Πέντε συμβουλές για μια καλύτερη ισορροπία επαγγελματικής- προσωπικής ζωής

Πέντε συμβουλές για μια καλύτερη ισορροπία επαγγελματικής- προσωπικής ζωής
YinYang via Getty Images

Ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Υπάρχει άραγε αυτός ο όρος εν έτει 2018; Ζούμε σε εποχές όπου οι ρυθμοί της καθημερινότητας είναι γρήγοροι και αγχώδεις, ο υπερβολικός φόρτος εργασίας και οι πολλές ώρες στο γραφείο αποτελούν γεγονός και ο χρόνος για προσωπική ζωή, παραμένει ελάχιστος.

Μελέτες δείχνουν ότι οι εργαζόμενοι δεν είναι ευτυχισμένοι με αυτό το μοτίβο στη ζωή τους και ψάχνουν τρόπο να αποκτήσουν τουλάχιστον λίγες ώρες μακριά από την εργασία και ο,τι σχετίζεται με αυτή.

Παρόλο που είναι δύσκολο να επιτευχθεί, παρακάτω παρουσιάζουμε πέντε συμβουλές για μια καλύτερη ισορροπία επαγγελματικής-προσωπικής ζωής.

Να γνωρίζετε πότε πρέπει να πείτε όχι

Αυτό μπορεί να μην είναι εύκολο.

Εάν είστε άτομο που δυσκολεύεται να πει όχι στο διευθυντή ή τους συνεργάτες του όταν ζητούν παραπάνω καθήκοντα και βοήθεια, το ποτήρι κάποια στιγμή θα...«ξεχειλίσει».

Δεν χρειάζεται να απαντάτε αμέσως όταν κάποιος σας ζητάει κάποια βοήθεια. Πείτε τους ότι θα τους απαντήσετε και αφιερώστε λίγο χρόνο για να ελέγξετε αν έχετε χρόνο να το κάνετε. Αν όχι, δεν θα προσβληθούν εάν αρνηθείτε.

Θυμηθείτε, είναι καλύτερα να κάνετε αποτελεσματικά λιγότερα καθήκοντα, παρά να προσπαθήσετε να κάνετε πάρα πολλά πράγματα.

Αφήστε την δουλειά στον τόπο εργασίας σας

Τα smartphones μας έχουν-κατά κάποιο τρόπο-κάνει περισσότερο και λιγότερο παραγωγικούς ταυτόχρονα. Παρά τους τόσους περισπασμούς που προκαλούν, μας δίνουν επίσης την ευκαιρία να εργαστούμε σχεδόν οπουδήποτε.

Αυτό δεν είναι απαραίτητα καλό. Οι ειδικοί σε θέματα ψυχικής υγείας συνιστούν να μην ανοίγετε διαβάζετε και απαντάτε στα e-mails από την εργασία σας στις 11.30 μ.μ.

Ένας καλός τρόπος για να «καθαρίσετε» το μυαλό σας όταν φεύγετε από την δουλειά, είναι να γράψετε μια λίστα υποχρεώσεων για την επόμενη μέρα. Στη συνέχεια προσπαθήστε να αφήσετε κάθε εργασιακό άγχος στο γραφείο.

Μάθετε πώς να εργάζεστε «έξυπνα»

Σε μια εποχή καταιγισμού από e-mails, τα οποία τις περισσότερες φορές δεν χρησιμεύουν σε κάτι αλλά και συναντήσεων στον επαγγελματικό χώρο, πρέπει να βελτιώσετε την εστίαση σας και να μάθετε πώς να εργάζεστε πιο έξυπνα. Είναι εύκολο να ξοδεύετε χρόνο ασυνείδητα ενώ βρίσκεστε στο γραφείο, αφήνοντας τη δουλειά σας συσσωρευμένη στο τέλος της ημέρας.

Η ικανότητα ιεράρχησης προτεραιοτήτων είναι το σημαντικότερο που πρέπει να αποκτήσετε εάν θέλετε να είστε αποδοτικοί και παραγωγικοί στις ώρες εργασίας σας. Αυτό συνδέεται πάλι με την ικανότητα του να πείτε όχι. Μην φοβάστε να απορρίψετε προσκλήσεις σε μίτινγκς εάν η παρουσία σας δεν είναι απαραίτητη.

Ορίστε προθεσμίες για κάθε βήμα σε κάθε εργασία και ακολουθείστε τις πιστά. Κλείστε χρόνο στο ημερολόγιό σας ή μετακινηθείτε σε ένα ήσυχο μέρος για να ετοιμάσετε μια παρουσίαση αν αυτό είναι απαραίτητο.

Σχεδιάστε την εργασία και τον προσωπικό σας χρόνο

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, ο ποιοτικός χρόνος για τον εαυτό σας μπορεί πραγματικά να σας κάνει έναν καλύτερο υπάλληλο. Και φυσικά, είναι επίσης εξαιρετικός για την ευζωία σας. Λοιπόν, πώς είστε σίγουροι ότι τον έχετε;

Δοκιμάστε αυτό: καταγράψτε το χρόνο φροντίδας του εαυτού σας στο ημερολόγιό σας και δώστε του τόσο μεγάλη σημασία όσο και αυτή που δίνεται στην καριέρα σας. Διαχωρίστε το χρόνο εργασίας από τον προσωπικό σας χρόνο και μην αφήνετε να εισχωρεί ο ένας στον άλλο.

Εάν είστε εργασιομανής, σκεφτείτε το εξής: εάν εστιάσετε στην προσωπική σας ευζωία, θα είστε ένας πιο ενεργός υπάλληλος και θα αποδίδετε καλύτερα στην δουλειά σας. Είναι μια «win-win» περίπτωση.

Να ακούτε το μυαλό και το σώμα σας

Μια ανεπαρκής ισορροπία εργασίας-προσωπικής ζωής επηρεάζει τη σωματική σας υγεία, όχι μόνο την ψυχική σας ευεξία. Η άσκηση είναι σημαντική για την χαλάρωση τόσο του σώματός όσο και του μυαλού σας, χάρη στις ενδορφίνες που ελευθερώνει. Δοκιμάστε ένα μισάωρο άσκησης καθημερινά - ακόμα και ένας απλός περίπατος μπορεί να μειώσει το άγχος και να σας ενεργοποιήσει ξανά.

Ομοίως, ο διαλογισμός και άλλα είδη χαλαρωτικών δραστηριοτήτων πριν ή μετά την εργασία μπορούν να σας βοηθήσουν να απομακρύνετε αγχωτικές σκέψεις για την εργασία. Ακόμα κι αν είναι μόνο για λίγο.