«Θολό τοπίο» οι προθέσεις της κυβέρνησης για το ύψος του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης για το πετρέλαιο θέρμανσης

«Θολό τοπίο» οι προθέσεις της κυβέρνησης για το ύψος του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης για το πετρέλαιο θέρμανσης
Oil barrels on a clothes line.
Oil barrels on a clothes line.
Rubberball/Mike Kemp via Getty Images

Θολό περιμένει το τοπίο σχετικά με τις προθέσεις της κυβέρνησης για το καθεστώς του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης το οποίο θα ισχύσει, διαμορφώνοντας την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης η διάθεση του οποίου ξεκινά σε δύο εβδομάδες.

Ήδη οι ομοσπονδίες βενζινοπωλών (ΠΟΠΕΚ και ΟΒΕ) έχουν ζητήσει να μειωθεί ο φόρος στα 60 ευρώ ανά χίλια λίτρα, από 330 ευρώ που ήταν μέχρι σήμερα ενώ περί του θέματος έχουν απευθύνει και σχετική επιστολή στο Υπουργείο Οικονομικών.

Οι εκπρόσωποι πρατηριούχων και διανομείς καυσίμων επιχειρηματολογώντας,επικαλούνται τις προεκλογικές εξαγγελίες μελών της κυβέρνησης και ζητούν την επιστροφή του ΕΦΚ στα επίπεδα του 2011.

Στην περίπτωση που γίνει δεκτή η πρόταση των ομοσπονδιών, η εξοικονόμηση για τα νοικοκυριά θα είναι σημαντική καθώς η διάθεση του πετρελαίου, θα γινόταν στα 0,65 ευρώ το λίτρο ή 650 ευρώ τα χίλια λίτρα ενώ τον περασμένο χειμώνα ο φόρος είχε διαμορφωθεί λίγο χαμηλότερα από τα 330 ευρώ ανά χίλια λίτρα, στα 230 ευρώ, κι έτσι οι καταναλωτές αγόραζαν τις αναγκαίες ποσότητες λίγο πάνω από το 1 ευρώ το λίτρο ή τα 1.000 ευρώ τα χίλια λίτρα.

Σημειώνεται πως στο μνημόνιο δεν υπάρχει αναφορά που να δεσμεύει την κυβέρνηση από το να μη μειώσει τον ΕΦΚ για τη χειμερινή σεζόν παρά μόνο για τήρηση αυστηρότερων κριτηρίων σε ό,τι αφορά την επιδότηση του πετρελαίου στους οικονομικά ασθενέστερους.

Βέβαια η μείωση του ΕΦΚ συνδέεται κατά κάποιους με το θέμα της λαθρεμπορίας καυσίμων, η ΠΟΠΕΚ απαντά σχετικά πως «η δικαιολογία που αφορά την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων, αυτοκαταργήθηκε, εφόσον η κυβέρνηση προωθεί ήδη με αυστηρό χρονοδιάγραμμα το σύστημα εισροών-εκροών, εκτός από την εγκατάστασή του στα πρατήρια και στις εγκαταστάσεις των εμπόρων θέρμανσης αλλά και σε όλα τα υπόλοιπα στάδια εισαγωγών, εμπορίας, αποθήκευσης, διακίνησης και διάθεσης καυσίμων, παράλληλα με την λήψη μέτρων για την πάταξη του λαθρεμπορίου στα καύσιμα ναυτιλίας και εξαγωγών».

Δημοφιλή