Ποια είναι η διαφορά μεταξύ μιας ενυδατικής κρέμας 10€ και μιας 300€

Τι κάνει αποτελεσματική μια κρέμα προσώπου; Οι δερματολόγοι απαντούν.
JGI/Jamie Grill via Getty Images

Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί υπάρχουν ενυδατικές κρέμες προσώπου που κοστίζουν 10 ευρώ και άλλες που κοστίζουν 300 ευρώ (και βάλε);

Φαίνεται να έχουμε πείσει τον εαυτό μας ότι τα ακριβά προϊόντα περιποίησης προσώπου είναι καλύτερα από τα αντίστοιχα χαμηλότερης τιμής. Για παράδειγμα, η signature θρυλική κρέμα της εταιρίας La Mer, Creme de la Mer, κοστίζει 445 ευρώ στο βαζάκι των 100 ml (τιμή χωρίς έκπτωση).

Διασημότητες όπως η Σαρλίζ Θερόν και η Μπρίτνεϊ Σπίαρς την λατρεύουν και άλλες έχουν μιλήσει για μεταμορφωτικές ικανότητες της εν λόγω κρέμας. Αλλά υπάρχουν και κρέμες που πωλούνται σε φαρμακεία, τις οποίες συνιστούν δερματολόγοι.

Υπάρχει πραγματικά τόσο μεγάλη διαφορά ανάμεσα στις κρέμες πολυτελείας και τις βασικές ενυδατικές κρέμες; Και αν ναι, η διαφορά στην ποιότητα δικαιολογεί τόσο μεγάλη διαφορά στην τιμή;

Η ΗuffPost com μίλησε με δερματολόγους και έλαβε απαντήσεις.

Τι κάνει τις ακριβές κρέμες ακόμα πιο ακριβές;

Όπως λέει ο δερματολόγος Κρεγκ Κράφερτ στη HuffPost, οι ακριβές κρέμες μπορεί να χρησιμοποιούν ιδιαίτερες τεχνολογίες για να δημιουργήσουν τα προϊόντα τους. Ανέφερε επίσης ότι στοιχεία όπως τα αρώματα, η συσκευασία, η επωνυμία, η διαμόρφωση και η επεξεργασία και η ποιότητα των συστατικών μπορούν να επηρεάσουν την τιμή.

Υπάρχουν συγκεκριμένα συστατικά που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την τιμή, σύμφωνα με τον χημικό κοσμετολογίας Πέρι Ρομανόφσκι, ο οποίος έχει και το μπλογκ The Brains Beauty. Αυτά τα συστατικά είναι τα «λεγόμενα» δραστικά συστατικά όπως η νιασιναμίδη, τα κηραμίδια και το υαλουρονικό οξύ », είπε. Η Δρ.Ρέιτσελ Ναζάριαν, της δερματολογικής κλινικής της Νέας Υόρκης, Dermatiko Schweiger, σημείωσε επίσης ότι η θειική ηπαράνη είναι ένα άλλο συστατικό που μπορεί να αυξήσει την τιμή.

Ένα δημοφιλές συστατικό είναι το υαλουρονικό οξύ, δεν χρειάζεται απαραίτητα να πληρώσετε περισσότερα για το περιλαμβάνει η κρέμα σας, όπως λέει η Ναζάριαν.

«Το υαλουρονικό οξύ είναι υαλουρονικό οξύ. Μια μάρκα όπως η Neutrogena μπορεί να έχει μια κρέμα εξίσου καλή με αυτή για την οποία θα πληρώσετε 100 ή 200 δολάρια» αναφέρει.

Και μετά ήρθε το μάρκετινγκ

Ο Κράφερτ αναφέρει με βεβαιότητα ότι το μάρκετινγκ είναι αυτό που επιβαρύνει περισσότερο το κόστος ενός προϊόντος. Οι καμπάνιες μάρκετινγκ μπορούν να επηρεάσουν τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται ένα προϊόν περιποίησης προσώπου, σημειώνει ο Κράφερτ, προσθέτοντας ότι «τα προϊόντα που πλασάρονται καλά στην αγορά μπορεί να πουλάνε, ακόμα κι αν δεν είναι αντικειμενικά μεγάλης αποτελεσματικότητας».

Όπως οι ακριβές μάρκες ρούχων, τα πολυτελή προϊόντα ομορφιάς «πουλάνε» lifestyle μαζί με τα προϊόντα τους, δήλωσε o Ναζαριάν. Και οι γυναίκες «αγοράζουν» αυτή την πολυτέλεια, όπως αποδεικνύεται από τουλάχιστον μία μελέτη που έγινε στη Σουηδία. Στη μελέτη, οι γυναίκες κλήθηκαν να χρησιμοποιήσουν διαφορετικές κρέμες: η μία ήταν κρέμα πολυτελείας στην κανονική της συσκευασία, η δεύτερη ήταν κρέμα πολυτελείας σε ουδέτερη συσκευασία και η τρίτη ήταν μια φθηνή κρέμα σε συσκευασία πολυτελείας. Τελικά, όσες πίστευαν ότι χρησιμοποιούν την κρέμα με την πολυτελή συσκευασία, την έβαζαν πιο τακτικά από αυτές που χρησιμοποιούσαν την κρέμα με το ουδέτερο packaging.

Ο Ρομανόφσκι, το θέτει ωμά: «Το κόστος του προϊόντος έχει ελάχιστη σχέση με την αποτελεσματικότητα του προϊόντος».

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τόσο οι πολυτελείς όσο και οι προσιτές μάρκες μπορούν να συνυπάρχουν κάτω από την ομπρέλα μιας μαμάς-εταιρίας. Για παράδειγμα, η L’Oreal είναι η μητρική εταιρεία τόσο των Skinceuticals όσο και της CeraVe. Όπως ανέφερε ο Ρομανόφσκι, υπάρχει περίπτωση οι εταιρείες σαν τη L’Oreal να μοιράζει τις συνθέσεις και τα συστατικά σε όλες τις μάρκες της. «Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσατε να βλέπετε προϊόντα υψηλής και χαμηλής τιμής με παρόμοιες φόρμουλες», προσθέτει.

Τελικά, τι να αγοράζουμε;

Στην ερώτηση «πραγματικά αξίζει να ξοδεύει κανείς ένα σκασμό χρήματα σε μια κρέμα προσώπου;», η απάντηση είναι όχι, όχι απαραίτητα.

«Δεν πληρώνεις απαραίτητα για τη βελτίωση του δέρματός σου, αλλά για κάτι που καθιστά ευκολότερο ή ωραιότερο για σένα να χρησιμοποιείς αυτό το προϊόν, οπότε θα είσαι πιο επιμελής όσον αφορά τη χρήση του, η οποία είναι η μισή μάχη όταν πρόκειται για τη φροντίδα του δέρματος», αναφέρει η Ναζάριαν.

Το κλειδί είναι να βρεις ένα προϊόν που πραγματικά θα το χρησιμοποιείς.

«Γενικά, δεν συστήνω στους ασθενείς μου να χρησιμοποιούν [τις ακριβές κρέμες], αλλά μερικές φορές θα έχω κάποιον που ορκίζεται στην αποτελεσματικότητα της La Mer και δεν μπορώ να του το στερήσω» καταλήγει η γιατρός. «Το αγαπούν και αυτό τους κάνει να φροντίζουν το δέρμα τους. Αυτό είναι για μένα ανεκτίμητο».

Με πληρoφορίες από HuffPost