχέσης ανάμεσα στην πίστη και τη θρησκεία γενικότερα, και τη σύγχρονη επιστήμη και τεχνολογία.

Αναλυτικότερα, στη συνέχεια του κειμένου γίνεται λόγος για «πολλαπλά θαύματα» που έκανε ο Άγιος Πορφύριος όσο ήταν εν ζωή, «βλέποντας και αναγνωρίζοντας με τα δικά του μάτια τα γεωλογικά στρώματα του υπεδάφους καλύτερα και από κάθε σεισμολογική έρευνα, τους γαλαξίες και το σύμπαν ολόκληρο πιο μακριά και από το πιο προηγμένο αστρονομικό τηλεσκόπιο και τα κύτταρα και τους ιούς των ασθενειών πιο αναλυτικά και από το καλύτερο ηλεκτρονικό μικροσκόπιο». Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται σε ένα συγκεκριμένο θαύμα, όπου- πάντα σύμφωνα με το κείμενο- ο Άγιος Πορφύριος φέρεται να πραγματοποίησε συστολή του χρόνου «όχι για μερικά κλάσματα του δευτερολέπτου που πασχίζουν σήμερα οι φυσικοί που ασχολούνται με τη θεωρία της σχετικότητας και τη φυσική των υψηλών ενεργειών να πραγματοποιήσουν, αλλά πάνω από μια ώρα».

Το περιστατικό αυτό περιγράφεται με λεπτομέρεια στην ανάρτηση, την οποία μπορείτε να δείτε εδώ. Καταλήγοντας, στο κείμενο αναφέρεται πως «εξετάζοντας...τον Ορθόδοξο Συναξαριστή διαπιστώνει κάποιος ότι δεν υπάρχει ακόμα Άγιος προστάτης της έρευνας και της τεχνολογίας και για αυτό θεωρώ ότι ο Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης δίκαια μπορεί να χαρακτηριστεί ως ο σοφός Άγιος της σύγχρονης έρευνας και τεχνολογίας» καταλήγει το κείμενο.

Δημοφιλή